سفارت فرانسه خبر داد:

مقامات ۶۰ شرکت فرانسوی به همراه وزیر خارجه به ایران سفر می‌کنند

کدخبر: 2085047

سفارت فرانسه در ایران در بیانیه مطبوعاتی خود از سفر روسای ۶۰ شرکت فرانسوی به همراه وزیر خارجه این کشور به ایران خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سفارت فرانسه در ایران به مناسبت سفر وزیر خارجه این کشور به ایران یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد. متن این بیانیه در ادامه آمده است:

آقای ژان مارک ارو در تاریخ 30 و 31 ژانویه به ایران سفر خواهد کرد. او که در این سفر با رئیس جمهور وحانی ملاقات می‌کند گفتگوهایی به ویژه با همتای خود آقای محمدجواد ظریف خواهد داشت.

آقای ارو با مخاطبان خود به جمع‌بندی ای درباره اجرای توافق هسته‌ای وین که در تاریخ 14 ژوئیه 2015 به امضا رسید و فرانسه هم در به ثمر رسیدن آن نقش بسزایی داشت خواهد پرداخت و نیز بر اهمیت رعایت کامل تعهدات همه طرفهای قرارداد تاکید خواهد نمود.

وزیر امور خارجه و توسعه بین‌المللی در کنار همتای خود ریاست اولین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فرانسه را بر عهده خواهد داشت. همچنین هیاتی متشکل از حدود شصت شرکت فرانسوی او را در این سفر همراهی خواهد کرد. قرار است تعدادی از این شرکتها قراردادهایی را با شرکتهای ایرانی خود به امضا برسانند. این سفر همچنین امکان مطرح کردن همکاری‌های دوجانبه را در زمینه تحقیقات، آموزش عالی و فرهنگ میسر خواهد کرد.

آقای ژان مارک ارو به نقش ایران در منطقه و بحران‌ةای سوریه، یمن و عراق نیز خواهد پرداخت. او بار دیگر تاکید خواهد کرد که راه‌حل این نزاع‌ها سیاسی و است و تنها راه‌حل سیاسی که می‌تواند صلح و ثبات را به خاورمیانه بازگرداند و مبارزه با تروریسم را تقویت بخشد.

ارسال نظر: