هادی غفاری:

ناطق نوری بهترین گزینه برای ریاست مجمع تشخیص است/ رئیس مجمع باید مورد تأیید همه جناح‌ها باشد

کدخبر: 2082946

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام گفت: حجت‌الاسلام ناطق نوری بهترین گزینه برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام است، او شخصی است معتدل و از همه مهم‌تر متهم به باندبازی و گروه‌گرایی نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام هادی غفاری عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام و رئیس مؤسسهٔ الهادی در گفتگویی درباره گزینه هایی که این روزها بعد از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح می شوند، گفت: حجت الاسلام ناطق نوری برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مناسب است. او شخصی است معتدل و از همه مهم تر متهم به باند بازی و گروه گرایی نیست.

وی در ادامه افزود: ناطق نوری دارای سوابق انقلابی است او مورد توجه امام بود و رهبری نیز به وی اعتماد دارد. شخص شایسته و با سوادی است که می توان گفت بهترین گزینه است.

غفاری در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا این احتمال وجود دارد که رهبری تا اسفند ماه که موعد قانونی انتخاب رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است فردی را انتخاب نکنند، اظهار داشت: فکر نمی کنم چنین چیزی اتفاق بیفتد رهبری تکلیف را روشن خواهند کرد .

وی با اشاره به این‌که آیت الله هاشمی با مدیریت خود هیچ‌گاه اجاز نداد دعواهای سیاسی به مجمع تشخیص مصلحت کشیده شود، گفت: جریان حقوقی باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود داشته باشد زیرا خطوط کلی کشور را ترسیم می کند. نفس این مجمع برای مواردی است که بین مجلس و شورای نگهبان اختلاف نظر وجود دارد.

رییس مؤسسهٔ الهادی در پاسخ به اینکه چقدر احتمال ریاست حداد عادل بر مجمع گفت: حداد عادل هیچ سابقه ای در انقلاب ندارد و به هیچ وجه مورد قبول احزاب و جریان های موجود در کشور نیست، دیدیم که در انتخابات مجلس با تمامی امکاناتی که داشت رأی نیاورد و قطعا رهبری او را انتخاب نخواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمی شخصی آزاده بود و شاهد بودیم که چگونه عمل کرد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باید فردی باشد که مورد تأیید همه جناح‌های سیاسی باشد و در دعواهای سیاسی نباید برچسب داشته باشد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر: