مصوبات آخرین جلسه بررسی برنامه ششم

زنان با ۲۰ سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند

کدخبر: 2083042

مجلس در مصوبه‌ای دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و غیردولتی را موظف کرد با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل با ۲۰ سال سابقه خدمت موافقت کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر امروز (یکشنبه 26 دیماه) مجلس، پیشنهادات خود برای الحاق موادی به لایحه برنامه ششم را مطرح و بررسی کردند.

بهارستان‌نشینان با الحاق ماده‌ای به برنامه ششم مقرر کردند دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و عمومی غیردولتی تابع صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری یا تأمین اجتماعی موظفند با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل که دارای حداقل 20 سال سابقه خدمت هستند بدون محدودیت سنی موافقت کنند. به موجب این مصوبه میزان محاسبه حقوق آنها بر اساس تعداد سال‌های کارکرد و پرداخت حق بیمه‌شان خواهد بود.

** تعرفه‌های خدمات پرستاری در سقف کارانه پرداخت می‌شود

نمایندگان مجلس همچنین در ماده الحاقی دیگری مصوب کردند در راستای اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری مصوب سال 1386 مجلس شورای اسلامی، تعرفه‌های خدمات پرستاری در سقف کارانه به گروه پرستاری پرداخت شود.

** شرایط بازنشستگی رانندگان پایه یک با 25 ساله سابقه بیمه مشخص شد

وکلای ملت در ادامه بندی را به لایحه برنامه پنج‌ساله ششم توسعه الحاق کردند که بر اساس آن تمامی رانندگان وسایل نقلیه سنگین بین شهری راه‌سازی و راهداری که دارای 30 سال سابقه گواهینامه پایه یک رانندگی هستند و 25 سال سابقه پرداخت بیمه دارند، می‌توانند با 25 روز حقوق بازنشست شوند.

ارسال نظر: