رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد:

امدادرسانی نیروهای هلال احمر به ۹۹۷۱ نفر از مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان

کدخبر: 2084720

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۶۹۵ روستای سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیل قرار گرفته و ۲۳۷۱ خانوار شامل ۹۹۷۱ نفر که در پی سیل آسیب دیده‌اند، توسط نیروهای امدادگر هلال احمر امدادرسانی شده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: مصطفی محمدیون دبیرکل جمعیت هلال احمر و مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بعد از ظهر امروز با هدف ارزیابی نحوه امدادرسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان از مناطق سیل‌زده شهرستان کنارک بازدید کردند.

مرتضی سلیمی در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از 7000 سیل‌زده سیستان و بلوچستان در چند روز اخیر توسط نیروهای هلال احمر اسکان موقت داده شده‌اند اظهار داشت: در این بازدید وضعیت مناطق سیل‌زده و وضعیت پاسخگویی به مردم مورد ارزیابی قرار گرفت و نقاط قوت و ضعف امدادرسانی تجزیه تحلیل شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به گزارش امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان تصریح کرد: 695 روستای این استان تحت تاثیر سیل قرار گرفته و 2 هزار و 371 خانوار شامل 9 هزار 971 نفر که در پی این سیل آسیب دیده‌اند، توسط نیروهای امدادگر هلال احمر امدادرسانی شده‌اند.

وی با بیان اینکه 235 تیم عملیاتی شامل یک هزار و 234 نیروی امدادی مشغول امدادرسانی در مناطق مختلف سیل‌زده سیستان و بلوچستان هستند، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر یک هزار و 550 خانوار شامل 7 هزار و 359 نفر از مردم سیل‌زده این استان توسط امدادگران جمعیت هلال احمر اسکان موقت یافته‌اند.

سلیمی گفت: یک هزار و 456 چادر، یک هزار و 433 تخته موکت، 4 هزار و 514 تخته پتو، 5 تن نایلون و 16 هزار قوطی کنسرو نیز در مناطق سیل‌زده توزیع شده است.

ارسال نظر: