در صحن علنی مقرر شد

تکالیف مجلس به سازمان بهزیستی برای کاهش ۲۰ درصدی نرخ طلاق در طول اجرای برنامه ششم

کدخبر: 2082027

نمایندگان مجلس در لایحه برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردند نرخ طلاق را در طول اجرای قانون برنامه ششم توسعه به میزان ۲۰% سال آغاز این برنامه کاهش دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت شامگاهی امروز (یکشنبه) پارلمان رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه را ادامه و ماده 119 این لایحه را با 159 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، سازمان بهزیستی مکلف شد در راستای کنترل و کاهش نرخ طلاق به میزان 20% سال پایه در طول قانون برنامه ششم زمینه‌سازی لازم را از طریق مرکز فوریت‌های اجتماعی و مددکاری و مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی به عمل آورد جهت پیشگیری از اختلاف و بحران‌های خانوادگی و پیشگیری وقوع طلاق و با کمک نهادهای مردمی اقدامات خود را گسترش دهد.

همچنین سازمان صدا و سیما مکلف شد در برنامه‌های خود ترویج ازدواج، ضد ارزش بودن طلاق و آسیب‌های اجتماعی آن برای زوج و زوج‌ها و فرزندان، فرهنگ افزایش پایبندی زوج‌ها به خانواده و حفظ حرمت خانواده را به عنوان محورهای اصلی سبک زندگی اسلامی - ایرانی مد نظر قرار دهد.

ارسال نظر: