آمادگی مردم بحرین برای برگزاری تظاهرات خشم

شاه بحرین حکم اعدام ۳ جوان را امضا کرد/ اعتراض مردم ادامه دارد

کدخبر: 2082953

منابع خبری از امضای حکم اعدام سه جوان بحرینی به دست پادشاه این کشور و آمادگی مردم برای برگزاری تظاهرات خشم خبر دادند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: شبکه المنار گزارش داد که شاه بحرین اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی را امضا کرده است و این در حالی است که مردم این کشور برای اعلام خشم خود در خیابان‌ها آماده می‌شوند.

طی دیشب و صبح امروز یکشنبه نیز هزاران بحرینی در مناطق مختلف از جمله جزیره ستره و منطقه محاصره شده الدراز در محکومیت احکام اعدام صادره شده علیه این سه جوان تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان خشمگین با سر دادن شعارهایی ضمن محکوم کردن این احکام، خشم خود از پادشاه بحرین را بیان کردند.

توئیت نگران‌کننده سفیر بحرین در انگلیس

سفیر بحرین در انگلیس ساعت 3 بامداد امروز یکشنبه در صفحه توئیتر خود ترجمه انگلیسی آیه179سوره بقره، در خصوص قصاص قتل نفس، «وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَاْ أُولِیْ الأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» را قرار داد که باعث نگرانی بیشتر مردم بحرین از اجرای حکم این سه جوان شده است.

وصیت یکی از محکومان به اعدام

مادر «عباس السمیع» معلم بحرینی محکوم به اعدام پس از بازگشت از ملاقات او در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی در زندان «جو» با بیان شرایط خوفناک ملاقات و اینکه فرزندش هیچ اطلاع قبلی از ملاقات نداشته و تحت محافظت تعداد زیادی از افسران پلیس به اتاق ملاقات آورده شده است قسمتی از وصیت نامه او را بیان کرد.

در این وصیت آمده که «حال که رژیم باشتابی زیاد پا در راهی خطیر گذاشته است، اگر ملت خواهان پیروزی، کرامت، آزادی و دستیابی به مطالباتش است راهی ندارد جز ایستادن در مقابل نظام ستمگر، بیان و پافشاری بر حرف حق... و فدا کردن هر آنچه دارد، از مال و فرزندان».

مادر «علی السنکیس» دیگر جوان محکوم به اعدام نیز پس از ملاقات با فرزندش در زندان جو گفت: پسرم می‌گوید اصلا در خصوص قتل «شحی» پلیس إماراتی الاصل بحرین بازجویی نشده است.

ارسال نظر: