وزیر خارجه ترکیه:

مذاکرات آستانه موفقیت‌آمیز بود

کدخبر: 2084462

چاوش اوغلو مذاکرات آستانه برای رسیدن به حل بحران سوریه را موفقیت‌آمیز خواند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: وزیر خارجه ترکیه گفت که مذاکرات آستانه با هدف یافتن حل سیاسی بحران سوریه انجام شد، موفقیت آمیز بود.

چاوش اوغلو در جمع خبرنگاران در موزامبیک گفت که مذاکرات آستانه از لحاظ تقویت اعتماد، گام مهمی بود.

وی با بیان اینکه مذاکرات آستانه نقطه عطفی در روند مذاکرات ژنو به شمار می‌رود، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات آستانه به مذاکرات ژنو کمک کند.

اوغلو افزود: ما بر سر تشکیل سازوکار سه‌جانبه مشترک ترکیه، روسیه و ایران به منظور تقویت آتش‌بس و کاهش نقض آتش‌بس و پایان دادن به آن به توافق رسیدیم.

اولین دور مذاکرات آستانه به‌منظور حل و فصل بحران سوریه با حضور نمایندگان دولت سوریه و معارضان روز دوشنبه آغاز شد و ظهر سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

در پایان مذاکرات دو روزه در آستانه، بیانیه مشترکی از سوی روسیه، ایران و ترکیه به امضاء رسید که براساس آن این سه کشور مکانیزم سه جانبه‌ای برای رعایت اصول آتش بس در سوریه ایجاد خواهند کرد.

در مذاکرات آستانه علاوه بر نمایندگان دولت سوریه و هیئت واحدی از سوی گروه‌های مخالف، نمایندگان سه کشور مبتکر این نشست، یعنی روسیه، ایران و ترکیه به‌عنوان ضامن اجرای توافقات مربوط به آتش‌بس و همچنین نماینده سازمان ملل متحد حضور داشتند.

ارسال نظر: