بررسی فرمان ترامپ در ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور به آمریکا در گفتگوی «نسیم آنلاین» با سعدالله زارعی:

ترامپ تلاش می‌کند افراطیون داخلی آمریکا را راضی نگهدارد

کدخبر: 2084889

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: صدور چنین فرمانی توسط ترامپ اقدامی برای جلب رضایت جوامع تندرو داخل آمریکاست و نبود برخی کشورها در این حکم که مهد تروریسم به شمار می‌روند ریشه در ارتباط تندروهایی مانند آیپک با محافل وهابی و تروریسم تکفیری دارد.

سعد الله زارعی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین »، در خصوص علل صدور حکم اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوع الورود کردن اتباع برخی کشورها به آمریکا اظهار داشت: در واقع پیروزی ترامپ و یا به تعبیری درست تر بخشی از پیروزی رییس جمهور جدید ایالات متحده ناشی از سوار شدن وی بر موج نژاد پرستی و اقلیت ستیزی در جامعه آمریکا بود که آنچه امروز در رفتار و واکنش های مختلف ترامپ مشاهده میشود در واقع ادامه همان موج سواری می‌باشد که وی را به قدرت رسانده است.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه افزود: بنابراین نباید تعجب کرد که بعد از انتخاب ترامپ ورود اتباع برخی کشورها ممنوع می‌شود. فرمان ترامپ در حالی صادر می‌شود که اساسا این کشور ها در موج مهاجرت به آمریکا حتی لایه های اولیه را هم شکل نمی‌دهند و این بدان معنا است که بخش اعظمی از مهاجران به آمریکا اتباع این کشورها نیستند.

وی با بیان اینکه این موضوع نشان می‌دهد مساله ترامپ مهار موج مهاجرت و جلوگیری از جایگزینی مهاجران به جای تبعه آمریکا نیست تاکید کرد: بلکه اساسا ترامپ تلاش می‌کند تا با ترسیم خط کشی هایی گروه های افراطی داخل آمریکا را از جمله جامعه یهودی این کشور که بخشی از آن است را راضی کند.

سعد الله زارعی با اشاره به عدم ارزش و اعتبار اقدام ترامپ خاطر نشان کرد: اگر چه اقدام ترامپ از ارزش و اعتبار زیادی برخوردار نیست اما درکل یک نوع ایران ستیزی را تداعی می‌کند و طبیعتا در حالی که باید به طور طبیعی یکی از آثار امضای سند برجام میان ایران و کشورهای غربی و به خصوص آمریکا کاهش ادبیات خصومت طلبانه باشد این اقدام ترامپ در واقع به این خصومت ها دامن می‌زند و حتی دامنه چنین اقداماتی میتواند به توافقی مثل برجام هم برسد.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به غیبت برخی کشورهای اثر گذار در حادثه یازده سپتامبر در فرمان ترامپ تاکید کرد: گمان می‌کنم ترامپ برای جلب رضایت جوامع تندرو داخل آمریکا دست به چنین اقدامی زده است و این درحالی است که تندروهایی مانند آیپک در داخل آمریکا با محافل وهابی و تروریسم تکفیری مشکلی ندارند و در نهایت در فهرستی که به امضاء ترامپ رسیده است کشورهایی که مهد تروریسم تکفیری هستند قرار نمی‌گیرند. در نتیجه کاملا واضح است که موضوع تروریسم مسئله ترامپ نیست بلکه هدف وی نوعی خط کشی در راستای رضایت مندی گروه های نژاد پرست داخلی جامعه آمریکا است.

ارسال نظر: