معاون حقوقی سازمان محیط زیست:

لایحه حمایت از محیط‌بانان هفته آینده در دولت بررسی می‌شود

کدخبر: 2081660

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، گفت: لایحه حمایت از محیط‌بانان ضمن تکمیل، هفته آینده در دولت بررسی می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، طی مراسمی با حضور سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس، طالقانی مدیر کل پشیبانی و حسینی مدیرکل اموراداری سازمان حفاظت محیط زیست، وفادار مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان، معاون اداره کل بنیاد شهید استان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان وسایر روسای ادارات داخلی، در سالن اجتماعات این اداره کل با هدای لوح تقدیری از خانواده شهدای اخیر محیط بان هرمزگان (شهیدان هرمزی ودهقانی) تجلیل شد.

مجابی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خانواده های شهدای محیط بان استان هرمزگان افزود: شهادت مبحث پیچیده معامله خالق ومحلوق است و البته غم از دست دادن عزیزان برهمگان سخت است. اما وقتی انسان بانگاه متعالی خود به درجه ومقام شهادت بنگرد و در جه ایثار را درک نماید به طور حتم به آرامش خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۲۰ در صد از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست جانباز ، ایثارگر ، آزاده وفرزند شاهد هستند. نگاه محیط بانان به موضوع شهادت نگاه اعتقادی است و در کار خود علاقمند و عشق می ورزند. خدا را شاکریم که محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست مورد احترام وتقدیر جامعه هستند و می‌دانیم که این عزت به راحتی به دست نیامده است بلکه با رشادت ها و دلاوری ها محیط بانان و به واسطه خلوص نیت آنها در کار خود بدست آمده است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی وامور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: دولت یازدهم همواره توجه خاصی به مسئله محیط زیست دارد و شخص رییس جمهور رسیدگی به مسائل محیط زیست کشور را در اولویت کار دولت از همان آغاز دولت تدبیر وامید قرار داده است که از اقدامات مهم در این خصوص ابلاغ حقوق شهروندی که چندین بند آن به مسئله محیط زیست پرداخته شده، است.

وی از دیگر اقدامات سازمان را تبدیل وضعیت ۵۰۰ نفراز محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست از قراردادی به پیمانی ذکر کرد و افزایش سختی کار محیط بانان را از دیگر اقدامات دولت عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت ، حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شهادت سه محیط بان کشورمان در اوایل سال جاری ، توجه دولتمردان به مسئله حمایت از محیط بان را بیشتر کرد ، اعلام کرد: در همین راستا ، لایحه حمایت از محیط بانان ضمن تکمیل، در هفته آینده تقدیم صحن دولت می شود که یکی از مواد آن اشد مجازات برای ضاربان محیط بان وتسریع در روند رسیدگی به پرونده های تخلف در حوزه شکار و صید و ابطال جواز سلاح متخلفین و گرفتن سلاح از آنان است.

مجابی همچنین از مدیرکل دادگستری استان و مدیرکل بنیاد شهید استان هرمزگان درخصوص احراز شهادت شهیدان هرمزی و دهقانی و رسیدگی به پرونده مذکور تقدیر و تشکر کرد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم خانواده شهیدان دهقانی و هرمزی نیز در سخنانی از حمایت های سازمان حفاظت محیط زیست و زحمات دکتر مجابی و مجید وفادار مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان درخصوص پیگیری ها وتلاش های مجددانه آنها در مباحث اداری وقضایی تقدیر و تشکر کردند.

ارسال نظر: