نماینده مردم تبریز در مجلس:

وضعیت اقتصادی حسین فریدون باید زودتر روشن شود/ لزوم شفاف‌سازی درآمد حاصل از هدفمندی یارانه

کدخبر: 2081754

بیگی گفت: طبق گزارش دولت، ۳۶ هزار میلیارد تومان درآمد محقق شده از هدفمندی یارانه است ولی با محاسبه مجلس و دیوان محاسبات این مبلغ بیشتر است که باید شفاف‌سازی شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »‌، احمدعلیرضا‌ بیگی در گفتگو با فارس در خصوص تذکر اخیر 46 نماینده مجلس شورای اسلامی به ریاست جمهوری در راستای معرفی حسین فریدون، اظهار داشت: همیشه قبل از انتخابات ترفند‌های تبلیغاتی زیادی صورت می‌گیرد که اکنون نیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اقدامات زیادی برای تبلیغات انجام می‌گیرد.

* منشور شهروندی یک ترفند تبلیغاتی است/ دولت حاضر به معرفی گیرندگان حقوق‌های نجومی به قوه قضائیه نیست

وی با بیان اینکه ارائه منشور شهروندی از جمله ترفندهای تبلیغاتی ریاست جمهوری است، افزود: نمایندگان مجلس شفاف‌سازی برخی از مسائل مهم کشور را از دیوان محاسبات مطالبه کرده‌اند تا هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در زمینه شفاف‌سازی حقوق‌های نجومی تأکید بسیار دارند، گفت: بنا به تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری وظیفه دولت و مجلس شورای اسلامی در زمینه روشن‌سازی این موضوع است.

وی افزود: متأسفانه افرادی در دولت وجود دارند که چنین حقوق‌هایی را دریافت کرده و دولت نیز حاضر به معرفی آن‌ها به قوه قضائیه نیست.

بیگی با تأکید بر اینکه خواستار مصرانه رسیدگی به موضوع حقوق‌های نجومی توسط قوه قضائیه هستیم، گفت: برخورد دولت به موضوع رسیدگی به حقوق‌های نجومی سیاسی است و از این رو قوه قضائیه به عنوان مدعی عموم باید وارد به این موضوع شود.

وی افزود: افرادی که به ناحق حقوق‌های نجومی از بیت‌المال دریافت کرده‌اند باید هر چه سریع‌تر مورد محاکمه قرار گیرند.

* دولت به جای فرافکنی، برخی اتهامات را شفاف‌سازی کند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در شفاف‌سازی موضوعات مختلف وارد عمل خواهد شد، گفت: به طور روشن از دولت انتظار می‌رود که به جای فرافکنی تلاش کنند که به برخی از اتهامات نسبت به مسؤولان دولت و وابستگان آن‌ها مطرح می‌شود را شفاف‌سازی کند.

وی ادامه داد: شفاف‌سازی اتهامات برخی از مسؤولان دولتی توسط دولت یازدهم، برای قوام، حفظ آبرو و پایداری خود دولت نیز مؤثر خواهد بود تا این موضوعات ناپسند را تعیین تکلیف نمایند.

بیگی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اقدام اولیه خواستار شفاف‌سازی اتهامات اقتصادی حسین فریدون شده‌اند، گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده که در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، رسیدگی به این موضوع توسط قوه قضائیه را درخواست کردیم و دولت نیز باید با همکاری ساحت خود را از وجود چنین افرادی مبرا سازد.

* افرادی مانند حسین فریدون جزء بی‌آبرویی چیزی برای دولت ندارد

وی خاطرنشان کرد: وجود افرادی مانند حسین فریدون جز بی‌آبرویی برای دولت چیزی ندارد و هر چه سریع‌تر باید تعیین تکلیف شوند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با تأکید بر اینکه شفاف‌سازی در موضوعات مختلف بررسی خواهد گرفت و از دولت نیز انتظار رسیدگی به این مسأله را مطالبه می‌کنیم، افزود: باید با رسیدگی و شفاف‌سازی مسائل مهم کشور، انواع اقسام شایعات جمع‌آوری شود.

وی ادامه داد: برای راحتی دولت باید شفاف‌سازی‌ها و روشن‌گری‌ها صورت گیرد تا بتواند کارنامه‌ای مثمرثمر از خود نشان دهد.

* شفاف‌سازی درآمد حاصل از هدف‌مندی یارانه صورت گیرد

بیگی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع درآمد طرح هدفمندی یارانه‌های نیز یکی دیگر از مطالبات نمایندگان است، گفت: طبق گزارش دولت، 36 هزار میلیارد تومان درآمد محقق شده است ولی طبق محاسبه مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات این مقدار بیش از 80 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: انتظار می‌رود مردمی که تحت فشار اقتصادی قرار گرفته و گرانی را تحمل می‌کنند، این منابع هدفمندی به صورت روشن مشخص شود و مردم بدانند این منابع در کجا هزینه و صرف شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تأکید کرد: این منابع از مردم به دست می‌آید و مردم هزینه‌های سنگین فیش برق، گاز و آب پرداخت می‌کنند ولی با این همه مشکلات همچنان فشارها را تحمل کرده و از این رو درآمد هدفمندی یارانه‌ها همچنان علامت سوالی برای نمایندگان مجلس بوده که چندین بار از معاون اول ریاست جمهور نیز در این زمینه و فاصله زیاد بین دو مبلغ درآمد مطالبه شده که تا این لحظه جواب قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: در کمسیون تلفیق نیز چندین بار مسأله فاصله بین درآمد توزیع شده از هدفمندی یارانه‌ها بین مردم با درآمد محاسبه شده توسط مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفته است.

ارسال نظر: