باهنر در اصفهان:

لشکر بیکاری تهدیدی جدی برای کشور است/ کاهش تورم بدون رونق توجیهی ندارد/ طرح عبور از روحانی بازار گرمی اصلاح‌طلبان است

کدخبر: 2085810

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: لشکر بیکاری در کشور تهدیدی جدی برای فاصله بین مردم و حاکمیت است اما اگر رونق اقتصادی هم ایجاد شود به این معنا نیست که همه بیکارها شاغل می‌شوند.

به گزارش « نسیم آنلاین » فارس نوشت: از اصفهان، محمدرضا باهنر صبح امروز در مراسمی که با عنوان فرصت‌ها و تهدیدهای انتخابات 96 در کتابخانه مرکزی شهرداری اظهار کرد: طوماری که برای انقلاب وجود دارد بلند و افتخارآمیز است، بعضی‌ها می‌گویند وضع رفاه قبل از انقلاب بهتر بود اما آن زمان 35 میلیون جمعیت بود و امروز با هفتاد میلیون جمعیت سالی یک میلیون ماشین می‌خرند.

وی افزود: امروز 100 میلیون سیم‌کارت در کشور در حال کار کردن است و بعضی‌ها می‌گویند رفاه بدتر شده و این بی‌انصافی است.

دبیر کل جامعه مهندسان کشور ادامه داد: کاستی‌ها را انکار نمی‌کنیم اما یک زمانی شاخصه‌های بهداشت این بود از هر هزار کودک 72 نفر بعد از تولد می‌مردند و این عدد الآن 17 نفر است و الآن در موضوع بهداشت در آسیا سوم هستیم.

باهنر تأکید کرد: نمک‌نشناسی برای انقلاب نکنیم، همه دولت‌ها کارها را انجام داده‌اند حالا یکی بیشتر و یکی ضعیف‌تر کار کرده است.

وی با اشاره به تهدیدهای پیش روی کشور، تصریح کرد: لشکر بیکاری در کشور تهدیدی جدی برای فاصله بین مردم و حاکمیت است اما اگر رونق اقتصادی هم ایجاد شود به این معنا نیست که همه بیکارها شاغل می‌شوند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خبری از رونق اقتصادی نیست، مسؤولان باید مردم را هم از رکود عبور دهند؛ بله اگر همه‌جا را بهشت‌زهرا کرد و اقتصاد متقاضی نداشته باشد معلوم است که تورم صفر می‌شود، چرخ اقتصاد باید بچرخد.

دبیر کل جامعه مهندسان کشور ادامه داد: یک ماه فروش نفت بالا می‌رود بعد می‌گویند هفت درصد رشد اقتصادی داشتیم اما جوجه را آخر پاییز می‌شمارند و کل رشد اقتصادی سال مهم است.

باهنر با بیان اینکه خانواده‌ای که سه میلیون درآمد دارد دیگر نیازمند یارانه نیست و باید یارانه‌ها را مدیریت کرد، گفت: اگر با این پول کار عمرانی می‌شد بیکاری هم کم‌کم رفع می‌شد، گاهی تدبیر هست، شجاعت نیست و گاهی شجاعت هست و تدبیر نیست.

دبیر کل جامعه مهندسان کشور افزود: ضریب جینی مقداری اصلاح شده اما باز می‌تواند بهتر شود و برداشت من این است که ریزش رأی دولت یازدم ریزش بالایی است و نارضایتی در کشور بالا است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رونقی هم هست به ذائقه مردم نچسبیده و بعضی از شاخصه‌های اقتصادی با دو سال تأخیر خود را نشان می‌دهند.

وی در مورد یک نقطه مثبت دولت بیان داشت: احساس می‌کنند رقیب جدی ندارند و بعد از این که قرار شد آقای احمدی‌نژاد نیاید خیلی‌ها شروع به گرم کردن خودشان کردند.

دبیر کل جامعه مهندسان کشور در ادامه اظهار داشت: شرط لازم پیروزی اصول‌گرایی وحدت است چرا که کشور یک رئیس‌جمهور بیشتر نمی‌خواهد؛ باید یک جریان پرشور انقلابی در کشور شکل بگیرد، دنبال این هستیم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان یک جبهه بزرگ نیروهای انقلابی جلو رود.

باهنر با اشاره به اینکه اگر این رودخانه پرشور شود، دیگران خود را باید با این رودخانه تنظیم کنند، تصریح کرد: می‌خواهیم یک رقابت اخلاق‌مدارانه داشته و تهدید و تهمت و ... نداشته باشیم؛ دوقطبی نشدن به معنای عدم رقابت نیست بلکه این است که جریانی مانند 88 به وجود نیاید و از همین الآن کاندیداها باید تمکین خود از نتیجه انتخابات را اعلام کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: روحانی یکسری مزایا و معایبی دارد، تجربه نشان داده است که رئیس‌جمهورها معمولاً دو دوره‌ای هستند اما ممکن است خلاف این به وجود بیاید و با توجه به رأی آقای روحانی که خیلی نزدیک به نیم بود؛ اگر انتخابات به مرحله دوم برود وی موفق نخواهد شد.

نماینده ادوار مجلس در پایان گفت: جریانات اصلاح‌طلب اگر حرفی می‌زنند بازار گرمی است و حتماً از روحانی عبور نخواهند کرد.

باهنر با اشاره به اینکه با خیلی از شخصیت‌ها و گروه‌ها در مورد وحدت صحبت کردیم، اظهار داشت: برخی معتقدند به جای وحدت حزبی وحدت گفتمانی ایجاد کنید اما امید هست در جبهه اصول‌گرایی وحدت داشته باشیم.

وی افزود: چند ماه قبل مرحوم هاشمی گفت اگر از روحانی حمایت نمی‌کردیم رای نمی‌آورد اما مسأله رقابت نهایی است که مربوط به روز آخر بود و نزدیک به 20 درصد مردم تا یک روز مانده به انتخابات تصمیم نگرفته‌اند به چه کسی رای می‌دهند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در مورد رئیس‌جمهور جدید آمریکا هم اظهار داشت: شخصیت شناسی ترامپ کار جدی مطالعاتی می‌خواهد، وی اولین رئیس‌جمهوری است که تاجر است و در سابقه سیاسی خودش چند مرتبه جابجایی در احزاب داشته و بعضی از مواضع ترامپ متناقض است چند ماه می‌گذرد تا او خودش را پیدا کند.

ارسال نظر: