سینما در هفته‌ای که گذشت

حیدری از مردم عذرخواهی کرد/ واکنش تهیه‌کننده "امپراطور جهنم" به صحبت‌های دبیر جشنواره فیلم فجر

کدخبر: 2084659

سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود، از عذرخواهی دبیر جشنواره فیلم فجر از مردم تا واکنش تهیه‌کننده "امپراطور جهنم" به صحبت‌های محمد حیدری.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود، از عذرخواهی دبیر جشنواره فیلم فجر از مردم تا واکنش تهیه‌کننده «امپراطور جهنم» به دیده نشدن فیلمش در جشنواره.

از مردم برای مشکلات سامانه فروش بلیت عذرخواهی می‌کنم

نشست خبری سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، دقایقی قبل در هتل اسپیناس آغاز شد .

در این نشست محمد حیدری آخرین اخبار مربوط به جشنواره را تشریح می کند .

دبیر جشنواره فیلم فجر ادامه داد: اتفاقی که امسال افتاد، این است که در ساعت های پایانی شب هم نمایش آثار را خواهیم داشت و سعی کردیم اهالی رسانه در شرایط خوبی بتوانند فعالیت کنند و اولین سانس نمایش هم ساعت 13:30 خواهد بود و جلسات نقد هم بعد از نمایش آثار برگزار می شود .

وی با بیان اینکه مجددا برای مشکلاتی که برای سامانه فروش بلیت ها ایجاد شد عذرخواهی می کنم، گفت: طی جلساتی که در 6 ماه اخیر داشتیم تمام مشکلات این سامانه مورد بررسی قرار گرفت ولی متاسفانه در روز اول این سامانه با مشکل مواجه شد و 15 هزار نفری که توانستند ثبت نام کنند امروز به صورت حضوری اقدام به دریافت بلیت ها خواهند کرد.

وی گفت: سامانه سینوگرام قراردادی را با جشنواره منعقد کرده و قرار شد که هیج هزینه ای را به سامانه را پرداخت نکنیم ولی متاسفانه در بخش انتخاب صندلی سامانه با مشکلاتی مواجه شده که طبق قرارداد سامانه باید خسارتی را در ابن خصوص پرداخت کند؛ بخش انتخاب صندلی برای فروش بلیت ها برای شهرستان ها حذف شده است و از روز پنجشنبه هر کدام از استان ها می توانند از طریق همین سامانه اقدام به ثبت نام کنند و بعد به صورت حضوری بلیت های خود را دریافت کنند.

حیدری درباره عدم انتخاب فیلم امپراطور جهنم در بخش سودای سیمرغ گفت: این فیلم در بخش چشم انداز انتخاب شده و سعی هم کردیم که فیلم در این بخش انتخاب شود، ولی به طور قاطع می گویم که هیئت انتخاب این فیلم را در بخش سودای سیمرغ نپذیرفتند با این خال از اختیارات دبیری استفاده کردم و عنوان کردم که این فیلم باید در بخش چشم انداز اکران شود و تهیه کننده و کارگردان آن باید اجازه می دادند که این فیلم در بخش چشم انداز دیده شود تا قضاوت نهایی را مردم انجام دهند، همچنین به دلیل عدم آمادگی نسخه نهایی فیلم، این اثر توسط هیئت انتخاب برای بخش مسابقه انتخاب نشد .

نخستین پردیس سینمایی اصفهان تا پایان بهمن ماه جاری افتتاح می شود

رئیس و مدیران سازمان سینمایی حوزه هنری از سینماهای اصفهان، بویژه روند بازسازی و تجهیز نخستین پردیس سینمایی اصفهان با نام «چهار باغ» بازدید کردند و از نزدیک سیر عملیات بازسازی و توسعه این پردیس بزرگ سینمایی را مورد بررسی قرار دادند .

محمد حمزه زاده پس از بازدید از سالن های سینمایی «سپاهان»، «فلسطین»، «سینما ساحل» و پردیس سینمایی «چهار باغ» ضمن بررسی مراحل آماده سازی و بازسازی پردیس سینمایی «چهار باغ» با ۴ سالن سینمایی در جمع مدیران و همکاران حوزه هنری عنوان کرد: زمینه‌های فعالیت فرهنگی در مرکز استان اصفهان بسیار فراهم‌تر از شهرهای دیگر است و مانند بذری است که در اصفهان به بار نشسته است، بسیاری از شهرها و شهرستان‌های ایران از نظر تراکم سینما کمتر از اصفهان نیستند اما مجموعه‌ای از فضاهای مخروبه و بلااستفاده است و این نشان می‌دهد داشتن یک ملک یا سالن سینمایی برای توسعه فرهنگ سینماروی در آن شهر ملاک نیست بلکه توجه مسئولان فرهنگی شهر در فراهم شدن شرایط سینماسازی و بازسازی سینماها نیز مهم است .

وی افزود: در اصفهان توجه به پیگیری‌های استاندار، شهردار، مجموعه شورای شهر و مسئولان فرهنگی استان به امر توسعه زیرساخت‌های سینمایی، سبب سرعت گرفتن روند بازسازی و احیای سالن‌های سینمایی مخروبه این شهر شده است اما نکته‌ مهم این است که این سالن‌ها در اختیار چه کسانی است؟ و حوزه هنری سالن «سینما ایران» و «فلسطین» را از زیر تیشه و کلنگ مالک قبلی آن خارج کرده و با همت مسئولان امروز به سالن‌های مجهز سینمایی تبدیل شده است .

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری با اشاره به ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری مالکیت فضاهای سینماهای کل کشور به حوزه هنری تصریح کرد: حوزه هنری تاکنون ثابت کرده است که سالن‌های سینمایی که در اختیارش قرار می‌گیرد را به نفع توسعه فضای فرهنگی کشور و شهرها آباد می‌کند .

حمزه‌زاده با بیان اینکه وقتی ما می‌گوییم مردم باید به سینماها بیایند، پس باید عزت و احترام آنها حفظ شود و فضاهای سینمایی مطابق شان آن‌ها فراهم شود، اضافه کرد: در 8 ماه نخست امسال بالغ بر 4 هزار صندلی به سالن‌های سینماهای کشور اضافه شده است و در تلاش هستیم که تا پایان سال 96 این تعداد را به ۱۲ هزار صندلی برسانیم که این مهم سبب توسعه فرهنگی در فضاهای شهری می‌شود .

فیلم‌های "مبارک" و "خوب، بد، جلف" بعد از جشنواره فیلم فجر اکران می‌شوند

غلامرضا فرجی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره جلسه امروز شورای صنفی نمایش گفت: در جلسه امروز مقرر شد که فیلم سینمایی «مبارک» در گروه آزادی و بعد از جشنواره فیلم فجر اکران شود .

وی ادامه داد: همچنین فیلم «خوب، بد، جلف» نیز در گروه زندگی و بعد از جشنواره فیلم فجر اکران خواهد شد .

سخنگوی شورای صنفی نمایش خاطر نشان کرد: فیلم های «افسونگر» در گروه ماندانا و «بچه های جسور» در گروه آزاد نیز از چهارشنبه 6 بهمن ماه اکران خواهند شد .

سینماها این ماه شاهد "نبرد خلیج فارس ۲" خواهند بود

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس 2» محصول گروه انیمیشن فاطمه زهرا (س) و سازمان هنری رسانه ای اوج، تا پایان این ماه در سینماهای کشور اکران خواهد شد.

این انیمیشن که به جنگ ایران و آمریکا می پردازد، به گونه ای تفکر اسلامی و انقلابی را در یک جنگ تمام عیار و نابرابر به تصویر می کشد تا دشمنان متوجه شوند که اگر قصد تعدی به ایران اسلامی را داشته باشند چگونه نیروی ایمان و قدرت سلاح‌های ایرانی کار دشمن را در خلیج فارس و... یکسره می‌کند.

بخش هایی از «نبرد خلیج فارس 2» 80 دقیقه ای، به خاطر حساسیت بالای گروه سازنده، 4 بار مورد بازبینی و ساخت مجدد قرار گرفته است و کار دوبله آن نیز توسط بزرگان این عرصه و به سرپرستی بهرام زند، انجام شده است.

«نبرد خلیج فارس 2» قرار است توسط حوزه هنری و برای اولین بار در شهر مشهد روی پرده برود و بعد از آن اکران این انیمیشن در شهرستان ها و تهران آغاز خواهد شد و شرکت بهمن سبز نیز مسئولیت پخش این انیمیشن را بر عهده دارد.

فرهاد عظیما، کارگردانی «نبرد خلیج فارس 2» را بر عهده دارد، انیمیشنی که قرار بود برای اولین بار در سال 94 اکران شود که به دلایلی از جمله بازبینی چندین بار انیمیشن، این مهم محقق نشد.

" ایستاده در غبار" در شبکه نمایش خانگی توزیع شد

به گزارش « نسیم آنلاین »، فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی حبیب الله والی­‌نژاد در سازمان هنری رسانه­ای اوج تولید شده است و پس از اکران گسترده، وارد نمایش خانگی و پخش اینترنتی شد .

این فیلم سینمایی به زندگی جاویدالاثر احمد متوسلیان می­پردازد و وی را از کودکی تا زمان ربوده شدن به تصویر می­کشد. مهدویان در این فیلم از صداهای واقعی متوسلیان استفاده می­کند و در سی­وچهارمین جشنواره فیلم فجر در 11 رشته نامزد دریافت سیمرغ می­شود که در نهایت موفق به کسب 3 سیمرغ از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره شد .

علاقهمندان برای خرید اینترنتی به صورت قانونی و حلال این فیلم سینمایی، می­‌توانند به فروشگاه اینترنتی سینمامارکت http://cinemamarket.ir مراجعه کنند .

واکنش تهیه کننده «امپراطور جهنم» به نادیده گرفتن فیلمش در فجر

محمد خزاعی تهیه کننده فیلم «امپراطور جهنم» در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا اجازه داده نشد فیلم در بخش چشم انداز به نمایش درآید و توسط اهالی رسانه و مخاطبان مورد قضاوت قرار گیرد گفت: مجموعه انتقادها و مسایلی که توسط هیات محترم انتخاب ودبیر محترم جشنواره فیلم فجر همچنین رئیس سازمان سینمایی و نهادهایی که ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با جریان فرهنگی کشور دارند مطرح شده است، من به عنوان تهیه کننده پاسخ های مستدل به آن دارم اما به دلیل این مهم که سینمای ایران در آستانه جشنواره فیلم فجر است به آن پاسخ نمی دهم. این سکوت دربرابر این هجمه‌ها کار سختی است در شرایطی که پاسخ‌های منطقی و مستدل داشته باشید اما من به شخصه هنوز بر این باورم که در حق گروه سازنده و پروژه «امپراطور جهنم» اجحاف شده (چه سهوا و عمدا، چه تخصصی و غیرتخصصی چه ناشیانه یا مدبرانه) و فیلم متاسفانه نادیده گرفته شد .

وی در ادامه تاکید کرد: باورم بر این است که فیلم «امپراطور جهنم» فیلمی قابل اعتنا است و به لحاظ موضوع کاری استراتژیک به شمار می ‌آید که هنوز در سینمای ایران اتفاق نیافتاده است . چهار سال وقت و انرژی برای تحقیق، پژوهش و ایجاد شرایط مناسب برای ساخت اثر هزینه شد. فیلمی که هنوز در سینمای ایران دیده نشده و شاید خبر چندانی از آن منتشر نشده بود بازتاب های گسترده‌ای در خارج از کشور داشت. وقتی اثری خارج از کشور تخریب می شود توقع می رود برخی ازنهادها و سازمان ها حمایت جدی تری از کار داشته باشند .

تهیه کننده تحسین شده سینمای ایران در ادامه گفت: من معتقدم در شرایط فعلی هر صحبتی مورد سوء استفاده و تحت الشعاع قرار بگیرد. خیلی وقت ها پیش می‌آید گروه‌ها ،نهادها و یا سازمان‌های برای تسویه حساب‌های شخصی از صحبت‌های برخی از افراد استفاده می‌کنند. برای این که چنین سوءبرداشت هایی نشود، سکوت اختیار کردم. معتقدم جشنواره فیلم فجر جشن ملی ما و جشن انقلاب ما است . هر کدام از ما باید هرقدر که توان داریم در برگزاری جشنواره و این جشن با شکوه کمک کنیم و از آن حمایت کنیم .

وی ادامه داد: معتقدم سیاستگذاری این سالها در حوزه جشنواره فیلم فجر اشتباه بوده و همین سیاستگذاری غلط چنین اعتراض و کنش ها را در این دوره چهار ساله باعث شد. پاسخ برخی از برنامه‌ها و تعدادی از اعضای هیات انتخاب و دوستان سینمایی را که باعث شدند امپراطور جهنم در جایگاه درست خود در جشنواره قرار نگیرد بعد از جشنواره و با استدلال و منطق خواهم داد. و برخی از مسایل پشت پرده و اتفاقاتی که رخ داد را بازگو می کنم .

دبیر سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر در ادامه گفت: من از آقای حیدری تشکر می کنم که تمام تلاش خودشان را برای حضور فیلم در بخش سودای سیمرغ انجام دادند و در کنفرانس مطبوعاتی نیز به این تلاش ها اشاره داشتند اما با این تلاش ها باز هم فیلم پذیرفته نشد، شخصا از ایشان تشکر می کنم .

وی در ادامه به عملکردهای مثبت و منفی سازمان سینمایی اشاره کرد و گفت: عملکرد سازمان سینمایی در هر دوره اتفاقات خوب و بدی را در سینمای ایران رقم زده است، در دوره آقای ایوبی نیز اتفاقات خوبی را شاهد بودیم اما کارهایی هم انجام شده که جای نقد دارد . هر کسی که نقد می کند قصد تخریب ندارد، نقدها را باید شنید همانطور که به کارها و عملکرد من نیز نقدهایی وجود دارد و حرف‌هایی هست که من هم آن را می شنوم باید تلاش کنیم تا آستانه ظرفیت‌مان را از شنیدن نقد بالا ببریم و مشکلات را مرتفع کنیم .

ارسال نظر: