نتانیاهو تیمی برای تاسیس شهرک جدید در کرانه باختری تشکیل می‌دهد

کدخبر: 2085632

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تیمی برای بررسی ساخت شهرکی جدید در کرانه باختری بعد از ۲۰ سال، تشکیل می‌دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تشکیل شدن تیمی ویژه برای بررسی تاسیس شهرکی جدید در «کرانه باختری» خبر داد.

خبرنگار روزنامه «هاآرتص» به نقل از دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی نوشت که این تیم برای اولین بار تشکیل می‌شود تا ساخت شهرکی جدید در منطقه «ج» کرانه باختری را بعد از 20 سال بررسی و مقدمات آن را فراهم کند.

پلیس رژیم صهیونیستی به دستور دادگاه عالی اسرائیل روند تخلیه و تخریب شهرک یهودی‌نشین «عامونا» در منطقه «ج» کرانه باختری را رسما آغاز کرد.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی چند ماه قبل در اقدامی نمایشی و با بهانه مقابله با قطعنامه‌های ضد اسرائیلی در محکومیت و توقف شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطین اشغالی از جمله «کرانه باختری»، ضمن زدن برچسب «غیرقانونی بودن» به شهرکی کوچک با حدود 40 خانوار یهودی در حاشیه منطقه ج، دستور تخلیه و تخریب آن را داد.

کابینه رژیم صهیونیستی به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اما با این تصمیم دادگاه به مخالفت پرداخته و تاکید کرد شهرک‌های بیشتری با چند هزار واحد برای اسکان یهودیان در اراضی اشغالی فلسطینیان شامل کرانه باختری و شهر «قدس» ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظر: