در مصاحبه‌ با "سی‌ان‌ان" عنوان شد

جان کری: توافق هسته‌ای با ایران کارآمد بوده/ لغو برجام، دعوت به درگیری است

کدخبر: 2083413

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری "سی‌ان‌ان" گفت که لغو توافق هسته‌ای با ایران به معنی دعوت به درگیری است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی اظهارنظر کرد.

وی در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به سوال «کریستین امانپور»، مجری این شبکه خبری درباره اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اندیشه لغو میراث‌های دولت اوباما از جمله برجام است، تلاش کرد از اهمیت لفاظی‌های ترامپ بکاهد.

«جان کری» گفت که گزینه‌های پیشنهادی ترامپ برای سمت‌های وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا درباره برجام، تا کنون نظرات متفاوتی درباره این توافق هسته‌ای ابراز کرده‌اند.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه پیشنهادی ترامپ در جلسه تأیید صلاحیتش در سنا گفته بود که او خواستار مذاکره مجدد درباره برجام است. وی همچنین گفت که هر گونه توافق با ایران نبایستی به این کشور اشاره غنی‌سازی و ذخیره مواد هسته‌ای در داخل کشور را بدهد.

جیمز متیس، گزینه پیشنهادی وزارت دفاع، ضمن بیان اینکه با توافق هسته‌ای ایران مخالف است گفت که واشنگتن بایستی به مفاد آن پایبند باشد و آن را اجرا کند.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه توافق هسته‌ای با ایران کارآمد بوده است گفت: «درخواست خروج از برجام یعنی درخواست ملتمسانه برای درگیری و تقابل و دعوت به آن.»

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به موضوع مواضع دولت اوباما در قبال رژیم صیهونیستی پرداخت و بار دیگر یادآور شد که این دولت بیشترین حمایت را از اسرائیل به عمل آورده است.

کری گفت: «اگر اسرائیل می‌خواهد یک کشور یهودی و دموکراسی باشد، نمی‌تواند کشور تک‌دولتی باشد.»

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که در حال حاضر رژیم صهیونیستی با افزایش شهرک‌سازی و عدم مذاکره با گروه‌های فلسطینی در حال حرکت به سمت «کشور تک‌دولتی» است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا با بیان اینکه آنچه درباره اسرائیل می‌گوید «از سر نگرانی است» تأکید کرد که آمریکا «بهترین دوست» اسرائیل است. کری گفت که دولت اوباما بیش از هر دولت دیگر به اسرائیل کمک کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی بعد از تصویب یک قطعنامه در محکومیت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را «دست‌راستی‌ترین» کابینه خوانده بود.

ارسال نظر: