از کیفیت بازی‌های سایپا خیلی ناراضی نیستم

فرکی: کیفیت لیگ پایین است/ هیچ تیمی در پایین جدول نا امید نیست

کدخبر: 2081838

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: دوست داریم بازی خوب با نتیجه همراه شود اما کیفیت لیگ پایین است و دو مسابقه باید بدهیم و لیگ تعطیل می‌شود بیشتر دنبال نتیجه هستیم تا کیفیت بازی.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین فرکی در نشست خبری پیش از دیدار با ماشین‌سازی گفت: من ایام میلاد امام حسن عسگری را تبریک می‌گویم و خوشحالم که دوباره در خدمت مردم خوب تبریز هستم. بازی با ماشین‌سازی بهانه‌ای شد که دوباره شما را ببینم. شما زحمت‌کشان رسانه که همیشه در گرما و سرما اخبار فوتبال را برای مردم کشور پوشش می‌دهید.

وی افزود: این بازی دیدار پایانی نیم فصل اول است که به خاطر اتفاقاتی که رخ داد در زمان خودش برگزار نشد و ما از این بابت متضرر شدیم زیرا تمام برنامه‌هایی که پیش‌بینی کرده‌ بودیم برای نیم فصل تغییر کرد. فرصت زیادی برای هیچ تیمی نبود در نیم فصل و باید به بازیکنان استراحت داده می‌شد و شرایط نقل و انتقالات را دنبال کند و ما نتوانستیم استراحت لازم را به تیم بدهیم و اکنون نیز درگیر نقل و انتقالات هستیم. جمعه آینده هم مقابل پرسپولیس باید به میدان برویم. این شرایط کار ما را برای نیم فصل دوم سخت کرد. برای بازی فردا آماده‌ایم و این مسابقه برای ما و ماشین‌سازی اهمیت دارد.

فرکی افزود: ماشین سازی تیم خوبی و ریشه داری است و در زمان بازیگری‌ام چند بار مقابل این تیم قرار گرفته‌ام و اکنون به عنوان مربی باید مقابل این تیم باشم. شرایط ماشین‌سازی هم وضعیتش شبیه ماست و رضایت ما و ماشین‌سازی در نیم فصل اول جلب نشده و امتیاز این بازی دو یا سه برابر یک بازی محسوب می‌شود زیرا این فرصت پیش روی ما در ادامه نیم فصل دوم بهتر کند اگر برنده شویم و همچنین شرایط ماشین‌سازی که می‌تواند وضعیتش را در جدول بهتر کند. این بازی متفاوت‌تر است زیرا تقویتی در هر دو تیم به طور محدود صورت گرفته است. زمان دیدار قبلی این تغییرات نبود و شاید این تغییرات باعث شود که دو تیم روی هم شناخت صدرصدی نداشته باشند. با تغییراتی که در ماشین‌سازی رخ داده و حضور کاظمی در راس کادرفنی تیم می‌تواند بازی را حساس کند و امیدوارم بازی خوبی از کار در بیاید.

وی در مورد رضایتش از عملکرد تیم سایپا در نیم فصل اول، گفت: از کیفیت بازی‌های سایپا خیلی ناراضی نیستم. گروهی را داشتیم که تغییرات زیادی داشتیم و ما سعی کردیم این زمان را با نتیجه‌ای بهتر همراه کنیم. از نظر امتیاز رضایت مان جلب نشده اما از نظر کیفی 70 تا 80 درصد وضعیت مان خوب بوده. در خط حمله بازیکن گلزن کمبود داشتیم و در خط دفاع اشتباه‌های فردی رخ داد که اصلا با شانس و خوش شانسی روبه رو نبودیم و هر اشتباهی در خط دفاع ما انجام شد این اشتباه منجر به گل شد.

سرمربی سایپا در مورد فرسایشی بودن لیگ گفت: بارها به دلیل وقفه‌هایی که در لیگ رخ داده اعتراض داشتیم و همین شرایط باعث می‌شود که این وضعیت روی تیم تاثیر منفی بگذارد و نهایتا 3 یا 4 تیم هستند که شرایط شان در لیگ برتر خوب است اما 10-12 تیم دیگر نزدیک بهم هستند و در یک سطح بازی می‌کنند و جابه جایی بازیکنان در نیم فصل هم شاید خیلی تاثیرگذار نباشد. امیدوارم بازیکنان جدید را با بازیکنان قدیمی هماهنگ کنیم. من دیگر به فوتبال زیبا بها نمی‌دهم و آنچه مهم است باید نتیجه بگیریم. دوست داریم بازی خوب با نتیجه همراه شود اما کیفیت لیگ پایین است و دو مسابقه باید بدهیم و لیگ تعطیل می‌شود بیشتر دنبال نتیجه هستیم تا کیفیت بازی.

فرکی در مورد اینکه نتایج سایپا در شان مربی مثل شما نبوده گفت: از ابتدای فصل هم گفتم که باشگاه ما در سطح مدیریت و کادرفنی جابه جایی و تغییرات داشته‌ایم و برای هماهنگی به زمان نیاز داشتیم و این زمان را تا نیم فصل طی کرده‌ایم. اگر در جاهایی دیگر نتیجه گرفته‌ایم و دو دوره قهرمان شدیم و یک دوره با نفت به نزدیک سهمیه آسیایی رسیدیم در آن باشگاه‌ مدیریت تغییر نکرده است. این زمان هنوز فراهم نشده در سایپا، در 5-6 بازی به دلیل اشتباهات نبردیم و اگر دو برد داشتیم شرایطمان در جدول لیگ بهتر بود. وقتی من وارد تیم سایپا شدم میانگین سنی تیم حدود 29 تا 30 سال بوده‌ است. دوست داشتیم در جوانگرایی با نتیجه همراه شود اما از نتیجه عقب هستیم و جوانانی را وارد می‌کنیم که امیدوارم در نیم فصل دوم نتایج خوبی هم بگیریم و در نیمه دوم جدول به بالا برویم و این دور از دسترس نیست و حتی ماشین‌سازی هم می‌تواند به این رده برسد.

وی ادامه داد: تیم‌هایی که شانس قهرمانی و نایب قهرمانی دارند امسال فرق دارد و از هم اکنون می‌توان پیش بینی کرد که چه تیم‌هایی شانس قهرمانی دارند هیچ تیمی در پایین جدول نا امید نیست و در بالای جدول هم تیم‌هایی که شانس قهرمانی دارند مشخص است اما در فصول گذشته وضعیت قهرمانی و نایب قهرمانی تا روزهای آخر لیگ مشخص نبود.

سرمربی سایپا در مورد وضعیت آلوده هوا در تبریز و اینکه بازی قرار است در هوای ناسالم برگزار شود ، گفت: به هر حال با شما هم عقیده‌ام سلامتی افراد عادی و ورزشکاران که بیشتر در خطر هستند مهم است. این اتفاق خوبی نیست. وضعیت فوتبال ما بغرنج و پیچیده است و نمی‌شود تصمیمی در آن گرفت . مثلا لغو بازی که ممکن است جان خیلی‌ها به خطر بیفتد اگر فردی به خاطر آب و هوای آلوده از بین برود فوتبال ارزشی ندارد. این بازی به دلیل تاخیر ناخواسته فوتبال و تیم‌ها را گرفتار کرد و اگر این مرتبه هم بخواهد این بازی لغو شود. معادلات برای ادامه لیگ بهم می‌خورد و بازی در این شرایط دشوار و خطرناک است و امیدوارم فردا بازی بدون اتفاق بد همراه شود.

فرکی در مورد جدایی مسعود حسن‌زاده گفت: جدایی او قطعی شده است. او بازیکن بزرگی است اما ممکن است در برخی تیم‌ها نتوانند انتظارات را برآورده کند و شاید جدایی او به نفع همه باشد.

وی در مورد وضعیت مصدومان و محرومان تیمش گفت: کوروشی محروم است و بازیکن مصدوم هم نداریم و برای بازی فردا آماده‌ایم. نتیجه هرچه خواهد بشود.

سرمربی سایپا در مورد جذب خلعتبری و حامد لک، گفت: هنوز روی بازیکنان خروجی بحث داریم و زمان بر است و محدودیتی که ما در نیم فصل داریم و این بازی برای ما عقب افتاد و دست تیم ما بسته‌تر شد و با خروجی بازیکنان از فهرست لک و خلعتبری به تیم ما اضافه می‌شوند. قرارداد بازیکنان جوان را ثبت کرده‌ایم و از نظر قانونی منعی نیست. ما در نیم فصل اول نتوانستیم به خاطر مشکلات پروازی و شرایط جوی بازی کنیم و بعد از آن هم قرار بود هفته بعد بازی کنیم که ماشین‌سازی بازیکنان خارجی‌اش را به مرخصی فرستاده بود و بحث بر سر این بود که هر دو تیم با بازیکنان جدید در این مسابقه بازی کنند. عقب افتادن این مسابقه ناخواسته بود. حضور بازیکنان جدید هم منطقی نیست ولی چاره‌ای هم نیست دست ما هم نیست. ممکن بود برگزاری این بازی اجازه ندهد که بازیکنان خروجی‌مان مشخص شود. چون نیم فصل باید همه تیم‌ها باهم شروع و تمام می‌کردند و این تصمیم به صلاح همه بود.

منبع: فارس

ارسال نظر: