سوال نماینده لنگرود درباره عدم پرداخت عوارض شهرداری‌ها

لاهوتی از پاسخ‌های وزیر اقتصاد به صورت مشروط قانع شد

کدخبر: 2085373

نماینده مردم لنگرود در مجلس پس از توضیحات وزیر اقتصاد درباره عدم پرداخت عوارض شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده، از پاسخ‌های وی قانع شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 12 بهمن) قوه مقننه پس از ارائه توضیحات علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره علت تخلف قانونی در عدم پرداخت عوارض شهرداریها از مالیات بر ارزش افزوده بود، اعلام کرد کخ به صورت مشروط از پاسخ‌های وزیر قانع شده است.

لاهوتی گفت: اگر چه روند در حال اصلاح شدن است اما باید تا قبل از اسفندماه جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی و سازمان شهرداریها و بنده برگزار شود تا این موضوع حل شود.

همچنین مسعود پزشکیان رئیس جلسه نیز گفت: آقای طیب‌نیا قول دادند این جلسه قبل از اسفندماه برگزار شود.

***

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 12 بهمن) قوه مقننه در تشریح سؤال خود از علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد درباره علت تخلف قانونی در عدم پرداخت عوارض شهرداریها از مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: 70 درصد جمعیت ایران در شهرها زندگی می‌کنند و 29 درصد نیز در روستاها.

وی ادامه داد: در بحث مدیریت شهری 1241 شهرداری در سطح کشوری داریم که از این مقدار 1071 شهرداری، شهرداریهایی هستند که جمعیت آن منطقه زیر 50 هزار نفر است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود با این مشکل مواجه هستند که کارکنان شهرداری آن حوزه انتخابیه حداقل چند ماهی است حقوق دریافت نکرده‌اند.

بائوج لاهوتی با اعلام اینکه 20 درصد منابع شهرداریها از طریق مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود، اظهار داشت: در هدفمندی یارانه‌ها دولت مکلف بود وضعیت حمل و نقل درون‌شهری را حل کند که در دولت گذشته و در دولت فعلی سهم شهرداریها در توسعه حمل و نقل شهری پرداخت نشد.

وی تصریح کرد: در بحث بافتهای فرسوده شهرداریها مکلف هستند که در نوسازیها 50 درصد تخفیف بدهند که معادل این تخفیف را باید دولت صددرصد پرداخت می‌کرد که به ندرت این کار انجام شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرداریها تاکنون حتی یک ریال از کمکهای دولت را دریافت نکرده‌اند.

بائوج لاهوتی افزود: دولت قرار بود سالیانه 4 هزار میلیارد در حمل و نقل درون‌شهری به شهرداریها پرداخت کند که به وعده خود عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود منابع شهرداریها خلاف قانون را انجام می‌دهند گفت: به دلیل عمل نکردن دولت به وعده‌هایش شهرداریها تراکم‌فروشی و شهرنشینی می‌کنند و کمیسیون ماده 100 به جای اینکه بازدارنده باشد رافع شده است که خطرناک است و آنها بیش از 99 درصد از حکمهایی که صادر می‌کنند خلاف قانون است.

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه درآمدهایی که از مردم وصول می‌شود و باید به شهرداریها پرداخت شود امانتی است که در دست دولت است، گفت: پرداختن نکردن این درآمدها به شهرداریها دخل و تصرف در اموال دولتی و اختلاس است.

بائوج لاهوتی ادامه داد: وصول کردن و پرداخت نکردن وجه به شهرداریها خلاف قانون اساسی است.

ارسال نظر: