طبق مصوبه مجلس در برنامه ششم

دولت مکلف به جبران عقب ماندگی مناطق عملیاتی دفاع مقدس شد

کدخبر: 2082146

نمایندگان مجلس در لایحه برنامه ششم توسعه، دولت را مکلف کردند نسبت به جبران عقب ماندگی مناطق عملیاتی دفاع مقدس اقدام کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان و در جریان رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه، ماده 128 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، به منظور جبران عقب‌ماندگی‌های استان های مناطق عملیاتی دفاع مقدس:

الف- ستادکل نیروهای مسلح محدوده مناطق عملیاتی دفاع مقدس را تا پایان سال اول اجرای برنامه ششم توسعه به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند.

ب- سازمان برنامه و بودجه موظف است ارزیابی جامعی از وضعیت توسعه‌یافتگی زیرساخت های این مناطق را تا سطح شهرستان تهیه کند.

ج- دولت موظف است در سال اول اجرای برنامه ششم توسعه ردیف متمرکزی را در قوانین بودجه سنواتی به جبران عقب‌ماندگی‌ها و ارتقای شاخص‌های برخورداری مناطق موضوع این ماده اختصاص دهد، به گونه‌ای که سالانه 10 درصد (10%) افزایش یافته و به سطح متوسط شهرستان های برخوردار کشور برسد.

د- دولت موظف است حداقل سالانه بیست و پنج درصد (25%) نسبت به لایروبی اروندرود و توسعه سواحل آن اقدام نماید به طوری که در پایان چهار سال به اتمام برسد و در چارچوب قرارداد 1975 و قوانین مربوطه و در بودجه سنواتی باشد.

هـ- سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم را برای اعمال سقف فوق‌العاده‌ پیش‌بینی شده در بند یک ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شاغل در این مناطق از سال اول برنامه تأمین و اعمال نماید.

و - سازمان برنامه و بودجه مکلف است نسبت به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلین مناطق عملیاتی دفاع مقدس برابر جداول و ضوابط ابلاغی سازمان امور اداری و استخدامی(1376) از سال اول برنامه اقدام نماید. دستگاه هایی که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نیستند مکلفند از منابع مربوطه، موارد موضوع بندهای(ث) و (ج) را به صورت مشابه اعمال نمایند.

ارسال نظر: