برگزیگان بخش‌‌های مختلف جشنواره عمار معرفی شدند

کدخبر: 2081673

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور علاقمندان در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار دقایقی پیش هفدهم بهمن ماه با حضور علاقمندان در فرهنگسرای بهمن آغاز شد.حسین دارابی یکی از فیلمسازان عمار قرائت قرآن را برعهده داشت.از خانواده‌های شهیدان فلاح، محسنیان، همتی و نبی‌پور برای اهدای جوایز دعوت شد.

*تولیدات رادیویی

در بخش تولیدات رادیویی ضمن تقدیر از اثر «روز خبرنگار» هیات داوران جایزه خود را به «روزگار شیرینگ»، «سنگ زیرین آسیاب» و «بیست نوامبر» اهدا کرد. فانوس این بخش به نمایشنامه «آغازی بر یک پایان» اثر سهیلا خدادادی رسید.

*بخش انیمیشن

هیات داوران بخش انیمیشن جشنواره سید محمود رضوی، حامد جعفری و محمدحسین نیرومند و همچنین هیات داوران بخش جنگ نرم: آرش دریابندری، احمد سبحانی، فواد ایزدی و پیمان جبلی را شامل می‌شدند. هیات داوران لوح افتخار بخش انیمیشن را به سازندگان «بیشه» و «علامه طبرسی» اثر حقانی اهداء کردند. و اثر«کابوس» محمدرضا خردمندان و « انتخاب با خودمونه» از علی محمد خانیکی و مجتبی احسانی از دیگر برگزیده بخش موشن‌گرافی بود. فانوس بخش پویا نمایی به اثر «جنگ جهانی سوم» کارگردانی عبدالامیر سبیعی رسید.

*بخش جنگ نرم

جایزه ویژه این بخش بن‌های ویژه خرید پوشاک ایرانی است که به برگزیدگان سه بخش اهدا می‌شود و جایزه ویژه مرگ بر آمریکا از دیگر جوایز این بخش است.هئیت داوران ضمن تقدیر از آثار «قرارداد 18ژوین» و «ساحره سوزان» لوح افتخار این بخش را به قصه «فیل و الاغ» مهدی نقویان و «رویای ایرانی» مصطفی ایرانی و «متولد کالیفرنیا» علیرضا بوالی اهداء کردند. فانوس این بخش به اثر «جزیره فارسی» اثر سیدمحمدعلی صدری نیا رسید.

جایزه ویژه این بخش به اثر «شب نامه» به کارگردانی سید مهدی کرباسی، جایزه موزاییک مرگ بر آمریکا هم به او تقدیم شد.علی صدری نیا در این مراسم جایزه خود را تقدیم به کسانی کرد که در جزیره فارسی امریکایی ها را سال گذشته به ذلت کشاندند.

*بخش مستند داستانی کوتاه

هئیت داوران ضمن تقدیر از سازندگان «قابلمه»، «جیب کت»، «سرباز» و «مامان بازی». لوح افتخار این بخش را به اثر «تیوب» کارگردانی سید صدرالدین فردوسی اهدا کردند. و جایزه دیگر دستاورد فنی و لوح افتخار جلوهای ویژه به محمدحسن فلاح برای اثر فضای مجازی تعلق گرفت. فانوس بهترین اثر داستان کوتاه به اثر دوئل به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان رسید.بخش جایزه ویژه اثر مستند داستانی کوتاه به «روزی روزگاری در شرق» به کارگردانی حامد بذرافکن اختصاص یافت.

*بخش مستند داستانی بلند

لوح افتخار مستند داستانی بلند به «از تبار حبیب» به کارگردانی مصطفی کوچکی و لوح بعدی به «چین آخر» به کارگردانی سعید حسن پور تعلق گرفت. فانوس بخش مستند داستانی بلند به اثر «سلام» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی اهداء شد.جایزه ویژه این بخش به اثر «روزهای بارانی» به کارگردانی عبدالله عزیزی رسید.

*برگزیدگان بخش فیلم داستانی بلند

هئیت داوارن لوح افتخار این بخش را به «فیلمنامه ترمینال غرب» محمدعلی نیکدل اهداء کردند. لوح افتخار بخش بازیگری نیز به هوشنگ توکلی و یوسف مرادیان بازیگران ترمینال غرب رسید. فانوس این بخش نیز به فیلم بلند «ترمینال غرب» اثر قربانعلی طاهرفر رسید.

*برگزیدگان مدافعان حرم

هئیت داوران لوح افتخار بخش مدافعان حرم را به اثر «نبرد پالمیرا» ساسان فلاح فر و «فرمانده» به کارگردانی هادی نعمت اللهی اهداء کردند. فانوس این بخش به اثر «پل کارگردانی» امیر حسین نوروزی رسید. جایزه ویژه این بخش به اثر «آهنگر» به کارگردانی محمدمهدی خالقی تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیات داوران به گروه رسانه‌ای فاطمیون به دلیل تولید تصاویر موثر اهدا شد.

* بخش سبک زندگی

لوح افتخار بخش سبک زندگی به مرجان اسماعیلی کارگردان مستند داشتن و نداشتن اهدا شد و فانوس این بخش به عباس صالح‌مدرسه‌ای به خاطر مستند دوازده نفر اهدا شد.

* منتخبان بخش اقتصاد مقاومتی

در بخش اقتصاد مقاومتی آرش انیسی کارگردان مستند حراج بزرگ و وحید فرجی کارگردان مستند «غزال ایرانی» لوح افتخار دریافت کردند. جایزه فانون این بخش به مستند « 44نفر» به کارگردانی امیر مهر یزدان رسید.

در ادامه این مراسم پدر شهید احمدی روشن متن بیانیه جایزه استقلال را اینگونه قرایت کرد:

این جشنواره برای عماریون است. کسانی در گوشه سرزمین با نیروی عشق کارستان می‌کنند. علم استقلال ایران روی دستان هنرمندان همچنان ایستاده و اینها شرافتمندانه از میراث شهدا پاسداری می‌کنند. نشان مردمی استقلال ازسوی استقلال طلب ترین یعنی خانواده شهدای هسته‌ای به شما تقدیم می‌شود که اهل استقلال ایران اسلامی هستید.

نشان مردمی استقلال توسط خانواده شهدای هسته ای تقدیم به رسول ممیان برای فیلم شخصیت وقتی گفتند نمی‌شود. نشان دیگر به کارگردان مستند زیر درختان زیتون از جناب آقای محمد جواد رحیمی به نمایندگی از اقای بلندنظر شخصیت این مستند تقدیم شد.

نشان استقلال بعدی تقدیم به خانوم جعفری شخصیت مستند 44نفر تقدیم شد. نشان استقلال اخر به خانوم چنور محمدی شخصیت مستند کرکوم تقدیم شد. در ادامه همسر شهید علی محمدی طی سخنانی گفت: چون هفته جاری سالگرد شهادت همسرم شهید احمدی روشن است، خواستار یک فاتحه برای ایشان از سوی شما هستم. از همه کسانی که برای این جشنواره زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم.

بخش بعدی این مراسم، از ابوالقاسم طالبی کارگردان «قلاده های طلا» و «یتیم خانه ایران » تقدیر شد. پیش از آن کلیپی از مصاحبه برخی هنرمندان و اصحاب فرهنگ درباره طالبی پخش شد. خانواده شهدای مدافع حرم دانشگر، سید عبیر حسینی، آبیاری، فض‌اللهی، باقریان و نیکوفر و مادر شهیدان خالقی پور از ابوالقاسم طالبی تقدیر کردند. مادر شهیدان خالقی پور چفیه پسر شهیدش را به ابوالقاسم طالبی تقدیم کرد.

ارسال نظر: