امیر سیاری در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

برگزاری رزمایش دریایی "ولایت ۹۵" در شمال اقیانوس هند/ الحاق زیردریایی کلاس فاتح و ناوشکن سهند در آینده نزدیک

کدخبر: 2084862

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در آینده نزدیک قطعا به سمت اقیانوس اطلس و آرام دریانوردی‌های متعددی داریم و در آخر بهمن‌ماه جاری رزمایش دریایی ولایت ۹۵ در شمال اقیانوس هند و مدار ۱۰ درجه شمالی برگزار می‌کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امیر دریادار سیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی دریایی با توجه به اینکه در بحث ماموریت‌های دفاعی دریایی به‌ویژه اقتصادی، در دریاهای آزاد در راستای حفظ منافع کشور تلاش می‌کند توانسته تا امروز با حضور در دریای آزاد تا مدار 10 درجه یعنی خلیج عدن و باب‌المندب در بحث حفاظت از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها به‌عنوان دستاوردی ارزشمند نقش موثری ایفا کند.

وی افزود: تا امروز امنیت نزدیک به 4000 فروند کشتی تامین شده تا اقتصاد کشور حفظ شود، این موضوع را باید توسعه دهیم؛ باید هر جایی که لازم باشد اگر خطوط انتقال انرژی و یا کالاهای تجاری ما مورد ناامنی قرار گیرد، بتوانیم از آن‌ها دفاع کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: در بُعد دیپلماسی دریایی برای نشان دادن توانمندی‌های نظام و انتقال فرهنگ، ناوهای ما به همه کشورهای حاشیه اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا سفر کرده‌اند و در آینده نزدیک قطعا به سمت اقیانوس اطلس و آرام دریانوردی‌های متعددی داریم و در آخر بهمن‌ماه جاری رزمایش دریایی ولایت 95 در شمال اقیانوس هند و مدار 10 درجه شمالی برگزار می‌کنیم که بیانگر اقتدار ما است.

دریادار سیاری افزود: در بحث ساخت و سازها نیز، در آینده نزدیک زیردریایی کلاس فاتح و ناوشکن سهند و ناو موشک انداز دیگری به توان جمهوری اسلامی ایران الحاق می‌کنیم، آینده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در عدم دراز شدن دست نیاز به سوی کشورها و تکیه بر توان و دانش جوانان توانمند و نخبه ایرانی می‌بینیم.

وی تصریح کرد: در شمال و جنوب سواحل زیادی داریم که مهمترین ساحل آن‌ها مکران است چراکه از آن‌جا به آب‌های آزاد جهان دسترسی داریم. مقام معظم رهبری نیز فرمودند اینجا یک گنج شود، اگر سواحل مکران آباد شود کرانه‌ها نیز آباد می‌شود و قطعاً در بحث توسعه دریامحور کشور موفق می‌شویم. با توجه به کمبودها اگر به منافع دریایی شامل انرژی نو و فسیلی و گردشگری و منابع غذایی توجه کنیم، می‌توانیم بسیاری از نیازمندی‌های کشور را تامین کنیم و توسعه دریامحور در کشور داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: توسعه مکران می‌تواند نیازمندی‌های کشور را زیر سایه امنیتی که نیروی دریایی فراهم می‌کند، محقق شود و آبادانی این منطقه برای کشور مهم است. نیروی دریایی با وجود محدودیت‌های مکران مستقر شده است، با طرح‌های دولت و همایش‌هایی که برگزار شد، امیدواریم این منطقه بیشتر توسعه یابد.

دریادار سیاری در خاتمه تاکید کرد: نیروی دریایی نه با قدرت 100 درصدی بلکه 1000 درصدی در برابر تمامی دشمنان می‌ایستد و ذره‌ای از آن‌ها غافل نمی‌شود.

ارسال نظر: