رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدی کشور:

اشتغال ایجاد شده در تعاونی‌های کشور "صفر" است/ اکثر بنگاه‌های تولیدی تا ۳ ماه دیگر کامل ورشکست می‌شوند

کدخبر: 2081630

رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدی کشور گفت: کالای قاچاق، بخش تولید کشور را نابود کرد و معلوم نیست که چه کسانی در پشت پرده از قاچاق حمایت می‌کنند؟

به گزارش « نسیم آنلاین » فارس نوشت: رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدی کشور با اشاره به اینکه بخش تولیدی کشور چند سالی است که به طور کامل به سوی تعطیلی پیش می‌رود، اظهار داشت: اگر حاکمیت و دولت دست از سر تولیدکنندگان بردارد و آنچه قانون آنان را ملزم می‌کند، اجرا کنند، هیچ حمایت دیگری نمی‌خواهیم.

وی افزود: اگر دولت می‌خواهد در جریان اقتصادی حمایت خود را از بنگاه‌های تولیدی نشان دهد، سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را که بر واگذاری بنگاه‌های تولیدی به بخش واقعی اقتصاد تاکید دارد، به طور دقیق اجرایی کند.

این فعال بخش تعاونی اقتصاد معتقد است، مشکلات فعلی بنگاه‌های تولیدی از عدم ثبات و اعمال سیاست‌هایی که منجر به تعمیق رکود می‌شود، نشأت می‌گیرد و این موضوع منجر به کاهش ظرفیت تولیدی بنگاه‌ها به کمتر از 25 درصد و تعدیل نیروی کار شده است.

مرادی با اشاره به اینکه با تداوم شرایط فعلی، اکثر بنگاه‌های تولیدی تا 3 ماه دیگر به طور کامل و قطعی ورشکست می‌شوند، تاکید کرد: کالای قاچاق، بخش تولید کشور را نابود کرد و معلوم نیست که چه کسانی در پشت پرده از قاچاق حمایت می‌کنند؟

وی گفت: اگر دولت به دنبال تعطیلی کارخانجات بود تا مشکلات معیشتی را افزایش دهد، موفق بوده است و از دولت ممنونیم که بخش واقعی اقتصاد را رها کرده است!

مرادی مشکلات فعلی صنایع را نبود سرمایه در گردش و مشکلات و موانع کسب و کار اعلام کرد و افزود: اینکه گفته می‌شود تورم تک‌رقمی شده، دروغ محض است و نه تنها تورم کاهش نیافته، بلکه با توجه به شرایط فعلی افزایش هم داشته است.

مرادی افزود: کشور ما ظرف 12 سال گذشته بدترین تحریم‌ها را تحمل کرده و اتفاقی نیز رخ نداده است، اما در یک سال اخیر همه چیز خراب شد و تولید کننده هم اکنون بدون هیچ ثبات و امنیتی در حال ادامه کار است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی با سودهای نجومی موجب شد، تا فاتحه تولید را بخوانیم، افزود: علاوه بر اینکه دولت توجهی به بخش اشتغال نداشته، بلکه بخش تعاون را نیز در برنامه ششم توسعه کشور به طور کلی فراموش کرد و با این اقدام مخالفت خود را با قانون اساسی اعلام کرد.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدی با اشاره به اینکه میزان اشتغال ایجاد شده در ماه‌های گذشته نزدیک به صفر بوده است، گفت: هیچ کدام از بنگاه‌های تولیدی نیروی جدید جذب نکرده و اگر این اقدام صورت گرفته، مستند اعلام کنند و وضعیت اقتصادی خود را نسبت به قبل به طور شفاف بیان کنند.

وی گفت: هیچ بسته حمایتی از بخش واقعی تولیدی کشور اجرایی نشده وتنها به دو بنگاه مونتاژکار در ایران که شامل دو خودروساز معروف ایرانی می‌شوند، توجه شده است. این دو خودروساز روزانه صدها نفر را راهی بیمارستان‌ها می‌کنند و هیچ ضریب امنیتی برای آنها نمی‌توان متصور بود.

وی با بیان اینکه از دولت هیچ گونه حمایتی از جمله حق قانونی خود نمی‌خواهیم، گفت: اگر تسهیلاتی هم به بخش تولیدی داده شده قطعا به شرکت‌های خودشان و بنگاه‌هایی که خودشان هیأت مدیره و مدیر هستند، داده‌اند.

مرادی با اشاره به اینکه اتحادیه تعاونی‌های کشور در سالهای گذشته هیچ رشدی به لحاظ ظرفیت تولیدی و حجم و ارزش معاملات نداشتند‌، گفت:‌از نحوه برگزاری مجامع تعاونی‌های تولیدی کاملا مشخص است که وضعیت‌شان نسبت به گذشته چگونه است.

وی در پاسخ به این سؤال فارس که سهم تعاونی‌های تولیدی از تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی اعلامی سخنگوی دولت چه میزان است؟ گفت: در جریان هیچ گونه تسهیلاتی که سرمایه در گردش تعاونی‌های تولیدی را تامین کند، نیستیم و اگر تسهیلاتی دولت ارائه کرده آدرس و محل آنها را طی لیستی اعلام کنند تا در منظر همگان آشکار کند.

ارسال نظر: