عراقچی:

در این آشفته بازار سیاست، از خبر غرورآفرین شروع گازدهی به سانتریفیوژ "IR-۸" غفلت نشود

کدخبر: 2085006

معاون وزیر خارجه نوشت: در این آشفته بازار سیاست، از خبر مهم و غرورآفرین شروع گازدهی به سانتریفیوژ راهبردی "IR-۸" غفلت نشود؛ دو ماشین "IR-۶" و "IR-۸" نماد پیشرفت علم و فناوری بومی، و مظهر غرور و عزت ملی هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید عباس عراقچی در پی انتشار بیانیه سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص تزریق گاز UF6 به سانتریفیوژهای آی آر هشت، در اینستاگرام شخصی خود نوشت: در این آشفته بازار سیاست، از خبر مهم و غرورآفرین شروع گازدهی به سانتریفیوژ راهبردی «آی آر هشت» غفلت نشود.

وی افزود: این ماشین پیشرفته و قدرتمند با توانی حداقل 24 برابر سانتریفیوژهای موجود «آی آر یک»، نقطه عطفی در تحقیق و توسعه غنی سازی در ایران است. دو ماشین «آی آر شش» و «آی آر هشت»، که اکنون هر دو تحت آزمایش با گاز اورانیوم قرار دارند، آینده صنعت غنی سازی کشور را رقم می زنند.

معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت خارجه تصریح کرد: این دو ماشین نماد پیشرفت علم و فناوری بومی، و مظهر غرور و عزت ملی هستند. دست مریزاد به دانشمندان هسته ای کشورمان.

سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته با انتشار بیانیه ای از آغاز مرحله مهمی از روند تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای نسل پیشرفته IR-8 با تزریق گاز UF6 خبر داد.

ارسال نظر: