سیدنظام‌الدین موسوی:

پروژه فساد بخشی از طرح نفوذ است/ مدیران با ثروت هزار میلیاردی چگونه می‌خواهند درد مردم را بفهمند؟

کدخبر: 2085759

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: مدیری که ثروت رسمی‌اش هزار میلیارد تومان بوده و در ۱۸ شرکت عضو هیأت مدیره است و یا دیگر مسئولی که ویلای ۴ هزار متری در لواسان دارد؛ اینها چگونه می‌خواهند درد مردم را بفهمند؟

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، شامگاه پنج‌شنبه 14 بهمن در مسجد و حوزه علمیه امام مهدی در سخنانی با اشاره به اینکه عده‌ای امروز به دنبال ناامیدکردن مردم از انقلاب و با نفوذ به قصد یارگیری به دنبال مأیوس‌کردن مردم هستند، گفت: پروژه فساد بخشی از طرح نفوذ است و الا چطور می‌شود که در یک صندوق که متعلق به معلمان بوده و آنان ریال به ریال از حقوق خود را در آن اندوخته‌اند بدون کمترین ضمانتی به یک نفر وام دهند؟

وی با تصریح براینکه خود یکی از آن معلمان برای 5 میلیون تومان وام باید انواع و اقسام ضمانت‌ها را بدهد اگر یک روز پرداخت قسطش عقب بیفتد به طور گسترده آبرویش را می‌برند، اظهار داشت: چطور یک نفر صرفاً با دسته چک و یا زمینی به ارزش یک دهم مبلغ وام، هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان وام می‌گیرد؟

موسوی در ادامه با ذکر مثالی از تلاش‌های پروژه نفوذ جهت ناامید کردن مردم از انقلاب گفت: یک ابربدهکار بانکی که 2300 میلیارد تومان بدهی دارد با کمک و سفارش یک فرد متنفذ در دولت در شعبه خارجی یکی از بانک‌ها هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود نزدیک به صفر درصد می‌گیرد و بعد در داخل کشور آن را به ریال تبدیل کرده و با سود نزدیک به 30 درصد سپرده‌گذاری می‌کند؛ اینها همه خیانت، نفوذ و فساد است که با هدف ناامید کردن مردم صورت می‌گیرد.

وی با یادآوری تأکید مقام معظم رهبری بر مسئله مبارزه با فساد که به همین خاطر صورت می‌گیرد؛ گسترش فساد در کشور را پروژه خواند و خاطرنشان کرد: فساد را از سال‌ها قبل تئوریزه کرده‌اند؛ چرا که رئیس دولت سازندگی می‌گفت اگر سدی را با هزینه 100میلیارد تومان می‌سازیم باید بپذیریم که 5 میلیارد تومان آن مشمول فساد شود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با ذکر این نکته که مردم با مشاهده اینگونه مفاسد می‌پرسند آیا ما انقلاب کردیم که شاهد این فسادها باشیم، گفت: زندگی، خودرو و مسکن نیروهای انقلاب را از نزدیک ببینیم که در چه سطحی زندگی می‌کنند و آن را مقایسه کنیم با آن مدیری که ثروت رسمی‌اش هزار میلیارد تومان بوده و در 18 شرکت عضو هیأت مدیره است و یا دیگر مسئولی که ویلای 4 هزار متری در لواسان دارد؛ اینها چگونه می‌خواهند درد مردم را بفهمند؟

وی با تأکید براینکه هیچ مخالفتی با ثروت مشروع وجود ندارد، تصریح کرد: البته یک مقام مسئول در جمهوری اسلامی نباید این مقدار انباشت ثروت داشته باشد. همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرموده‌اند پیوند قدرت و ثروت برای کشور فسادآفرین است.

موسوی خطاب به مسئولینی که 16 میلیارد دلار برای خرید هواپیما هزینه کرده‌اند، گفت: ما با خرید هواپیما مسئله‌ای نداریم و ای کاش روزی برسد که همه مردم ما سوار هواپیما شوند اما موقعی که 97 درصد مردم با وسایل نقلیه دیگری به جز هواپیما تردد می‌کنند چرا باید 16 میلیارد دلار هزینه خرید هواپیما شود، آن هم هواپیماهایی که بعضی از آنها اصلاً در فرودگاه‌های ما قابل نشست و برخاست نیستند. در حالی که سالانه 28 هزار کشته در جاده‌ها می‌دهیم.

دبیر انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در ادامه گفت: چرا اجازه نمی‌دهند که صنعت خودروی ما رشد کند زیراکه پورسانت در آن است در این صورت چه دلیلی دارد که همان شرکت‌های فرانسوی که پس از تحریم ایران، کار را رها کرده و رفتند الان دوباره برگشته‌اند.

وی با توصیه به مسئولان خودروی کشور جهت هزینه‌کردن یک میلیارد دلار از 16 میلیارد دلار هزینه شده جهت خرید هواپیما برای تحقیق و توسعه با هدف خودکفایی در تولید خودرو عنوان داشت:‌ مقام معظم رهبری بارها بر اولویت‌بندی برای موضوعات کشور تأکید داشتند.

موسوی با انتقاد از عدم پرداخت بودجه مترو از سوی دولت گفت: در اوج تحریم‌ها 100 کیلومتر مترو در تهران کشیده شد اما دولت به وظیفه‌اش در این قبال عمل نکرده و کمک نمی‌کند و اگر کمک‌های لازم را برای توسعه ملی در شهر کرده بودند امروز مشکل تردد در تهران حل شده بود.

وی با تصریح مجدد براینکه عدم اولویت دادن مردم به قصد ناامید کردن آنها از انقلاب بخشی از پروژه نفوذ است در ادامه خاطرنشان کرد:‌ همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشتند در حالی که دلسوزان انقلاب مکرر به آنان می‌گفتند که پای خود را بر روی زمین سست گذاشتید و باید پایه حقوقی محکمی برای برجام بنا نهید که نتیجه عدم توجه به این توصیه‌ها این است که حالا ترامپ هر روز ما را تهدید می‌کند که می‌خواهد برجام را پاره کند. البته به نظر ما این کار را انجام نخواهد داد بلکه هدف او امتیازگیری بیشتر است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در راکتور اتمی خود بتن ریخته و صنعت هسته‌ای را تا حد زیادی تعطیل کردند اما اکنون تهدید می‌شویم، گفت: ان‌شاءالله مردم پس از مدتی متوجه خواهند شد که مرز خدمت و خیانت کجاست و مردمی بودن را از نامردمی بودن را خواهند شناخت.

ارسال نظر: