حبیبی در پایان نشست دبیران حزب مؤتلفه:

فروش هواپیما بخشی از تعهدات غرب بود و ذوق‌زدگی ندارد

کدخبر: 2083033

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه ذوق‌زدگی برای خرید هواپیما معنا ندارد گفت: فروش هواپیما بخشی از تعهدات غرب بوده است که پس از یکسال از برجام یک هواپیما را آن هم با منت به ما فروختند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی از انقلابیون اولیه نظام اسلامی بود و نقش او در مبارزات علیه استبداد شاه و آمریکای جهان‌خوار هیچ‌گاه از نگاه انقلابیون محو نمی‌شود.

وی افزود: هاشمی سالها شکنجه و آزار در زندان‌های رژیم شاه را به جان خرید اما حاضر نشد لحظه‌ای از حمایت امام دست بردارد و یا تردیدی در ادامه راه به خود راه دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تلاش خناسان در جدا کردن هاشمی از انقلاب گفت: وسوسه خناسان نتوانست او را از مسیر انقلاب و وفاداری به امام و رهبری دور کند. هوش وافر او در سیاست‌ورزی باعث شد توطئه‌های بسیاری را خنثی کند و موانع زیادی را از سر راه انقلاب بردارد.

حبیبی در ادامه به اعدام انقلابی حسنعلی منصور نخست وزیر شاه خائن توسط شهدای موتلفه اسلامی اشاره کرد و گفت: پیوند آیت الله هاشمی رفسنجانی در سالهای دهه چهل و پنجاه و شصت با مؤتلفه اسلامی یک ارتباط وثیق بود و او در کنار حضرات آیات بهشتی، مطهری، باهنر، انواری نقش مهمی در تربیت کادرهای مؤتلفه در آن سالهای سخت مبارزه داشت.

وی با تجلیل از شخصیت علمی و فکری و سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: هاشمی یک اسلام‌شناس و یک مفسر قرآن و یک مجتهد بود و این ویژگی در کنار انقلابیگری او نقش مهم او را در مبارزات پررنگ‌تر می‌کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: هاشمی بارها وفاداری خود را به امام و رهبری در گویش‌های مختلف بیان کرده و تا آخر عمر به آرمان‌های امام و رهبری پایبند بود. تجلیل مردم در وداع با او ناشی از درک همین وفاداری بوده است.

حبیبی خاطرنشان کرد: حضور عظیم و گسترده مردم در تشییع آیت‌الله هاشمی نماد وحدت و انسجام ملی بود و این چیزی بود که هاشمی به آن سخت علاقه داشت. امیدواریم وسواس خناس در صدد فتنه‌گری و القاء دوگانگی‌ها برنیایند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از مردم قم گفت: همانطور که رهبری فرمودند؛ مهمترین وظیفه ما تقویت عوامل اقتدار ملی و شناخت دشمن است. امروز باید هوشیار بود که در اتاق جنگ نرم دشمن چه می‌گذرد. دشمن منافقانه می‌خواهد در صفوف انقلابیون رخنه و به بهانه‌های گوناگون به اتحاد نیروهای انقلابی خلل وارد کند. عده‌ای تلاش کردند که مرحوم آیت الله هاشمی را در مقابل نظام قرار دهند ولی مدیریت کارساز نظام، مقام معظم رهبری و توصیه‌های برخی از دلسوزان واقعی انقلاب این توطئه را در موارد متعددی خنثی کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی مبارزه با فساد را عزم جدی نظام دانست و به نقش قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: مردم انتظار دارند قوه قضائیه همانطور که تا کنون عمل کرده، در مبارزه با فساد جدی باشد و در برخورد با مفسدین اقتصادی قاطع عمل کند.

حبیبی همچنین با اشاره به نشست ایران با 1+5 در وین تصریح کرد: کمیسیون مشترک برجام منهای چین و روسیه معتقد نیستند که برجام نقض شده است. لذا نشست وین دستاوردی برای ملت ایران نداشته است.

وی گفت: وزارت خارجه باید فکر جدی برای برخورد با بدعهدی‌های غرب بکند چراکه در عمل چیزی تغییر نیافته است.

وی با اشاره به اینکه ترامپ به زودی به کاخ سفید می‌رود، اظهار کرد: اظهارات مقامات دولت جدید آمریکا نوعی دوگانگی و گیجی را در مواضع آنها نشان می‌دهد. وزیر دفاع پیشنهادی ترامپ می‌گوید برجام را اجرا می‌کنیم. وزیر خارجه می‌گوید؛ باید بازنگری در برجام صورت گیرد. مقامات سیا می‌گویند برجام را باید اجرا کرد تا ایران بهانه‌جویی نکند. این پراکندگی در مواضع آنها نشان می‌دهد استعداد دبه کردن را دارند و باید هوشیاری ما بیشتر شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به قول شفاهی آمریکایی‌ها که تحریم‌های جدید را اجرا نمی‌کنند، تاکید کرد: وقتی آمریکایی‌ها به قول کتبی خود عمل نکردند چگونه به قول شفاهی خود عمل می‌کنند.

وی با اشاره به ذوق‌زدگی برخی مقامات دولتی مبنی بر ورود یک ایرباس خریداری شده به ایران، افزود: آقایان باید عزت ملی را رعایت کنند. این ذوق‌زدگی معنا ندارد. فروش هواپیما بخشی از تعهدات آنها بوده است که بعد از یکسال از گذشت برجام یک هواپیما را آن هم با منت به ما فروختند؛ این ذوق‌زدگی ندارد.

حبیبی با اشاره به ابلاغیه وزیر کشور به معاونین سیاسی استانداری‌ها در مورد انتخابات، گفت: ابلاغیه وزیر کشور ابهاماتی دارد که باید هیات نظارت بر انتخابات در مورد آن اظهارنظر کند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از بیت‌المال در انتخابات به نفع یک گروه یا یک فرد به لحاظ شرعی اشکال دارد و به لحاظ قانونی نیز جرم است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: اخیرا آمد و شد وزرا به استانها و شهرستانها زیاد شده است. اگر این رفت و آمدها انتخاباتی باشد چیز خوبی نیست اما اگر برای بررسی امور مردم باشد باید از آن استقبال کرد منتهی باید پرسید چرا این تحرکات را از اول تشکیل دولت در این حجم انجام ندادند؟

حبیبی درخصوص تداوم استقراض دولت از بانک مرکزی تصریح کرد: رشد 170درصدی بدهی دولت به بانک مرکزی بر اساس آمارهای رسمی و همچنین رشد 152درصدی بدهی دولت به بانکها در سه سال و 8 ماه اخیر نشان می‌دهد سیاستگذاران اقتصادی نتوانستند انضباط مالی و پولی را اعمال کنند.

وی در پایان گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید پاسخی بر این استقراض که رکورد دولتهای گذشته را شکسته داشته باشد.

ارسال نظر: