سفارتخانه ها نقشی کلیدی درجذب سرمایه گذاری خارجی ایفا می کنند

کدخبر: 2084350

وی افزود: انتظار ما این است که شرایطی در وزارت خارجه ایجاد شود که با کمک این ظرفیت ها بتوانیم در معرفی بسته های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری خارجی بیش از گذشته فعالیت داشته باشیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »بیست ودومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران(سه شنبه) با حضور «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه در محل این اتاق برگزار شد.

مهدی جهانگیری» نایب رییس اتاق تهران نیز با تقدیر از خدمات ظریف در مذاکرات هسته ای، گفت: «وقتی مردم ایران مذاکرات شما را مشاهده می کردند، عزت و غرور ایرانی در دل آنها روشن می شد و اکنون به خود می بالند که عزتمندانه توانستید شرافت ایران و ایرانی را حفظ کنید.

وی خطاب به ظریف افزود: «شما در حین و پایان مذاکرات حمایت های رهبری، دولت و دیگر ارکان نظام را به همراه داشتید و این نشان از تدبیر بالای شما بود.

جهانگیری افزود: در اتاق تهران، بعد از برجام ستاد اقتصادی پسابرجام بود و ما با تاسیس این ستاد و بکارگیری ابزارهایی که بتواند شرایط سرمایه گذاری را در کشور مهیا کند و با تشکیل کمیته های کاری در حوزه های سرمایه گذاری و بررسی فرایندها توانسته ایم پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

نایب رییس اتاق تهران درباره رویکرد وزارت خارجه به بخش های اقتصادی نیز گفت: اگر چه اولویت نخست سفارتخانه ها و نمایندگان ایران دیپلماسی سیاسی است، اما ما به عنوان فعالان دیپلماسی اقتصادی انتظار داریم نمایندگان ایران در کشورهای مختلف در گسترش همکاری های اقتصادی نیز ایفای نقش کنند.

وی افزود: تجربه کشورهای در حال توسعه که به دنبال معرفی کشورشان برای جذب سرمایه گذاری خارجی هستند، نشان می دهد وزارت خارجه و سفارتخانه های آنها نقشی کلیدی را در این حوزه ایفا می کنند؛ بنابر این انتظار ما این است که شرایطی در وزارت خارجه ایجاد شود که با کمک این ظرفیت ها بتوانیم در معرفی بسته های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری خارجی بیش از گذشته فعالیت داشته باشیم.

جهانگیری گفت: مهمترین نکته ای که امروز بخش خصوصی از وزارت خارجه انتظار دارد، همانطور که در حوزه دیپلماسی سیاسی پیش قدم بودید و توانستید کاری کارستان را انجام دهید، امیدواریم در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی با کمک سایر دستگاه ها بتوانید به مدد کشور و بخش خصوصی بیاید.

ارسال نظر: