مراسم انتخاب بهترین‌های سال ۲۰۱۶ فوتبال جهان

رونالدو مرد سال شد/ رانیری؛ بهترین مربی + اسامی بهترین‌ها و تصاویر

کدخبر: 2082296

مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۶ برگزار و رونالدو به عنوان مرد سال انتخاب شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مراسم انتخاب بهترین‌های سال 2016 فوتبال دنیا در سالن زیبای TPC زوریخ در سوئیس آغاز شد. در این مراسم جمعی از چهره‌های قدیم و جدیدی دنیای فوتبال، نامزدها، رای‌دهندگان، اهالی رسانه و دیگر میهمانان حضور دارند.

کلیپ ویژه

در ابتدای مراسم، مراحل ساخت جایزه جدید بهترین بازیکن فیفا و 3 گلی که کاندیدای جایزه بهترین گل سال (جایزه پوشکاش) شدند در قالب کلیپی به نمایش درآمد.

تیم منتخب سال

نویر، آلوس، راموس، پیکه، مارسلو، مودریچ، کروس، اینیستا، مسی، سوارس و رونالدو به عنوان 11 نفر تیم منتخب سال 2016 انتخاب شدند و هر یک جایزه مخصوصی از هیده‌توشی ناکاتا، ستاره سابق فوتبال ژاپن و آسیا دریافت کردند.

بارسلونایی‌ها هم آمدند اما ...

بارسلونایی‌های غایب در مراسم هم در یک ارتباط زنده به بیان احساسات خود از این انتخاب پرداختند.

سلفی مجری سمج

مجری مرد مراسم با اصرار، کنار اعضای تیم منتخب سال سلفی گرفت!

یادبود کارلوس آلبرتو و کرایف افسانه‌ای

در ادامه کلیپ یادبودی از یوهان کرایف، اسطوره فوتبال هلند و کارلوس آلبرتو، کاپیتان برزیل در جریان قهرمانی همیشگی در جام ژول ریمه در سال 1970 به نمایش درآمد و یاد این 2 ستاره درگذشته در سال 2016 گرامی داشته شد.

جایزه هواداران سال تقدیم می‌شود به ...

جایزه هواداران سال به پاس حمایت متعصبانه، مودبانه و خلاقانه در جریان بازی برگشت فصل گذشته بوروسیا دورتموند و لیورپول، به نماینده هواداران 2 تیم در سالن تقدیم شد.

سخنرانی سه نامزد بهترین فوتبالیست زن

3 نامزد نهایی جایزه زن سال دنیا روی سن به سخنرانی پرداختند.

تجلیل ویژه از رو به جلوها

از فدراسیون‌های پاپوآگینه‌نو،اردن و کره‌شمالی به خاطر پیشرفت‌های فوتبالی در سال گذشته با کلیپی تجلیل شد.

یک آلمانی بهترین مربی تیم زنان شد

سیلویا ناید آلمانی به عنوان بهترین مربی تیم زنان در سال 2016 انتخاب شد و جایزه‌اش را از دستان فرانک ریکارد، ستاره مشهور فوتبال هلند دریافت کرد.

سخنرانی رونالدو؛ از همه به خاطر یک سال رویایی ممنونم

در غیاب مسی، رونالدو و گریزمان روی سن آمدند و سخنرانی کردند. رونالدو با اشاره به سال رویایی‌اش گفت: سال گذشته همراه رئال مادرید فاتح لیگ قهرمانان و با پرتغال برای اولین بار قهرمان اروپا شدم. رویایی بود. از همه هواداران و هم‌تیمی‌هایم متشکرم.

جایزه بازی جوانمردانه به بامعرفت‌های کلمبیایی رسید

کارلس پویول، ستاره سابق بارسلونا برای اهدای جایزه بازی جوانمردانه روی صحنه آمد و تصاویری از روزهای سقوط هواپیمای تیم چاپه‌کوئنسه نشان داده شد. در نهایت خوان کارلوس دلاکوئستا به نمایندگی از تیم اتلتیکو ناسیونال کلمبیا جایزه بازی جوانمردانه را دریافت کرد. دلیل اهدای این جایزه، انصراف تیم کلمبیایی از انجام بازی فینال جام سودآمریکانا مقابل چاپه‌کوئنسه و تقدیم جام به تیم قربانی شده در تراژدی سقوط هواپیما بود.

بهترین مربی سال به نام رانیری دیوانه سند خورد

کلیپی از 3 کاندیدای جایزه مربی برتر تیم مردان سال 2016 به نمایش درآمد. در ادامه مارادونای افسانه‌ای برای اهدای جایزه مربی سال بخش مردان روی سن آمد و جایزه را به کلودیو رانیری، سرمربی ایتالیایی لسترسیتی تقدیم کرد. رانیری به پاس قهرمانی شگفت‌انگیز همراه لسترسیتی این عنوان را به دست آورد و خیلی هیجان‌زده گفت: حضور کنار این همه اسطوره و دریافت چنین جایزه‌ای دیوانه‌کننده است! دیوانه شده‌ام. از همه آن‌هایی که به من رای دادند، متشکرم.

تجلیل از فالکائو با طعم شوچنکو

آندری شوچنکو، ستاره فوتبال اوکراین روی سن رفت و درباره فالکائو، ستاره فوتسال برزیل که در سال 2016 خداحافظی کرد، توضیحاتی داد. در ادامه برای تجلیل از او، کلیپی از حرکات شگفت‌انگیزش پخش شد. فالکائو روی صحنه آمد و جایزه‌اش را دریافت کرد.

یک مالزیایی جایزه پوشکاش را به جیب زد

جایزه زیباترین گل سال (جایزه پوشکاش) با دستان رونالدوی برزیلی به موهد فایز سوبری خاطر گلش در سوپر لیگ مالزی اهدا شد. جالب اینکه او روی سن سراسیمه به دنبال متن سخنرانی ذخیره شده‌ در گوشی‌اش می‌گشت و بالاخره آن را پیدا کرد!

بازیکن زن جهان از آمریکا آمد

باتیستوتای افسانه‌ای روی سن آمد و جایزه زن سال فوتبال دنیا را به کارلی لوید آمریکایی تقدیم کرد.

و بالاخره؛ رونالدو مرد سال شد

سرانجام هیجان‌انگیزترین قسمت ماجرا از راه رسید و جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا روی سن اعلام کرد که کریستیانو رونالدو پرتغالی برای چهارمین بار مرد سال دنیا شد. رونالدو پس از دریافت جایزه گفت: وای، وای، وای ... واقعا خوشحالم. هر بار دریافت این جایزه برایم تازگی دارد. از خانواده، مادرم و هم‌تیمی‌هایم متشکرم. سالی رویایی داشتم و لازم است از کاپیتان و مربیان و همچنین رسانه‌ها بابت انتخابم تشکر کنم. متاسفم که دوستان بارسایی را در مراسم نمی‌بینم.

او برای سوپرایز پایانی‌اش، شادی خاص پس از گل‌هایش که با حرکات موزون دست‌ها انجام می‌شود را اجرا کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر: