بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) خطاب به عراقچی:

چه حقیقتی وجود دارد که تیم‌ مذاکره‌کننده هسته‌ای از برملا شدن آن در پیشگاه ملت بیم دارد؟

کدخبر: 2083124

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) خطاب به عراقچی نوشت: آیا حقیقتی وجود دارد که از برملا شدن آن در پیشگاه ملت ایران بیم دارید؟ آیا یک سرباز بیش از همه نبایستی خود را ملزم به پاسخگویی صریح نسبت به عملکردش بداند؟

به گزارش « نسیم آنلاین »، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در نامه‌ای به عباس عراقچی رئیس ستاد پیگیری برجام نوشت:

در ابتدای این نامه آمده است: بیش از سه سال است که از آغاز مذاکرات هسته‌ای و تلاش شما و همکارانتان در وزارت خارجه جمهوری اسلامی می‌گذرد و در طول این سه سال و با گذشت دورانی که لحظه لحظه آن برای امت هوشیار ایران اسلامی سخت و ناگوار و همراه با مشقات و آزمون‌های فراوان همراه بود، بارها و بارها با تهدیدها و تحریم‌های مختلف از سوی شیطان بزرگ «آمریکا» و هم پیمانان مزدورش که شما و اعضای تیم مذاکره کننده روزها و ساعتها با آنان به مذاکره پرداختید، مواجه گشتند.

در ادامه این نامه تاکید شده است: از آغاز شروع مذاکرات دولت یازدهم جنبش دانشجویی فرای از نگاه‌های جناحی و تنها در راستای رسالت تبیین و مساعدت به مسئولین در راستای پیشبرد هر چه بهتر نظام اسلامی به سوی اهداف و آرمان‌ها، مکررا نکات و تذکرات لازم را به شما و اعضای محترم تیم مذاکره کننده گوشزد گردانید. هرچند که این نکات تنها و تنها در قالب نامه‌های یک طرفه و جلساتی در غیاب شما و مسئولین امر انتقال داده شد و دعوت‌های رسمی بسیج دانشجویی امام صادق علیه السلام جهت حضور شما و اعضای تیم مذاکره کننده در دانشگاه مبنی بر پرسش و پاسخ و شنیده شدن نکات، بی پاسخ ماند.

در قسمت دیگری از این نامه آمده است: رسالت مطالبه‌گری به عنوان یک حق و نیز به عنوان یک تکلیف شرعی، عقلی و ملی بر دوش همگان و مخصوصا دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و پیشرو جامعه است. انتظار از مسئولین بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مدظله العالی آن است که با حضور در جمع دانشجویان علاوه بر شنیدن نکات آنها به پاسخگویی به شبهات و سوالات آنها پرداخته تا هرچه بهتر پیوند میان این دو قشر تاثیرگذار در جامعه ایجاد گردد. اما متاسفانه و برخلاف تاکیدات فراوان رهبری خاصه به اعضای مذاکره کننده جهت حضور و استماع نقاط نظر منتقدین و دانشجویان و از جهت «و شاورهم فی الامر» برای شما مسئولین، پس از گذشت سه سال از عمر دولت هیچگونه پاسخی به دعوت دانشجویان نیز داده نشده است و این خود زمینه ساز بسیاری از شکافها گشته است.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه این نامه آورده است: حال و پس از گذشت سه سال از عمر دولت و با تمدید قانون داماتو توسط آمریکا و نقض صریح برجام توسط آمریکا و فهم صد در صدی شما و مردم به بدعهدی آمریکا و در سالگرد برجام، جنابعالی در پاسخ به عدم حضور خود در صدا و سیما و پاسخگویی مستقیم به عموم مردم، خود را سربازی از میدان بازگشته خواندید که نبایستی در کنار یک منتقد قرار گیرد. اما قطعا شما بهتر می‌دانید که سرباز اگر سرباز باشد و به عملکرد خویش مطمئن و پاسخ درخوری داشته باشد از قرارگرفتن در برابر هیچ منتقد و شخصی واهمه ای ندارد.

در ادامه تاکید شده است: آیا مردم را محرم نمی‌دانید تا در رسانه ملی پاسخگوی سوالات و گزارشات خویش باشید یا آنکه حقیقتی وجود دارد که از برملا شدن آن در پیشگاه ملت عظیم الشان ایران بیم دارید؟ آیا یک سرباز بیش از همه نبایستی خود را ملزم به پاسخگویی صریح نسبت به عملکرد خود در میدان به مردمش بداند؟

این تشکل دانشجویی در خاتمه این نامه نوشت: اگر برای حضور در صدا و سیما و پاسخگویی مستقیم به ملت ملاحظه‌ای دارید از شما به عنوان یک سرباز دعوت می‌کنیم تا در جمع افسران این میدان حضور پیدا کرده و نسبت به شبهات و سوالات دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) در قبال نقض برجام و واکنش مقتضی دولت و وزارت خارجه به این اقدام و عملکرد سه ساله تیم مذاکره کننده در مذاکرات، به پاسخگویی بپردازید.

ارسال نظر: