وزیر ارتباطات:

سیستم بانکی در پرداخت از طریق تلفن همراه خوب عمل نمی‌کند

کدخبر: 2085245

«محمود واعظی» گفت: سه سال پیش نظام بانکی از نظر الکترونیک از بخش ارتباطات جلو بود، اما اکنون این روند بر عکس شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عملکرد سیستم بانکی در باره پرداخت از طریق تلفن همراه انتقاد کرد و گفت: اکنون نظام بانکی کشور از سیستم ارتباطات عقب مانده است.

«محمود واعظی» روز دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی همراه اول گفت: سه سال پیش نظام بانکی از نظر الکترونیک از بخش ارتباطات جلو بود، اما اکنون این روند بر عکس شده است.

وی تاکید کرد، سیستم بانکی در رابطه با پرداخت از طریق تلفن همراه خوب عمل نمی کند که باید خود را در این زمینه اصلاح کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان این که بانک مرکزی بیش ازحد احتیاط می کند، گفت: پرداخت از طریق تلفن همراه یک راهکار خوب است که باید سیستم بانکی آن را بپذیرد.

واعظی ادامه داد: اگر قرار است دولت الکترونیک خدمات خود را به مردم ارایه دهد این کار بدون پرداخت موبایلی کامل نخواهد بود.

وی امضای امن را گام مثبتی ارزیابی کرد و در عین حال آن را کافی ندانست و بر راه اندازی پرداخت از طریق تلفن همراه (موبایل پیمنت mobile payment ) تاکید کرد.

وی بهانه بانک مرکزی برای استفاده نکردن از پرداخت موبایلی را موجه ندانست و گفت: باید پرداخت از طریق تلفن همراه بر بستر رایانش ابری انجام شود تا مشکلی ایجاد نشود.

امروز پروژه امضای امن با مشارکت شرکت خدمات انفورماتیک ایران و همراه اول در محل شرکت ارتباطات سیار ایران کلید خورد.

امضای امن که در آینده نزدیک وارد مرحله تجاری سازی می شود، به مشترکان تلفن همراه اجازه می دهد فعالیت های بانکی خود را با این نوع امضا وارد مرحله جدیدی کنند.

مشترکان تلفن همراه با این خدمت می توانند پرداخت های خود را در نظام بانکی بهتر از گذشته و امن تر انجام دهند. امضای مذکور علاوه بر نظام بانکی قابلیت کاربرد را در دستگاه های اجرایی دیگر دارد.

عضو هیات دولت یازدهم در ادامه با بیان این که تجارت الکترونیک در ایران هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است، عنوان کرد: رشد این بخش ضرورت استفاده از نظام پرداخت بر مبنای تلفن همراه را دو چندان خواهد کرد.

واعظی به فراهم شدن همه زیرساخت های لازم برای توسعه شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: تنها در بخش دسترسی عقب ماندگی وجود داشت که با اقدام های انجام شده برای توسعه نسل های سوم و چهارم تلفن همراه دغدغه بخش دسترسی هم در حال برطرف شدن است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تجمیع فرکانسی در توسعه شبکه ملی اطلاعات را گام مثبتی ارزیابی کرد و گفت: تجمیع سبب افزایش سرعت در دسترسی خواهد بود.

عضو کابینه دولت یازدهم به سرعت ایجاد شده بر بستر شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: این سرعت رضایت همگانی را به دنبال داشته و کسی با سرعت این شبکه مخالفتی نکرده است.

واعظی گفت: اکنون در بخش دسترسی ثابت نیز اقدام های بسیار خوبی در حال انجام است که نیازمند رفع مشکل های مالی این بخش است.

ارسال نظر: