جهانگیری:

شتاب پیشرفت زنان در سال‌های اخیر بیش از مردان بوده است

کدخبر: 2082821

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: در سال‌های اخیر پیشرفت زنان در حوزه‌های مختلف مانند سیاست، کارآفرینی، هنر، ورزش و ... شتاب بیشتری نسبت به مردان داشته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اسحاق جهانگیری در نخستین جشنواره زن، خانواده و رسانه با اشاره به حضور گسترده مردم در تشییع آیت الله رفسنجانی این حضور را با شکوه و کم نظیر خواند و گفت: باید از میراث گرانقدر این شخصیت ممتاز در اقتضائات پیش رو بهره بگیریم و هر سه مقوله این این جشنواره با اندیشه و تجربه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیوند داشته است.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع آیت الله هاشمی تنها با مراسم تشییع امام راحل (ره) قابل مقایسه بود، اظهار کرد: نگاه آیت‌الله هاشمی به زن و نقش او در اجتماع بی‌تردید از روشن‌بینانه‌ترین منظرهای نگاه دین به زن بود و او نه تنها برای ورود زنان به عرصه‌های سیاسی و اجتماعی قائل به کم ترین محدودیت نبود و به توانمندی زنان در سطوح مختلف باور داشت و در این زمینه راهگشا بود.

جهانگیری ا فزود: وی در یادداشت‌های روزانه‌اش در کنار مهمترین مسائل سیاسی به مسائل ساده خانوادگی نیز پرداخته و این نشان می‌دهد که یک سیاستمدار هر چه بزرگ باشد اما نمی‌تواند از مسائل خانواده جدا باشد.

وی با اشاره به نگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به رسانه‌ها گفت: به ویژه در سال‌های اخیر ایشان واقع‌بینانه‌ترین رویکرد سیاسی را داشتند و به نقش رسانه‌های مجازی و رسانه‌های نوین در میزان اطلاعات مردم تاکید می‌کردند و بر جریان آزاد اطلاعات توجه داشتند.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: هیچ مساله‌ای از مسائل پیش روی جامعه و نظام بدون نقش آفرینی مثبت و سازنده رسانه‌ها قابل رفع و رجوع نیست زمانی مسائل حل و فصل می‌شود که زنان بتوانند نقش آفرین باشند.

وی اظهار کرد: گاهی تصویر واقعی با آنچه در رسانه منعکس می‌شود متفاوت است به همین خاطر گاهی پرداختن به افکار عمومی بیش از تصویر واقعی اهمیت می‌یابد و به همین خاطر نمی‌توان از رسانه‌ها گریخت بلکه باید تلاش کرد تصاویر رسانه‌ها به واقعیت نزدیک شود و این امر زمانی محقق می‌شود که اساس کار رسانه‌ در گفت‌وگو و جریان آزاد اطلاعات و زمینه‌ساز گفت‌وگو باشد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه نباید رسانه‌ها را از دستیابی به حقیقت منع کرد و آنها را محدود کرد، گفت: سیاست زدگی ابزاری برای محروم کردن جامعه از واقعیت‌ها و کشاندن آن به افراطی کردن و خشونت است در حالی که حق دسترسی آزاد به اطلاعات و مشارکت آزادانه حق مردم است هر چند که برخی رسانه‌ها در سال های اخیر از حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و روی کار آمدن جریان عقلانیت و اعتدال راضی نیستند و کاری خلاف مسئولیت رسانه‌ای خود می‌کنند.

وی ادامه داد: مدعای این مساله عملکرد برخی رسانه‌های منتقد دولت است که به جای نقد، عملیات و جنگ روانی ایجاد می‌کنند و بعضا این کار با استفاده از بیت المال صورت می‌گیرد و تلاش می‌کنند تصویری ناکارآمد از دولت ارائه دهند.

جهانگیری اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در این زمینه می‌تواند دعوت به گفت‌وگوی عقلانی به دور از سوء ظن باشد ما نیازمند به گفت‌وگو بر سر مصالح ملی و مسائل اساسی بدون سوء ظن هستیم.

وی افزود: امروز ایران در منطقه ناامن غرب آسیا کشوری آرام، امن و رو به توسعه است و دولت، حاکمیت قانون مبارزه با فساد و پیشرفت و توسعه کشور را دستور کار خود قرار داده است بنابراین ما از رسانه‌های مخالف دولت می‌خواهیم جامعه‌ای مقتدر و بهره‌مند از رهبری را آشفته و ناتوان نشان ندهند.

جهانگیری با اشاره به نقش زنان در پیشرفت همه جانبه کشور گفت: در تاریخ و تمدن اسلامی ایران زن از جایگاه بالایی برخوردار است و به برکت انقلاب و امام سطوح جدیدی از مشارکت سیاسی و اجتماعی نیز برای زنان محقق شده است.

وی تاکید کرد: هیچ جنبه‌ای از توسعه را بدون حضور زنان نمی‌توان بررسی کرد و زنان در تمام عرصه‌های سیاست، ورزش، کارآفرینی هنر و ... با شتاب بیشتری از مردان حماسه آفریدند. زنان نمونه سرمایه‌های ملی و اجتماعی کشور را افزایش دادند و حتی در صحنه‌های جهانی افتخار آفریدند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: من همواره به این زنان افتخار کرده و می‌کنم و رسانه‌ها می‌توانند نمایانگر حضور این زنان با شد هر چند که خود رسانه‌ها نیز از حضور زنان روزنامه‌نگار ، خبرنگار ، هنرمند و ... بهره‌مندند.

وی در پایان تاکید کرد: رسانه‌ها می‌توانند در جهت حقوق زنان و پیشرفت آنها کمک کننده باشند چرا که زنان ما در آینده می‌توانند نقشی کلیدی در توسعه ایران ایفا کنند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر: