عضو شورای شهر تهران:

امکان استفاده مدارس از امکانات سرای محلات یا شهرداری‌ها فراهم است

کدخبر: 2081772

عضو شورای شهر تهران گفت: مدارس می توانند با عقد یک تفاهم‌نامه از امکانات سرای محلات به صورت رایگان استفاده کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مجتبی شاکری در پاسخ به این سوال که شورای شهر چه اقداماتی در جهت کمک به آموزش و پرورش انجام داده است؟ افزود: همکاری بین آموزش و پرورش و شهرداری تهران بسیار زیاد است و برای اینکه آموزش و پرورش بتواند همکاری بیشتری داشته باشد می تواند برنامه پنج ساله دوم شهرداری را مطالعه کند و واژه های کلیدی را که امکان این همکاری را افزایش می دهد، پیدا کند.

وی افزود: بهره برداری از سرای محلات یکی از امکاناتی است که آموزش و پرورش می تواند انجام دهد. بسیاری از مدارس شرایط برگزاری برخی فعالیت‌ها را به دلیل کمبود بودجه و یا نداشتن فضا و بقیه مشکلات ندارند اما می توانند از امکانات سرای محلات استفاده کنند.

شاکری گفت: اگر این فعالیت در سرای محلات، بوستان ها و فرهنگسراها را در کنارهم بگذاریم می بینیم که نوعی عدالت شهروندی است و اگر همه این فعالیت‌ها را از جنبه مالی ارزیابی کنیم مبلغ قابل توجهی می شود که شهرداری به آموزش و پرورش کمک می کند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مدارس می توانند با عقد یک تفاهم‌نامه خیلی ساده با سرای محلات و یا شهرداری محله خودشان از امکانات سرای محلات به صورت رایگان استفاده کنند، گفت: مدارس می توانند از امکانات بوستان ها نیز استفاده کنند و در ساعت های خاصی و طبق یک برنامه مشخص دانش آموزان را به بوستان‌ها ببرند و از این شرایط نیز بهره ببرند.

وی گفت: هم اکنون یکی از اعضای شورایاری های محلات معتمد آموزش و پرورش است که کمک می کند نیازهای آموزش و پرورش برطرف شود و اگر مشکلی وجود دارد به شهرداری منتقل می کند.

شاکری در مورد کمک های دیگری که شهرداری به آموزش و پرورش می کند، گفت: یکی دیگر از خدماتی که شهرداری به آموزش و پرورش می کند که البته غیرمستقیم است این است که به خانواده های بی سرپرست و یا خانواده هایی که زنان سرپرست خانوار هستند و احتمالا دانش آموز دارند کمک ویژه ای می کند.

وی در خصوص هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی اظهار داشت: یک مصوبه را خودم پیگری کردم و در نهایت هم تصویب شد و آن بحث پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی بود. این رقم در سال اول که اجرا شد 3 میلیارد بود اما اکنون به حدود 12 میلیارد تومان رسیده که این رقم خوبی است و با این روش رفت و آمد دانش آموزان استثنایی به مدارس رایگان است.

شاکری با اشاره به اینکه گاهی اوقات با انجام برخی ظرافت های خاص و تعامل خوب می توان چند برابر پولی را یک بخش می خواهد را از طریق خدماتی که به آنها می شود جذب کند، گفت: همکاران ما در شورای شهر بسیار علاقمند هستند تا به مجموعه آموزش و پرورش کمک کنند.با توجه به صداقت و پاکی خاصی که بین قشر فرهنگیان وجود دارد دوستان ما هر کاری که برای این بخش بتوانند انجام دهند دریغ نمی کنند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال آموزش و پرورش بسیار گسترده است و نیاز زیادی به کمک سایر دستگاهها دارد و شما به عنوان عضو شورای شهر چه راهکاری را برای جذب کمک بیشتر پیشنهاد می کنید؟ گفت: گام نخست و مهم این است که از برنامه و بودجه ریزی شهرداری تهران مطلع باشید و بدانید که این برنامه پنج ساله چه بندها و تبصره هایی دارد که می توان از آن بندها برای کمک بیشتر به آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی ادامه داد: خیلی دستگاه‌ها از این امکانات استفاده می کنند و به آموزش و پرورش توصیه می کنم تیمی را برای این امر اختصاص دهد و با ریز شدن در این برنامه، بندهای مورد نظر را پیدا کند.

شاکری گفت: مدارس می توانند حتی فرصت هایی که تعطیل هستند را به شهرداری ها اجاره دهند و از این طریق بودجه ای برای خودشان داشته باشند که این کار هیچ لطمه ای هم به آموزش دانش آموزان وارد نمی کند.

عضو شورای شهر تهران به طرح مساجد دو درب از جمله همکاری های مشترک شهرداری تهران با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این طرح به این شکل است که برخی مدارس که نمازخانه مناسب ندارند و یا هزینه ساخت را ندارند، فضای لازم را در اختیار شهرداری قرار می دهند و شهرداری یک مسجد و یا نمازخانه مناسب را برای آن مدرسه ایجاد می کند که از آن استفاده کند و درب آن از داخل مدرسه است. درب دیگری هم از بیرون گذاشته می شود تا در زمان های نماز ساکنین محله بتوانند از این مسجد و نمازخانه برای امور معنوی و الهی خود استفاده کنند.

ارسال نظر: