در نشست امروز کمیسیون امنیت با حضور سردار حاجی‌زاده و تخت‌روانچی اعلام شد

حوزه دفاعی و موشکی کشور قابل مذاکره با هیچ احدی نیست/ به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور دفاعی کشور داده نمی‌شود

کدخبر: 2085483

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز اعلام شد که حوزه دفاعی و موشکی کشور قابل مذاکره با هیچ احدی نیست و به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور دفاعی کشور داده نمی‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس ، با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون متبوعش که با حضور سردار حاجی‌زاده و تخت‌روانچی برگزار شد، اظهار داشت: همان‌گونه که قبلا اعلام شد جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی امروز چهارشنبه (13 بهمن ماه 95) برای بررسی آخرین تحولات آمریکا، تصمیمات نسنجیده رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین توسعه موشکی کشور برگزار شد.

وی افزود: در این نشست، سردار محمود حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه و مجید تخت‌روانچی معاون آمریکا، اروپایی وزارت خارجه و برخی مقامات وزارت اطلاعات حضور داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: به طور مفصل، هر دو موضوع مذکور مورد بحث قرار گرفت و جمع‌بندی این بود که حوزه دفاعی و موشکی کشور قابل مذاکره با هیچ احدی نیست و باید با همه توان و ظرفیت پیش برود که مجلس هم باید در این میان حمایت کند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: در این جلسه همچنین اعلام شد که به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور دفاعی کشور داده نمی‌شود.

نقوی حسینی در تشریح دیگر جزئیات این جلسه عنوان کرد: در حوزه آمریکا هم مباحثی صورت گرفت که بحران بدهی‌های آمریکا و 40 میلیون فقیر این کشور و همچنین تنش‌های آمریکا در حوزه چین، مناسبات با روسیه و اتحادیه اروپا به ویژه کشورهای همسایه خود از چالش‌های اصلی دولت جدید آمریکاست که باید به آنها بپردازند.

ارسال نظر: