شورای امنیت خواستار پایان شهرک‌سازی‌های اسرائیل شد

کدخبر: 2083414

شورای امنیت سازمان ملل خواستار توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و بازگشت آنها به پای میز مذاکره شد و سپس نمایندگان فلسطین و رژیم صهیونیستی در این سازمان به سخنرانی پرداختند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: شورای امنیت سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) جلسه‌ای را برای بررسی مناقشات فلسطین-اسرائیل و قطعنامه 2334 در محکومیت و توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی برگزار کرده و خواستار پایان یافتن شهرک‌سازی‌ها شد.

«نیکولای ملادنوف» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در فرایند صلح خاورمیانه در جدیدترین گزارش خود به شورای امنیت، از سران فلسطینی و اسرائیلی خواست تا با کاهش دادن تنش‌ها، از درگیری بیشتر جلوگیری کنند.

ملادنوف بعد از ارائه توضیحاتی درخصوص اقداماتی که سازمان ملل باید برای کمک به فلسطینیان در امور آموزشی، درمانی، غذایی و دیگر جنبه‌های زندگی داشته باشد، تاکید کرد جامعه جهانی از دو طرف فلسطینی و اسرائیلی می‌خواهد مذاکرات صلح را دوباره آغاز کنند.

وی در ادامه از رژیم صهیونیستی خواست شهرک‌سازی‌ها را پایان داده و گروه‌های فلسطینی نیز از انجام عملیات‌های استشهادی و اقدامات تحریک‌آمیز بپرهیزند.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل همچنین افزود: نشست بین‌المللی صلح در پاریس بر حمایت کامل از راهکار دو دولتی تاکید کرده است. سازمان ملل نیز به حمایت از فلسطین و اسرائیل در راه دشواری که پیش‌رو دارند، متعهد است.

منصور: قطعنامه شورای امنیت به اشغالگری پایان می‌دهد

«ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل بعد از ملادنوف شروع به سخنرانی کرده و در حمایت از قطعنامه 2334 شورای امنیت در محکومیت و توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی گفت: این قطعنامه بسیار ضروری است و اجازه خواهد داد تا راهکار دو دولتی در مرزهای 1967 اجرا شده و اشغالگری پایان یابد.

منصور اما تاکید کرد که این قطعنامه ضد اسرائیلی نبوده بلکه ضد شهرک‌سازی، ضد خشونت و ضد نقض حقوق بشر است و یادآوری کرد که پایبندی همه اعضا به آن ضروری بوده و در غیر اینصورت باید از سازمان ملل اخراج شوند.

وی همچنین با بیان اینکه اسرائیل باید بین صلح یا شهرک‌سازی یکی را انتخاب کند، افزود: «توقف شهرک‌سازی‌ها باید سریعا اتفاق بیافتد. فلسطینیان آماده‌اند با هر طرحی جهت پیشبرد صلح همکاری کنند اما این اسرائیلی‌ها هستند که آنها را رد می‌کنند.

دانون: قطعنامه ضدشهرک‌سازی به ابعاد صلح صدمه می‌زند

«دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز در واکنش به گزارش ملادنوف، با پیش کشیدن عملیات استشهادی هفته قبل یک فلسطینی که 6 نظامی اسرائیلی را کشته و 14 تن دیگر را مجروح کرد، مدعی شد قطعنامه شورای امنیت تروریسم را ترویج کرده و و حضور یهودیان در قدس را غیرقانونی اعلام می‌کند.

دانون با بیان اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها می‌خواست با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در قدس، در رام‌الله، در نیویورک یا هرجای دیگری دیدار داشته باشد، تاکید کرد فلسطینیان باید عملیات استشهادی را محکوم کرده و به پای میز مذاکره برگردند. قطعنامه شورای ضدشهرک‌سازی شورای امنیت به ابعاد صلح ضربه می‌زند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» که 3 روز دیگر شروع به کار خواهد کرد، افزود: «امیدواریم آمریکا به سیاست رد کردن قطعنامه‌های جهت‌دار و غیرعادلانه بازگردد.»

ارسال نظر: