ترامپ در گفتگو با شبکه "ای بی سی":

مکزیک هزینه دیوار مرزی را پرداخت می‌کند/ می‌خواهم رئیس‌جمهور یک کشور امن باشم/ آمریکا به اندازه کافی مشکلات دارد

کدخبر: 2084573

رئیس جمهور جدید آمریکا در اولین مصاحبه تلویزیونی بعد از مراسم تحلیفش گفت هزینه ساخت دیوار مرزی میان این کشور و مکزیک،‌ از سوی مکزیکی‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود بعد از تحلیف گفت که مکزیک هزینه ساخت دیوار در مرز دو کشور را پرداخت می‌کند.

دونالد ترامپ که روز چهارشنبه (دیروز) پیشنهاد ساخت دیواری میان مرز آمریکا و مکزیک را داده بود، در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی تصریح کرد مذاکرات میان دو کشور برای ساخت دیوار به زودی آغاز می‌شود تا ساخت دیوار طی چند ماه آتی شروع شود.

این در حالی از سوی ترامپ مطرح می‌شود که رئیس جمهور مکزیک تاکید کرده بود،‌ مکزیک هزینه ساخت چنین دیواری را پرداخت نمی‌کند.

ترامپ در گفت‌وگو با شبکه خبری ای بی سی افزود: مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه اولیه ساخت دیوار را پرداخت می‌کنند اما بعدا مکزیک صد در صد هزینه‌های پرداختی آمریکایی‌ها را باز می‌گرداند.

وی در ادامه گفت‌وگو همچنین بیان داشت: آنچه انجام می‌دهد برای آمریکا خوب است و برای مکزیک هم خوب خواهد بود چراکه می‌خواهد مکزیک ثبات بیشتری داشته باشد.

ترامپ همچنین گفت، می‌خواهد برای مردم سوریه منطقه امن ایجاد کند.

وی افزود: اروپا با اجازه ورود میلیون‌ها نفر به آلمان و دیگر کشورها، اشتباه بزرگی را مرتکب شده است.

ترامپ افزود،‌ نمی‌خواهد چنین اتفاقی در آمریکا بیافتد و می‌خواهد رئیس جمهور یک کشور امن باشد چرا که آمریکا به اندازه کافی مشکلات دارد.

وی همچنین گفت: باراک اوباما، هیلاری کلینتون و جان کری به ده‌ها هزار نفر اجازه ورود به آمریکا را داده‌اند و همین مساله اف‌بی‌آی را بیش از هر زمان دیگری درگیر تحقیقات پیرامون مردم است.

ترامپ همچنین گفت: آمریکا مشکلات بسیاری برای خودش دارد و عمق این مشکلات آنقدر زیاد و جدی است که دیگر نباید مشکلات دیگری به آن اضافه شود.

رئیس جمهور جدید آمریکا در این گفت‌وگوی تلویزیونی درباره برنامه درمان همگانی دولت پیشین گفت: برنامه اوباماکر فاجعه بود و اکنون وی قصد دارد آن را بهبود بخشیده و خدمات درمانی را با هزینه‌های پایین‌تر برای همه مردم آمریکا فراهم کند.

ترامپ در این گفت‌وگو تلویزیونی ضمن اشاره به مساله عراق گفت: اگر زمانی که نیروهای آمریکایی عراق راترک می‌کردند، نفت عراق را همچنان در دستان خود نگه داشته بود دیگر داعشی وجود نداشت چرا که اکنون داعش هزینه‌های خود را با نفت تامین می‌کند.

ترامپ افزود: در واقع داعشی‌ها از خروج عراق و رها کردن نفت عراق از سوی آمریکا، پول به دست می‌آورند.

ترامپ در ادامه مدعی شد، ایران کشوریست که در کنار عراق است و این دو قدرت نظامی برابری دارند و برای چندین دهه با یکدیگر درگیر بودند و به این رویه ادامه می‌دادند ولی آمریکا ورود کرد و سران یکی از این دو ملت که عراق است،‌ را کنار زد ولی آنچه اتفاق افتاد این است که اکنون ایران،‌ کنترل عراق را در دست دارد.

ارسال نظر: