رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد؛

۲۹ استان تحت تاثیر برف و کولاک/ رهاسازی بیش از ۳۶۰۰ خودروی گرفتار در برف

کدخبر: 2085854

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع برف و کولاک در ۲۹ استان کشور گفت: بیش از ۳۶۰۰ خودروی گرفتار در برف طی ۲ روز گذشته توسط نیروهای امدادی رهاسازی شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مرتضی سلیمی در ارتباط با برف و کولاک در کشور اظهار داشت: 29 استان به جزء دو استان سیستان و بلوچستان و همدان متأثر از برف و کولاک شده و 217 شهر، روستا و محور برف‌گیر امدادرسانی در آن انجام گرفته است.

وی با اشاره به اسکان اضطراری بیش از 10 هزار حادثه‌دیده، گفت: حدود 90 مصدوم نیز توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل یا به صورت سرپایی مداوا شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات از نجات 3 نفر در سقوط بهمن مهاباد و آبعلی خبر داد و اعلام کرد: 3 نفر نیز به دلیل سقوط بهمن در مبارک‌آباد جان خود را از دست دادند.

سلیمی با اشاره به رهاسازی 3685 خودروی گرفتار در برف خاطر نشان کرد: امدادرسانی در 13 استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، خراسان شمالی و جنوبی، سمنان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، فارس، مازندران و هرمزگان ادامه دارد.

وی بیان داشت:‌ سیل و آب‌گرفتگی نیز 5 استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی، فارس و هرمزگان را درگیر کرده که نیروهای امدادی جان 3 نفر را که در اثر سقوط دو خودرو به رودخانه کوئیک دچار حادثه شده بودند نجات دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات در پایان گفت: نیروهای هلال‌احمر تعداد زیادی چادر، پتو، موکت، نایلون، برنج، کنسروجات، فانوس و ... میان حادثه‌دیدگان توزیع کردند.

ارسال نظر: