آیت‌الله علم‌الهدی:

پیش‌بینی می‌کنیم در طول سال ۲۰۱۷ شاهد افزایش ۳۰ درصدی زائر خارجی باشیم

کدخبر: 2083246

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در طول سال ۲۰۱۷ شاهد افزایش ۳۰ درصدی زائر خارجی به ویژه از کشورهایی که تاکنون شاهد حضور محدود زائر بوده‌ایم، مانند هندوستان باشیم.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از دفتر ارتباطات رسانه‌ای پایتخت فرهنگ اسلامی «مشهد 2017»، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با استاندار خراسان رضوی و رئیس ستاد پایتخت فرهنگی جهان اسلام بر توجه به فرهنگ و معارف رضوی در تدوین و اجرای برنامه‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: بی‌تردید، توجه به فرهنگ رضوی با محوریت آستان قدس می‌تواند به معرفی شهر مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، کمک کند.

در ادامه، استاندار خراسان رضوی نیز گفت: مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های موجود در مشهد، کلان‌ترین شهر زیارتی جهان و مضجع شریف ثامن الحجج(ع) به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تداوم نقش و جایگاه داشته باشد.

علیرضا رشیدیان افزود: همه برنامه‌های این رویداد بزرگ رنگ و بوی دینی و فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های تاریخی و مفاخر بزرگ این شهر را دارد، در عین‌حال 60 درصد از برنامه‌هایی که برای این سال برنامه‌ریزی شده به صورت مستقیم با محوریت فرهنگ و معارف رضوی و سایر فعالیت ها نیز در این بستر تعریف شده است.

رئیس ستاد پایتخت فرهنگی جهان اسلام بیان کرد: باید از ظرفیت زیارتی شهر مشهد در تداوم ارزش‌های بنیادی براساس سیره امام رضا(ع)، انس با قرآن و حب اهل بیت(ع) و پیوند قرآنی استفاده کنیم.

رشیدیان افزود: پیش بینی می‌کنیم در طول سال 2017 شاهد افزایش 30 درصدی زائر خارجی به ویژه از کشورهایی که تاکنون شاهد حضور محدود زائر بوده‌ایم، مانند هندوستان باشیم.

ارسال نظر: