در پی تحریکات رژیم صهیونیستی

جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی آزمایش ادعایی موشکی ایران امروز برگزار می‌شود

کدخبر: 2085301

درپی تحریکات رژیم صهیونیستی، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی آزمایش ادعایی موشک بالستیک ایران امروز (سه‌شنبه) جلسه اضطراری برگزار می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:

درپی ادعای شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» حول آزمایش موشکی بالستیک جدید ایران، شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه) جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.

فاکس نیوز روز گذشته به نقل از مقامات آمریکایی (دوشنبه) مدعی شده بود که ایران موشک بالستیک میان-برد «خرمشهر» را در روز یکشنبه پرتاب کرده بود که البته بعد از طی مسافتی حدود 1000 کیلومتر منفجر شده و این آزمایش «ناموفق» ماند.

این شبکه خبری همچنین گزارش داد با درخواست نماینده آمریکا در سازمان ملل - که درپی تحریکات رژیم صهیونیستی رخ داد - شورای امنیت امروز جلسه اضطراری برای بررسی این ادعا تشکیل خواهد داد.

«نیکی هیلی» نماینده جدید دولت آمریکا در سازمان ملل گفت کشورش می‌خواهد که شورای امنیت دراین‌باره به مباحثه بنشیند زیرا آزمایش جدید محدودیت‌های این سازمان را نقض می‌کند.

از طرف دیگر، «دنی دانون» نماینده دائم رژیم صهیونیستی در ملل متحد به اظهارات تحریک‌آمیز علیه ایران پرداخته و گفت: «ایران بار دیگر قطعنامه‌های شورای امنیت را زیرپا گذاشته و نیّات واقعی خود را نشان داد.»

به نوشته پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» دانون در جلسه شب گذشته صحن کلی ملل متحد اضافه کرد: «جامعه جهانی نباید در برابر این تجاوز ایرانیان، سر خود را زیر برف کند. اعضای شورای امنیت باید بلافاصله به این اقدامات ایرانیان که نه تنها اسرائیل بلکه تمام خاورمیانه را به خطر می‌اندازد، واکنش نشان دهند.»

شبکه 10 رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد این «آزمایش ناموفق» در حقیقت 10 روز قبل انجام شده بود و هدف آشکار ایران از انجام آن، «آزمودن ترامپ» در واکنش نشان دادن به چنین اقدامات تحریک‌آمیزی است.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید شب گذشته (دوشنبه) در پاسخ به سوالی دراین‌باره با بیان اینکه آمریکا کاملا از آزمایش موشکی ایران آگاه است، گفت: «ما درباره ماهیت دقیق آن تحقیق می‌کنیم و در روزهای آینده توضیحات بیشتری درباره آن به شما خواهم داد.»

فاکس نیوز گفته بود این آزمایش موشکی بالستیک با بُرد 4000 کیلومتر روز یکشنبه و در 140 کیلومتری شرق تهران انجام شده بود.

ارسال نظر: