کواکبیان در همایش فصلی خانه احزاب:

جایگاه احزاب در لایحه جامع انتخابات دیده شود/ احزاب نباید فقط زینت‌المجالس باشند

کدخبر: 2084610

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: باید جایگاه احزاب در لایحه جامع انتخابات دیده شود و این‌گونه نباشد که احزاب فقط زینت‌المجالس باشند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در همایش فصلی خانه احزاب که امروز پنجشنبه هفتم بهمن در سالن 600 نفری وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به نقش تحزب در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تفکر تحزب از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته، اما با گذشت حدود 37 سال از انقلاب متاسفانه هنوز احزاب جایگاه مطلوبی در کشور ندارند.

وی ادامه داد: از وزیر کشور درخواست داریم که لایحه جامع انتخابات را که به تصویب رسیده، راهی مجلس کند، زیرا باید جایگاه احزاب در آن لایحه دیده شود و این‌گونه نباشد که احزاب فقط زینت‌المجالس باشند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: ما در مجلس هستیم، اما در آنجا محدودیت‌هایی وجود دارد و دست‌مان بسته است که بخواهیم طرح بدهیم، چرا که بار مالی دارد و از این‌رو درخواست می‌کنیم دولت لایحه در این باره ارائه دهد.

کواکبیان با تاکید بر اینکه اگر قرار است لایحه‌ای از جانب دولت به مجلس ارائه شود، باید به احزاب نگاه جدی صورت گیرد، گفت: در برنامه ششم توسعه حتی یک سطر با عنوان توسعه سیاسی نیامده، البته ما بندی را اضافه کردیم که به جایگاه احزاب و اختصاص یارانه مربوط می‌شود که امیدواریم شورای نگهبان نیز آن را تصویب کند.

وی با طرح این پرسش که ما هنوز نمی‌دانیم سازوکار تشکیل هیئت منصفه سیاسی چیست که بتوانیم از آن طریق با کسانی که جرم سیاسی دارند، حتی با نظام اسلامی مبارزه کرده‌اند، براساس قانون عمل کنیم، گفت: باید یک قانون جامع برای احزاب تعریف تا ایرادات موجود برطرف شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری به ماده 10 قانون احزاب اشاره کرد و گفت: براساس این ماده 2 نفر از اعضای خانه احزاب می‌توانند بدون رای بر عملکرد رئیس قوه قضائیه و یا رئیس‌جمهور نظارت کنند که در جریان انجام اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی صورت گرفته و در ستاد اقتصاد مقاومتی چه می‌کنند.

ارسال نظر: