در هفتمین شب اعدام سه جوان بحرینی

مردم بحرین مقابل منزل شیخ عیسی قاسم تجمع کردند

کدخبر: 2084149

مردم منطقه محاصره شده "الدراز" در هفتمین شب اعدام سه جوان بحرینی مقابل منزل شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین تجمع کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: مردم بحرین با تجمع در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم، با سر دادن شعارهایی بر استمرار حرکت‌های مسالمت‌آمیز تحت رهبری شیخ قاسم تا دستیابی به خواسته‌های خود تأکید کردند.

منابع خبری بحرین همچنین گزارش دادند روز یکشنبه (دیروز) نیز نیروهای امنیتی آل خلیفه تظاهرات مردم را با گازهای سمی و اشک‌آور و استفاده از سلاح‌های ساچمه‌ای سرکوب کردند.

در همین رابطه شبکه اللؤلؤة گزارش داد که تنها در هفته گذشته در تظاهرات‌های مردمی در اعتراض به اعدام سه جوان 40 نفر از اهالی منطقه الدراز بحرین مورد اصابت مستقیم گلوله‌های اسلحه‌های ساچمه‌ای نیروهای آل خلیفه قرار گرفته‌اند که بیشتر این اصابت‌ها در بخش فوقانی بدن و بخصوص سر بوده است. منطقه الدراز از 7 ماه پیش در محاصره نیروهای امنیتی بحرین است.

90 روز از ربوده شدن سید علوی گذشت

ساکنان منطقه الدراز در بیانیه‌ای درباره سرنوشت، شرایط و سلامت یکی از ساکنان معروف این منطقه به نام «سید علوی الموسوی» ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه آمده است، بیش از 90 روز از ربوده شدن سید علوی توسط نیروهای امنیتی گذشت و هنوز هیچ اخبار صحیحی از سرنوشت وی در دست نیست و تمامی بازداشتگاه‌های بحرین نیز وجود او را نفی می‌کنند.

همچنین دادستانی بحرین هم تمامی درخواست‌ها در خصوص اتهامات وارده به وی، مکان بازداشت و نگهداری و چگونگی سلامت او را رد کرده و بی‌پاسخ گذاشته است.

مردم منطقه الدراز در پایان با محکوم کردن این عمل غیر انسانی که مخالف ابتدایی‌ترین موازین حقوق بشر است، گفته‌اند با توجه به ابهام در صحت و سلامت سید علوی و دریافت اخباری در خصوص مورد شکنجه شدید قرار گرفتن وی وظیفه مسئولان مربوطه است هر چه سریعتر در خصوص سید علوی اقداماتی انجام دهند.

ارسال نظر: