سرلشکر صفوی:

دشمن به دنبال نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است

کدخبر: 2085713

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: در حوزه سیاسی و امنیتی دشمنان تلاش دارند در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نفوذ کنند تا همه تصمیمات، طبق خواست و میل و اراده آنها انجام شود و یکی از مهمترین نفوذها در این زمینه، نفوذ انسانی و به کارگیری افرادی در مراکز مختلف تصمیم گیری است که در خدمت دشمنان باشند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر نوشت: سید یحیی رحیم صفوی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش بزرگ رزمندگان دفاع مقدس استان مرکزی با عنوان یاوران ولایت در اراک اظهار داشت: افتخار مردم استان مرکزی این است که در زادگاه امام خمینی(ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی، شهید چمران، شهید رحیم آنجفی، ناصر بختیاری، احمدی بی غش و ده ها دلاور مرد بسیجی دیگر حضور دارند که این سرداران هم در پیروزی انقلاب، هم در دفاع مقدس نقش تاثیرگذاری داشتند.

وی افزود: مردم استان مرکزی در ۳۸سال گذشته در حمایت از امام راحل و ولایت فقیه، از جان و مال و همه وجودشان مایه گذاشته اند و جوانان این استان از ماه های اول پیروزی انقلاب و ناآرامی های کردستان، با حضور در این منطقه در کنار دیگر نیروها انقلابی، ضدانقلابیون را سرکوب و آرامش را حاکم کردند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: عظمت امروز انقلاب اسلامی بی تردید در سایه مجاهدت ها حاصل شده است و امروز هر کسی که در این کشور زندگی می کند باید خود را مدیون ایثارگران و شهدا بداند و هرگز آن فداکاری ها نه در تاریخ ملت ایران و نه در اذهان، فراموش نشدنی نیست.

سرلشگر صفوی خاطرنشان ساخت: باید با روحیه جهادی، عقلانیت، فداکاری و اخلاص، در راه آبادانی و پیشرفت کشور و دفاع از آرمان های شهدا، با استقامت و قدرت باقی بمانیم.

پیروزی های نظام اسلامی خارج از مقیاس ها و باورهای عادی است

وی در رابطه با انقلاب اسلامی و فرصت ها و تهدیدهای پیش رو عنوان کرد: وقایع انقلاب اسلامی و پیروزی هایی که در طی چهار دهه گذشته در راستای ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل دشمنان حاصل شده، خارج از مقیاس ها و باورهای عادی مردم جهان است، در واقع پیروزی انقلاب و ایثارگری های مردم در دفاع مقدس، معیارها را تغییر دارد و دامنه پذیرش غیرممکن ها را متحول کرد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: این اتفاقات را تنها می توان با تکیه بر تحلیل های مبتنی بر سنت الهی و آموزه های قرانی و وحیانی تفسیر کرد و همانطور که شاهد آن هستیم، بیداری اسلامی در مردم منطقه خاورمیانه، قسمتی از پیامدهای ارزشمند انقلاب ایران بوده و از انقلاب اسلامی صادر شده است.

سرلشگر صفوی افزود: انقلاب اسلامی روحیه مقاوت و ایستادگی و امید به پیروزی را در ملت های مسلمان دیگر زنده کرد و در حال حاضر نیز این انقلاب، هر روز مرزهای جدید را می پیماید و شکست های جدیدی را برای دشمنان اسلام و استکبار جهانی رقم می زند.

وی اظهار داشت: آمریکایی ها طی دهه گذشته در لشگرکشی به افغانستان و عراق شکست خوردند و متحمل تریلیون ها دلار هزینه و ضرر و بیش از ۱۵هزار زخمی و مجروح شدند اما در نهایت به آرزو و نقشه های خود دست پیدا نکردند.

انتقاد رئیس جمهور جدید آمریکا به هزینه های گزاف جنگ برای این کشور

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امروز رئیس جمهور جدید آمریکا نیز نسبت به اقدامات هشت سال گذشته این کشور در رابطه با هزینه های تحمیل شده جنگ به آمریکا، انتقاد دارد و این یک حقیقت است که قدرت آمریکا تضعیف شده است.

سرلشگر صفوی افزود: این در حالی است که جمهوری اسلامی هر روز بیش از پیش قوی تر و مقتدرتر شده و قدرت نرم نظام اسلامی نه تنها منطقه خاورمیانه، بلکه جهان را تحت تاثیر خودقرار داده است.

وی بیان کرد: اینکه امروز می بینیم بین اروپا و آمریکا فاصله افتاده عللی دارد از جمله اینکه اروپایی ها به این نتیجه رسیده اند که دولت با ثبات در غرب آسیا و آن قدرتی که در این منطقه حرف اول و آخر را می زند، جمهوری اسلامی ایران است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان ساخت: آمریکا تروریست ها و تکفیری ها را به جان منطقه انداخت تا برای خود ایجاد فرصت کرده و ساز و کازهای استراتژیک خود را در منطقه خاورمیانه پیاد ه کند، اما غلبه بر تروریست ها در عراق و سوریه، دشمنان اسلام را با شکست بزرگی در نقشه هایشان مواجه کرد.

سرلشگر صفوی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از راه جنگ فیزیکی نتوانستند انقلاب را متوقف یا ساقط و ملت ایران را تسلیم اراده سیاسی خود کنند، بنابراین توطئه های جدیدی را ساماندهی کردند که یکی از این توطئه ها به گفته رهبر معظم انقلاب، نفوذ سیاسی، فرهنگی و امنیتی است.

دشمن تلاش دارد در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نفوذ کند

وی ادامه داد: در حوزه سیاسی و امنیتی دشمنان تلاش دارند در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نفوذ کنند تا همه تصمیمات، طبق خواست و میل و اراده آنها انجام شود و یکی از مهمترین نفوذها در این زمینه، نفوذ انسانی و به کارگیری افرادی در مراکز مختلف تصمیم گیری است که در خدمت دشمنان باشند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: تلاش برای تضعیف مقاومت و خسته کردن نیروهای ارزشی در نظام اسلامی، از دیگر برنامه های دشمن است و همچنین دشمن تلاش دارد بین مسئولان نظام و مردم و مسئولان اختلاف و شکاف ایجاد کند چرا که می داند رمز اقتدار ایراند اسلامی پیوستگی و انسجام ملت و دولت است.

سرلشگر صفوی تصریح کرد: اگر بین مردم و حکومت شکاف ایجاد شده و تامین نیازهای اساسی مردم از جمله اشتغال، مقابله با تورم و رکود انجام نشود نارضایتی حاصل می شد بنابراین رضایتمندی مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: ناآگاهی از برنامه ها و اهداف دشمن و دشمن را دوست معرفی کردن، از دیگر تهدیدهای نظام اسلامی است و باید بدانیم آمریکایی ها چه دموکرات و چه جمهوری خواه، دشمن ملت ایران بوده و دستشان به خون شهیدان این سرزمین و ملت هایی چون مردم یمن، سوریه، عراق و فلسطین آغشته است.

دانش هسته ای چیزی نیست که آمریکا بتواند از ما بگیرد

سرلشگر صفوی همچنین با اشاره به دستاوردهای مختلف نظام اسلامی طی چهار دهه اخیر گفت: امروز پیشرفت های فضایی، علمی، نانوفناوری، پزشکی و... را در کشور شاهد هستیم و همچنین ما به دانش هسته ای دست یافته ایم و این چیزی نیست که آمریکا بتواند از ما بگیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دانش ساخت ماهواره های مخابراتی و تلویزیونی در ایران اسلامی بومی شده و روند رشد علمی خوبی برقرار است به طوری که در سراسر کشور بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: در بعد خدمت رسانی طی ۳۸سال گذشته در تامین زیرساخت ها و امکانات روستاها و شهرها، پیشرفت های قابل ملاحظه ای حاصل شده، اگرچه هنوز هم با مشکلاتی در روستاها و برخی شهرها مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: خدمات بهداشتی و درمانی در کشور نیز طی این سال ها با رشد و پیشرفت چشمگیری نسبت به گذشته همراه بوده است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: در حال حاضر ۶۲درصد جمعیت کشور شهرنشین و عمدتا مصرف کننده هستند، اگرچه در شهرها صنعت فعال شده است، به طور مثال استان مرکزی بیش از دو هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

لزوم تلاش دولت برای فعال شدن صنایع و ایجاد اشتغال

سرلشگر صفوی با اشاره به مشکلات کنونی صنایع استان مرکزی خاطرنشان ساخت: امیدواریم دولت این واحدهای صنعتی را از مشکلات و رکود نجات دهد و به ظرفیت تولید اصلی خود برساند و به این ترتیب با بیکاری مقابله کند.

وی اظهار داشت: از بزرگترین آسیب های امروز کشور، عدم بهره گیری از ظرفیت مردمی در امور و مسائل است به خصوص جوانان که بیش از ۵۰درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما می بینیم که نرخ بیکاری بالا است و با وجود ایجاد ۷۰۰ هزار شغل طی سال گذشته، اما این میزان جوابگوی جمعیت بیکار چند میلیونی ایران نیست.

سرلشگر صفوی تصریح کرد: برمبنای آنچه که در برنامه ششم توسعه طرح ریزی شده، طی سال های آتی کشور به اقتصادی شکوفا دست خواهد یافت و از یک جهش و رشد اقتصادی برخوردار می شود که قطعا با این جهش و با بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همچنین نیروهای مسلح متعهد، ایران اسلامی تبدیل به یک کشور آباد و مستقل خواهد شد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی و راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال، بار دیگر جهانیان عظمت و قدرت و عزت ملت ایران و وفاداری ملت به انقلاب و رهبر انقلاب را شاهد خواهند بود و یقین داریم ایستادگی و اقتدار ملت ما برای تمام جهان یک الگو خواهد شد.

ارسال نظر: