بررسی‌های خبرنگار «نسیم آنلاین» نشان داد: رئیس نجومی‌بگیر سابق صندوق توسعه ملی هنوز از دو نهاد دولتی حقوق می‌گیرد!

دست صفدر حسینی از بیت المال قطع نشد!/ حضور مهمترین مدیر نجومی بگیر دولت روحانی در دستگاه‌های دولتی

کدخبر: 2084392

به نظر می‌رسد دولت روحانی علاقه‌ای به خارج کردن صفدر حسینی از بدنه مدیران دولت ندارد و به قول سخنگوی دولت، دولتمردان همچنان پدر نجومی بگیر سیده فاطمه حسینی را ذخیره نظام می‌دانند.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: چند ماه از افشای فیش حقوقی رئیس و اعضای سابق هیات عامل صندوق توسعه ملی می‌گذرد، اما هنوز رد پای سید صفدر حسینی در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران دیده می شود. وزیر اقتصاد دولت اصلاحات و پدر سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید از معروف‌ترین افرادی بود که با دریافت حقوق‌های نجومی احساسات آحاد مختلف جامعه را برانگیخت و با واکنش مقامات ارشد نظام رو به رو شد.

صفدر حسینی چقدر از صندوق توسعه ملی حقوق می‌گرفت؟

بررسی فیش حقوقی وی که در نخستین روزهای تابستان امسال افشا شد، نشان می‌داد که او از فروردین تا اسفند سال 94 به‌ طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی دریافت کرده است. به‌ عبارت دیگر صفدرحسینی در سال گذشته جمعا حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته که این رقم یک رکورد برای دریافتی مدیران دولتی در تاریخ کشور به حساب می‌آید.

همچنین وی مواردی چون حق پست نهایی، مزد سنوات نهایی، یک ‌سی‌ام پرداختی و بهره ‌وری سه‌ ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌ هزینه خرید کتاب، کمک‌ هزینه سفر، کمک‌ هزینه ورزش و کمک ‌هزینه تحصیل خود را هم از صندوق توسعه ملی دریافت می کرده است .

اما اینها تنها گوشه‌ای از تخلفات صفدر حسینی و اعضای هیات امنای صندوق توسعه ملی بود، زیرا طبق اسنادی که بعدا منتشر شد مشخص شد که پدر سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به همراه دیگر اعضای هیات امنای صندوق یک فقره وام 300 میلیونی هم با سود 4 درصد دریافت کرده‌اند.

افشای تخلفات صفدر حسینی و دوستانش در صندوق توسعه ملی برای دولتمردان تدبیر و امید که آن‌ها را برای این سمت انتخاب کرده بودند، بسیار گران تمام شد و در نهایت حسن روحانی مجبور شد، صفدر حسینی را به همراه دیگر مدیران نجومی بگیر صندوق ملی یعنی مسعود مزینی، معاون سرمایه گذاری خارجی؛ سید محمد قاسم حسینی، قائم‌مقام؛ سیدمحمد سعید نوری نائینی، معاون اقتصادی و محمد رضا شجاع‌الدینی، معاون سرمایه گذاری داخلی از سمت خود برکنار کند.

صفدر حسینی هنوز هم از دولت روحانی حقوق می‌گیرد

اما بررسی‌های خبرنگار « نسیم آنلاین » نشان می‌دهد که این برکناری برابر با پایان حضور صفدر حسینی در سمت‌های دولتی نبوده است و پدر جوان‌ترین نماینده مجلس شورای اسلامی همچنان از دولت حقوق می‌گیرد. صفدر حسینی از سال 92 با حکم رئیس جمهور به همراه محمد نهاوندیان به عنوان کارشناس پولی و بانکی در شورای پول و اعتبار مشغول به کار است. این در حالی است که نه نهاوندیان و نه صفدر حسینی کوچکترین سابقه بانکی در پرونده خود ندارند.

اما بعد از افشای حقوق نجومی و تخلفات صفدر حسینی در صندوق توسعه ملی که منجر به برکناری او از ریاست این نهاد شد، انتظار می‌رفت که رئیس جمهور این مدیر نجومی بگیر را از شورای پول و اعتبار هم کنار بزند و فرد دیگری را جایگزین او کند، اما ظاهرا حسن روحانی همچنان راضی به حضور این مدیرپرحاشیه در مهم‌ترین نهاد پولی کشور است.

وقتی یک مدیر نجومی بگیر بر حقوق و مزایای مدیران بانکی نظارت می‌کند

جالب اینجاست که ماندگار شدن صفدرحسینی در شورای پول و اعتبار برابر است با تصمیم گیری و نظارت یک مدیر متخلف نجومی بگیر بر کلیه امور پولی و بانکی کشور اعم از دریافتی مدیران بانکی که جنبه‌های مهم آن به شمار می‌رود.

موسسه مسعود نیلی به صفدر حسینی حقوق می‌دهد

اما این همه ماجرا نیست و صفدر حسینی هنوز از یک ارگان دیگر هم حقوق رسمی دولتی می‌گیرد. پدر سیده فاطمه حسینی از سال 92 با حکم محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور عضو هیات علمی موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی یا همان موسسه نیاورران است. موسسه‌ای که ریاست آن در دولت تدبیر و امید بر عهده مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور است و به نوعی سیاستگذاری‌های اقتصادی دولت حسن روحانی را انجام می‌دهد. افشای فیش حقوقی نجومی و تخلفات بزرگ صفدر حسینی در صندوق توسعه ملی خللی به تداوم حضور پدر سیده فاطمه حسینی و وزیر اقتصاد دولت اصلاحات در این موسسه وارد نکرده است و او همچنان از این نهاد دولتی حقوق می‌گیرد. این در حالی است حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در هفته‌های اخیر بارها از احضار صفدر حسینی و دیگر اعضای نجومی بگیر صندوق توسعه ملی به دادسرا خبر داده است.

با این حال به نظر می‌رسد دولت روحانی علاقه‌ای به خارج کردن صفدر حسینی از بدنه مدیران دولت ندارد و به قول سخنگوی دولت، دولتمردان همچنان پدر نجومی بگیر سیده فاطمه حسینی را ذخیره نظام می‌دانند. باید دید حقوق گرفتن بزرگترین مدیر نجومی بگیر دولت یازدهم از نهادهای دولتی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ آیا دولت تدبیر و امید قصد برکناری پدر سیده فاطمه حسینی از مناسب دولتی را ندارد؟

ارسال نظر: