دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه:

وزارت ارتباطات توانایی مسدودسازی کانال‌های ضدانقلاب را ندارد

کدخبر: 2084787

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان این که مصوبه ثبت کانال‌های تلگرامی با بیش از ۵ هزار عضو ضمانت اجرایی ندارد، گفت: بارها دستور فیلتر شدن چند کانال ضدانقلاب به وزارت ارتباطات ارسال شده اما این وزارتخانه توانایی اجرای این دستورات را ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین » تسنیم نوشت:

عبدالصمد خرم‌آبادی درباره اینکه آیا تصمیم ثبت مشخصات کانال‌های تلگرامی دارای بیش از 5 هزار عضو ضمانت اجرایی دارد یا خیر و می‌توان آنها را مسدود کرد اظهار داشت: مدیریت تلگرام خود را ملزم به تبعیت از قوانین ایران نمی‌داند و به همین دلیل اگر مدیران اینگونه کانال‌ها همکاری نکنند و شناسایی نشوند، این مصوبه شورای عالی فضای مجازای ضمانت اجرا ندارد.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اشاره به یکی از کانال‌های ضدانقلاب که صرفا با هدف نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، طراحی و راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند گفت: این کانال تلگرامی مملو از مطالب کذب و غیرقابل باور است. تاکنون چندید بار دستور فیلتر این کانال و کانال‌هایی اینچنینی به وزارت ارتباطات ارسال شده اما این وزارتخانه توانایی اجرای این دستورات را ندارد. دلیل آن هم این است که وزارت ارتباطات به شبکه‌های اجتماعی خارجی اجازه داده است بدون ضابطه داخل کشور فعالیت کنند.

خرم‌آبادی با بیان اینکه این اقدام مصداق بارز اشغال فضای مجازی کشور توسط بیگانگان است تأکید کرد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ایجاد شبکه‌های اجتماعی پرسرعت داخلی، راهکار رفع اشغال فضای مجازی کشور است که متأسفانه در این راه کوتاهی شده است.

ارسال نظر: