سینما در هفته‌ای که گذشت؛

از عذرخواهی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب تا توصیف حجت‌الله ایوبی از جشنواره فیلم عمار

کدخبر: 2081620

سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود، از عذرخواهی شرف‌الدین از یک کارگردان تا توصیف حجت‌الله ایوبی از جشنواره فیلم عمار.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود، از عذرخواهی شرف الدین از یک کارگردان تا توصیف حجت الله ایوبی از جشنواره فیلم عمار.

جشنواره عمار به نهضت تولید فیلم در ایران کمک می‌کند

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ایران 15 دی از جشنواره مردمی فیلم عمار و بخش‌های مختلف سینما فلسطین دیدن کرد و در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که ما در عرصه سینمایی در کشور با آن مواجه هستیم امیدواریم نهضت تولید تمام شهرهای ما را فرا بگیرد .

وی در ادامه افزود: نهضت تولید خوشبختانه در سینمای ایران آغاز شده ما هم افزایش کمی و کیفی در تولیدات سینمایی داشتیم و امیدواریم این افزایش روز به روز بیشتر شود .

وی با اشاره به امکانات محدود و هزینه تولید بالا در ساخت فیلم، گفت: جشنواره عمار می‌تواند یک نهضت فیلم برای رساندن پیام به دیگران باشد. همه مردم به وسیله این جشنواره می‌توانند با توجه به تمام محدودیت‌ها فیلم ببینند. بنابراین جشنواره عمار به لحاظ ساختار، زیرساخت‌های سینمایی و امکانات نقش برجسته‌ای را در این عرصه ایفا می‌کنند .

رئیس سازمان سینمایی ایران، گفت: از این طریق می‌توان تولیدات خوب سینمای ایران را در همه شهرها و روستاها به نمایش در آورد و این از نقاط قوت جشنواره عمار است. ما برای حمایت از فیلمسازان و جشنواره عمار آماده هستیم .

ایوبی با ابراز امیدواری از اینکه کمک‌هایی بتواند به فعالیت این جشنواره تأثیر بگذارد، گفت: امیدواریم بتوانیم برای نمایش فیلم‌هایی که جوانان عمار به سختی به شهرها و روستاها می‌برند کاری بکنیم . پروژه «سینماسیار» نهایی شده و جزو یکی از کارهای خوب سازمان سینمایی است، ما از قبل قول دادیم و خواهیم داد که در همین روزهای آتی تعدادی از دستگاه‌های پخش فیلم را برای نمایش به بچه‌های عمار تحویل دهیم .

رییس سازمان سینمایی درباره اضافه شدن بخش فیلم کوتاه به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: دو سال است بچه‌های انجمن فیلم کوتاه این درخواست را دارند اما به دلیل اینکه امسال اضافه شدن این بخش در فراخوان نیامده بود، ما فقط یک جایزه می‌دهیم که البته هنوز مشخص نکرده‌ایم این جایزه به چه صورت است؛ ممکن است یک جایزه یا دیپلم افتخار باشد .

وی اظهار داشت: جایزه امسال به یکی از آثار فیلم کوتاه و با سازوکار مدنظر دست‌اندرکاران این بخش توسط رییس جشنواره اعطا می‌شود اما سال آینده اضافه شدن این بخش در فراخوان هم اضافه می‌شود. 27 سال بود که این بخش در جشنواره وجود داشت. به دلیل اینکه سال گذشته در اضافه شدن این بخش دیر اقدام شده و در فراخوان نیامده بود ما آن را اضافه نکرده بودیم. اضافه شدن بخش فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر توافق 7 ماه پیش ما بود که بر همین اساس ما زمینه ورود فیلم کوتاه به جشنواره را فراهم کردیم .

محمدرضا شرف الدین عذرخواهی کرد

سال گذشته نامه‌ شدیدالحن محمدرضا شرف‌الدین به لشگری‌پور در واکنش به مستند «سمفونی استیضاح» منتشر شد او در متن نامه خود با صراحت گفته بود که مستند «سمفونی استیضاح» یک خیانت است .

امروز چهارشنبه(15 دی‌ماه) محمد علی شعبانی، کارگردان این مستند نامه‌ای را از محمدرضا شرف‌الدین رئیس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس دریافت کرد و خواستار انتشار رسانه‌ای آن شد. شرف الدین در این نامه از شعبانی عذرخواهی کرده است .

متن این نامه به شرح زیر است :

«برادر گرامی جناب آقای محمد علی شعبانی فیلمساز انقلابی سلام علیکم .

ضمن عرض خسته نباشید و خدا قوت باید عرض کنم بنده یک عذر خواهی به شما بدهکارم .

راستش در ماجرای فیلم سمفونی استیضاح اتفاقاتی رخ داد که گفتم شاید ترکشش به شما برادر انقلابی‌ام گرفته باشد و ناخواسته موجبات شکستن دل شما شده باشم .

اولا بنده به سابقه درخشان حضرتعالی در تعمیم اندیشه‌های ناب انقلاب آگاهم، از ملی بدون کارت، خاک تشنه، صبحانه با طعم مرگ و سابقه درخشان حضرتعالی در سنگر امن سید مرتضی آوینی، روایت فتح .

ثانیا می‌دانم که در حال گشودن افقی جدید در سینمای مستند و خاصه انقلاب و دفاع مقدس هستید، و طبیعی ست که هر حرف تازه‌ای مخالفینی دارد و همواره ایجاد سبک جدید روایتگری ممکن است همراه با ایجاد فضای سوء تفاهم، که این اتفاق برای من هم راجع به شما و فیلمتان افتاد .

به هر حال شما جوانید و تازه نفس و بدیهی ست که روایت کردن از انقلاب امروز کار شماست و چه خوب که مقاومت می‌کنید تا هوایی تازه به فضای انقلاب بدمید .

به هر حال خواستم تا طی این یادداشت از نامه‌ای که به تهیه کننده محترم فیلم جناب لشکری‌پور نوشتم اعلام دارم بنده در فضای نامساعد مدیریتی و فشارهای آن در نگارش آن نامه از خط انصاف دور شدم و شما و آقای لشکری‌پور را متهم به چیزی کردم که امروز اعتقادی به آن ندارم و از آن حرف‌ها برائت می‌جویم . امیدوارم حلال کنید و اگر کسی از آن نامه ذهنیتی راجع به شما که مخلصانه در حال تلاش هستید پیدا کرد حتما مثل بنده در اندیشه‌اش تجدید نظر کند .

راه انقلاب، مقاومت و ولایت راهی نیست که جوانانی معتقد چون شما با سخنی یا اتهامی از آن راه منصرف شوند .

انشاالله خدا شما را در مسیر فعالیت ارزشمندتان ثابت قدم بدارد و همه ما را عاقبت به خیر بگرداند .

والسلام

برادر شما محمد رضا شرف الدین»

اتمام فیلمبرداری تازه‌ترین ساخته مسعود جعفری جوزانی

فیلمبرداری فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» جدیدترین اثر «مسعود جعفرى جوزانى» به تهیه کنندگی «محمد خزاعی» و «فتح‌الله جعفری جوزانی» محصول مؤسسه تصویر شهر، به نویسندگی «سحر جعفری جوزانی» و «مسعود جعفرى جوزانى» با مدیریت فیلمبرداری «حسن کریمی » در لوکیشن‌های مختلف در شهر تهران به پایان رسید و نسخه‌ای از آن نیز، امروز به دفتر سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر تحویل داده می‌شود .

در فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» که مضمونی اجتماعی دارد؛ تعدادی از بازیگران سینمای ایران از جمله؛ سحر جعفری جوزانی، رویا تیموریان، امین تارخ، پرویز پورحسینی، فریبا متخصص، آرمان درویش، مهدی احمدی، بهزاد فراهانی، شقایق فراهانی، حسین پاکدل، سیما تیرانداز، سیامک صفری، محمد رضا شریفی نیا، سمیه نجومی، سودابه گودرزی، لی‌لی فرهادپور، احسان امانی، میلاد یزدانی، حمید متقی، یاسمین پازوکی، شکراله حسنی، فرشته گلچین، فرهاد ملوندی، فرانک کوشافر، فاطمه صالحی شهرابی، نجمیه آقا باباگلی، میلاد یزدی، علی کامیار، الهام پورشیرمردی، منا عامری، سعیده بت‌فریب و زهرا حسینی به ایفای نقش می‌پردازند .

و تعدادی از بازیگران خردسال از جمله؛ ترنم بیدگلی، تبسم بیدگلی، آروشا علی خانی، امیر حسین حقی، ستایش موسوی، نیایش موسوی، عسل شیرعلی، ارغوان کیور، پرهام کیور در آخرین ساخته جعفرى جوزانى حضور دارند .

عوامل فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» عبارتند از: کارگردان: مسعود جعفرى جوزانى، نویسندگان فیلمنامه: سحر جعفری جوزانی و مسعود جعفرى جوزانى ـ بر اساس پژوهشی از فاطمه صالحی شهرابی و علی بدیعی، مدیر فیلمبرداری: حسن کریمی، مدیر هنری: مجید میرفخرایی، طراح چهره‌پردازی: مهین نویدی و دانیال حقیقت، صدابردار: آرش برومند، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: شهرام کیور، آهنگساز: بهزاد عبدی، صداگذار: حسین مهدوی، انتخاب بازیگر: امین تارخ، مدیر تولید: مرتضی متولی، تهیه‌کنندگان: محمد خزاعی و فتح‌الله جعفری جوزانی .

فیلم بعدی کارگردان «سلام بمبئی» مشخص شد

فیلمنامه‌های «همه چی عادیه» به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی محسن دامادی در ژانر اجتماعی، «همسایه محبوب من» به تهیه کنندگی یوسف صمدزاده، کارگردانی حمید رضا صلاحمند و نویسندگی مشترک یوسف صمد زاده/ناهید دیدار در ژانر کمدی اجتماعی، «کوچه برلن» به تهیه کنندگی علی مصفا، کارگردانی محمد (افشین) رضایی و نویسندگی محمد صادق گلچین عارفی در ژانر تراژدی اجتماعی، « دو پا» به تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی، کارگردانی و نویسندگی سهیل بیرقی در ژانر اجتماعی و «مریم، خانم آقای نادر» به تهیه کنندگی وکارگردانی داود توحید پرست و نویسندگی مشترک داود توحید پرست/علی توحید پرست در ژانر کمدی اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند .

نرسیدن «فیلشاه» به جشنواره فجر را نه رد می کنم؛ نه تایید !

هادی محمدیان کارگردان انیمیشن سینمایی «فیلشاه» با تاکید بر اینکه شایعه نرسیدن انیمیشن جدید گروه هنرپویا به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را نه رد می‌کند و نه تایید، گفت: مدیران گروه هنرپویا از ابتدا پروژه تولید «فیلشاه» را 15 ماهه طراحی کرده بودند که این به معنای آماده شدن آن در پایان سال 95 بود .

وی افزود: با وجود برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تیم تولید «فیلشاه» در گروه هنرپویا تصمیم داشت رکورد جدیدی از خود به جای بگذارد و این انیمیشن را در 12 ماه تولید کند تا در جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآید. هم اکنون نیز تیم تولید در حال تلاش شبانه روزی برای ساخت باکیفیت «فیلشاه» در زمان‌ تعیین شده است .

کارگردان انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» تصریح کرد: «فیلشاه» پروژه بسیار بزرگتری نسبت به «شاهزاده روم» است. در این انیمیشن تلاش کردیم تا در زمینه فیلمنامه، طراحی کاراکترها، کیفیت رنگ و تصویر و ... چند گام رو به جلو برداریم و اثری بهتر به مخاطبان کودک و نوجوان خود در سینماهای کشور ارائه دهیم .

هادی محمدیان در ادامه گفت: تنها در بخش ایده پردازی و نوشتن فیلمنامه ما حدود 9 ماه وقت گذاشتیم تا با تیمی متشکل از چند فیلمنامه نویس اثری جذاب برای کودکان تولید کنیم. «فیلشاه» انیمیشنی پر کاراکتر با حضور بیش از 150 کاراکتر است .

وی اضافه کرد: خبر قطعی حضور و یا عدم حضور « فیلشاه» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر باید از طریق روابط عمومی گروه هنرپویا اعلام شود. من در این زمینه نمی‌توانم خبر دقیقی در اختیار عموم قرار دهم .

» فیلشاه» جدیدترین اثر سینمایی گروه هنرپویا است که قرار بود در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید اما در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر عدم حضور این اثر در جشنواره توسط برخی رسانه‌ها مطرح شده است .

« شاهزاده روم» اثر قبلی گروه هنرپویا در مدت 15 ماه و با هزینه 2 میلیارد تومانی تولید شد، که با فروش 5 میلیارد تومانی در گیشه ‌سینماها، علاوه بر کسب عنوان سومین فیلم پرمخاطب سال 94 با جذب بیش از یک میلیون و دویست هزار مخاطب در سینماهای سرار کشور، توانست به عنوان یکی از آثار سود آور سینمای ایران شناخته شود. «فیلشاه» نیز در مدت 15 ماه و با هزینه 3.5 میلیارد تومان، هم اکنون در حال تولید است. سودآوری اثر قبلی گروه هنرپویا باعث شده است که تاکنون 50 درصد نسخه داخلی این فیلم توسط بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویر شهر شهرداری تهران خریداری شود .

پایان «یتیم‌خانه ایران» در تهران و آغاز «هفت‌ماهگی»

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی گفت: در جلسه امروز(دوشنبه 13 دی‌ماه) شورای صنفی نمایش اعلام کرد که فیلم « هفت‌ماهگی» به کارگردانی هاتف علیمردانی از چهارشنبه 15 دی‌ماه در گروه آزاد اکران می‌شود. فیلمهای سینمایی«متولد 65» و «یتیم خانه ایران» با پر کردن سقف 10 هفته خود، فردا سه‌شنبه 14 دی‌ماه اکران خود را در شهر تهران به پایان می‌رساند .

وی افزود: فیلمهای سینمایی که در حال حاضر به روی پرده درحال نمایش هستند مورد ارزیابی قرار گفتند و با توجه به این که کف فروش سینمای سرگروه خود را داشته‌اند، همچنان به اکران خود ادامه می‌دهند .

«هفت ماهگی» به کارگردانی هاتف علیمردانی و تهیه‌کنندگی منصور لشگری قوچانی است .

حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، هانیه توسلی، احمد مهران فر، فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، محمدرضا علیمردانی و رضا بهبودی از بازیگران این فیلم هستند .

خلاصه داستان: گاهی پیش از آنکه بدانی، خیلی زود دیر می‌شود .

سایر عوامل فیلم عبارتند از :

نویسنده: هاتف علیمردانی، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، تدوین: امیر ادیب پرور، مدیر تولید: پیمان جعفری، صدابردار: محمود خرسند، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: علی افشین راد، منشی صحنه: زهرا تحقیقی، آهنگساز: افشین عزیزی، صداگذار: محمود موسوی نژاد، طراح صحنه و لباس: کامیاب امین یشارعی، عکاس: مهدی دلخواسته .

ارسال نظر: