رئیس دیوان محاسبات:

قرارگاه خاتم‌الانبیاء نماد "ما می‌توانیم" است

کدخبر: 2081689

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: فعالیت‌ها و پروژه‌های قرارگاه خاتم الانبیاء به معنی واقعی کلمه نماد" ما می‌توانیم" است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عادل آذر در نمایشگاه نمایشگاه توانمندی ها و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اظهار داشت: فعالیت‌ها و پروژه‌های قرارگاه خاتم الانبیاء به معنی واقعی کلمه نماد" ما می‌توانیم" است.

این فعالیت ها نشان می دهد اگر اقتصاد ، ایرانی و با چاشنی ایمان همراه باشد به درستی به تعالی می رسد و آثار خود را در پیشرفت جامعه خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه آشنایی با این فعالیت ها یکی از زیباترین روزها و ساعات زندگی ام بود ، گفت : آن معماری جدیدی که مقام معظم رهبری بعنوان اقتصاد مقاومتی تعیین کردند که عنصر اصلی آن اتفاق اقتصاد درون زاست ، در نمایشگاه دیده می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ وی اظهار داشت : قرارگاه توانسته است با تکیه بر فکر داخلی و استعدادهای جوانان ایرانی اهداف مورد نظر کشور را در توسعه اقتصادی تحقق بخشد و این مهم در پروژه های بسیار بزرگ و ارزشمند به نتیجه رسیده ، مشخص است .

عادل آذر افزود : پروژه های اقتصادی هر اندازه بزرگتر و غول پیکرتر شود ؛ فناوری و فکر و راهبرد خاصی می خواهد که این مهم در قرارگاه خاتم الانبیا نهادینه و اجرا شده است به ویژه اینکه مهندسان ایرانی در این قرارگاه تنها در پی به نتیجه رساندن پروژه های تک بعدی نبوده اند بلکه سبدی از پروژه ها را در بخشهای مختلف تحویل گرفته و به سرانجام رسانده اند.

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه فعالیت های قرارگاه و پیشرفت های بسیار ارزشمند ان ثابت کردهاست که این قرارگاه هم مزاحمی برای بخش خصوصی نیست و هم پاسخی به افکاری بوده که عمدتاً چشم ها و ذهن هایشان در رفع مشکلات اقتصادی به خارج از کشور است ، در این حال قرارگاه نقش تسهیل گر و جاده صاف کن داردتا دیگران هم پشت سر این مجموعه حرکت کنند تا آنها دیگر آسیبها و ریسک ها را نداشته باشند.

وی تاکید کرد : به عنوان یک ایرانی و رئیس دستگاه نظارتی کشور به فعالیت های قرارگاه سازنده خاتم الانبیا می بالم البته این انتظار هم وجود دارد چرا که ریشه قرارگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در دوران دفاع مقدس ، سازندگی و دوره تعالی جمهوری اسلامی همواره نقش های تعیین کننده با تخصص ، تقوا و توکل ایجاد کرده است.

سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در پاسخ به این پرسش که با توجه به خدمات و فعالیت های چشم گیر چرا این فعالیت ها به اندازه کافی به مردم معرفی نشده است ؟ گفت : در موضوع اطلاع رسانی به مردم ما خودمان هم راضی نیستیم و باید به درستی این توانمندیها و استعدادهای جوانان و مهندسان ایرانی که کارهای بزرگی را ایجاد کرده اند به مردم بیشتر و بهتر معرفی شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد : البته این مهم به عهده رسانه ها به ویژه صدا و سیماست چونکه اثر اطلاع رسانی رسانه ای فعالیت ها کمتر از عملکرد و اقدامات و خلاقیت های مهندسان نیست.

سردار عبداللهی گفت : بعنوان نمونه فاصله بین تحریم ها و تکمیل پروژه های بزرگ را اگر در نظر بگیریم فاصله چندان زیادی نبود ، بر همین اساس تحریم یک فرصت است که باید از آن به منظور استفاده از ظرفیت های داخلی و خوداتکایی بهره گیریم . رئیس دیوان محاسبات کشور در ادامه از نمایشگاه توانمندی ها و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بازید کرد. در این بازدید که تعدادی از معاونان دیوان و همچنین فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء حضور داشتند ، عادل اذر از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت های عمرانی، خدماتی و پروژه های زیر بنایی قرارگاه آشنا شد.

نفت و گاز و پتروشیمی، تحقیقات و خودکفایی، بناهای خاص، حمل و نقل، آب و نیرو، بنادر وسازه های ساحلی، ارتباطات و فناوری، منابع و صنایع معدنی، کشاورزی، ماشین سازی و ساخت و تجهیزات ، ساخت ماشین آلات سنگین و محرومیت زدایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و محرومیت زدایی از جمله بخش های این نمایشگاه است.

ارسال نظر: