با صدور بیانیه‌ای

شورای امنیت خواستار ازسرگیری هر چه سریعتر مذاکرات صلح سوریه در ژنو شد

کدخبر: 2085620

شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای از نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل خواست تا هر چه سریعتر مذاکرات صلح سوریه در ژنو ازسرگرفته شود و طرفین سوری نیز بدون پیش‌شرط در این مذاکرات شرکت کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: کشورهای عضو شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از گفت‌وگوهای آستانه میان دمشق و گروه‌های معارض سوری، خواستار ازسرگیری هرچه سریعتر گفت‌وگوهای صلح سوریه با همکاری سازمان ملل شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، کشورهای عضو شورای امنیت بر اهمیت گفت‌وگوهای برگزار شده در پایتخت قزاقستان در تاریخ 23 و 24 ژانویه برای ازسرگیری مذاکرات صلح سوریه در ژنو، سوئیس تأکید کردند.

در بیانیه شورای امنیت آمده است: «کشورهای عضو شورای امنیت عمیقا مایلند تا شاهد ازسرگیری گفت‌وگوهای سوری-سوری باشد. بر همین اسا از آقای «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل می‌خواهند تا هر چه سریعتر این مذاکرات را در ژنو برگزار نماید».

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: «شورای امنیت همچنین از طرفین سوری می‌خواهد تا در این مذاکرات با حسن نیست و بدون پیش‌شرط شرکت کنند».

این بیانیه در ادامه بر ضرورت نظارت بر آتش‌بس در سوریه و ادامه تلاش‌ها در خصوص راه‌حل سیاسی بحران سوریه تأکید می‌کند. اعضای شورای امنیت همچنین خواستار ادامه مبارزات جدی علیه گروه‌های تروریستی شدند.

متن این بیانیه به پیشنهاد هیأت نمایندگی روسیه در سازمان ملل تهیه و در اختیار اعضا قرار گرفته بود.

شورای امنیت سازمان ملل در روز دوشنبه نیز نشستی را پشت درهای بسته با حضور دی‌میستورا برگزار کرده بود. دی‌میستورا پس از این نشست به خبرنگاران اعلام کرد که در نظر دارد گفت‌وگوها میان طرفین سوری را در تاریخ 20 فوریه برگزار کند.

ارسال نظر: