سیف چگونگی ورود پول فروش نفت به کشور ار توضیح داد

رئیس کل بانک مرکزی: درآمدهای حاصل از فروش نفت را با ارزهایی به غیر از دلار وارد کشور می‌کنیم

کدخبر: 2085540

ولی‌الله سیف گفت: در هیچ زمانی حتی در زمان قبل از تحریم، ارز صادرات نفت وارد کشور نمی‌شد و در حساب‌های بانک مرکزی در خارج از کشور می‌ماند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا درآمدهای حاصل از فروش نفت بصورت دلار وارد کشور می‌شود، گفت: با دلار نه ولی با ارزهای دیگر وارد کشور می‌کنیم.

وی افزود: اصطلاح وارد شدن ارز به کشور اصطلاح درستی نیست. درآمدهای ارزی‌مان را در تجارت خارجی‌مان استفاده می‌کنیم. این درآمدها به حساب‌های بانک مرکزی در خارج از کشور واریز می‌شود و ما از آنجا برای واردات پرداخت می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در هیچ زمانی حتی در زمان قبل از تحریم، ارز صادرات نفت وارد کشور نمی‌شد و در حساب‌های بانک مرکزی در خارج از کشور می‌ماند و وقتی کالا وارد می‌کردیم دستور پرداخت صادر می‌کردیم و پرداخت می‌شد.

سیف تاکید کرد: اکنون درآمدهای حاصل از فروش نفت را به صورت صدردصد استفاده می‌کنیم.

وی درباره سرنوشت حذف صفرها از واحد پول ملی و اجرایی شدن آن نیز اظهار داشت: حذف صفر یعنی اصلاح پولی و این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که اقتصاد به یک ثبات کامل رسیده و رشد اقتصادی داشته باشیم و همچنین پیش‌بینی بلندمدت این باشد که تورم ما تک‌ رقمی باشد و الحمدالله این علائم در اقتصاد ما وجود دارد و می‌تواند در آینده نزدیک به عنوان تصمیم جدی مطرح شود و روی آن کار کنیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر: