شهردار تهران در نشست با دبیران شورایاری و مدیران محلات منطقه ۱۰:

سرای محلات باید پیشخوان مسائل اجتماعی در شهر باشند

کدخبر: 2083508

شهردار تهران گفت: ساخت هر کیلومتر مترو ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد و برای احداث هر خط مترو نیز باید ارقام قابل توجهی پرداخت شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد باقر قالیباف صبح امروز طی سخنانی در نشست صمیمی با دبیران شورایاری و مدیران محلات منطقه 10 به روند توسعه زیرساخت های پایتخت اشاره کرد و ابراز داشت: با وجود شرایط سخت اقتصادی نه تنها شتاب کارهای عمرانی ما در شهرداری تهران کم نشده، بلکه حجم فعالیت ها افزایش پیدا کرده است اما با این وجود در مسایل اقتصادی و گردش های مالی دچار مشکلات جدی هستیم.

وی تاکید کرد: دولت به این موضوع اذعان دارد که از رکود خارج شده و رشد اقتصادی هفت درصدی حاصل شده است اما همه اتفاق نظر دارند که رشد صنعت ساختمان هنوز منفی است و عدد رشد مسکن به زیر منفی 10 می رسد.

شهردار تهران همچنین با اشاره به روند توسعه پرشتاب مترو در تهران عنوان داشت: شاید اگر شتاب کارهای عمرانی را کم کنیم، بسیاری از مشکلات محلات قابل حل خواهد بود اما باید در نظر داشت که کارهای عمرانی فعلی شهر از جمله اقدامات ماندگاری است که توقف آنها به کل شهر آسیب می زند.

قالیباف یادآور شد: ساخت هر کیلومتر مترو 240 میلیارد تومان هزینه در بر دارد و برای احداث هر خط مترو نیز باید ارقام قابل توجهی پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی دبیران شورایاری محلات تاکید کرد: هم اکنون شهر تهران نیازمند کارهای مینیاتوری و توجه به محلات است تا برخی مسایل جزئی که می تواند مشکلات مردم را حل و فصل کند، در اولویت کاری مناطق قرار گیرد.

شهردار تهران همچنین با تاکید بر ضرورت شناسایی نقشه یک یکم هر محله با اولویت اجتماعی و فرهنگی، تصریح کرد: در موضوع اجتماعی باید پیش از هر چیز دغدغه های مردم در محلات را شناسایی کرده و بر اساس آن عمل کنیم نه اینکه به عنوان مسئول فرهنگی، برای مردم نسخه ای را تجویز کنیم و بخواهیم همان نسخه خودمان را اجرایی کنیم.

قالیباف خاطر نشان ساخت: بسیاری از دغدغه های مردم در محلات در حوزه کاری شهرداری تهران قرار ندارد؛ از این رو سرای محلات باید پیشخوان مسایل اجتماعی در محلات خود باشند به نحوی که مسیر حرکت کلیه موضوعات اجتماعی محله - و حتی موضوعاتی که برای سایر سازمان و دستگاه ها است - نیز باید از سرای محله عبور کند.

وی ادامه داد: توجه به دغدغه های مردم در حوزه های اجتماعی و فرهنگی الزاما منوط به داشتن فضای بزرگ و زیبا نیست، هر چند که با در اختیار داشتن فضای کالبدی و ساختمان بزرگ می توان خدمات بهتری را به شهروندان ارایه داد. تجربه نشان می دهد هر زمان که از امکانات محدود تری برخوردار بودیم، عملکرد بهتری داشته ایم. البته باید در نظر داشته باشیم تا امکانات را در اختیار نقاط اثربخش تر و موثرتر قرار دهیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت توجه به محرومان و نیازمندان در مناطق جنوبی تهران، ابراز داشت: نیاز است به برخی افراد در حوزه درمان و یا تامین حداقل نیازهای اولیه آن ها توجه شود تا از بروز آسیب های بعدی جلوگیری کنیم؛ در این زمینه ما قادر هستیم مشکلات افراد نیازمند را بدون توجه به توان شهرداری و با استفاده از توان شهر حل و فصل کنیم.

قالیباف همچنین به اجرای طرح جهاد مهربانی در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: افراد خیر فراوانی در شهر هستند که می توانند با احسان خود، به محرومان توجه داشته باشند اما در این میان نیاز است که این ارتباط به خوبی برقرار شود.

ارسال نظر: