باقری در مسجد الرضای تهران:

ریشه مقابله برخی مسئولان با انقلابی‌ها خوی کاخ‌نشینی و اشرافی‌گری است

کدخبر: 2085958

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای سابق کشورمان با بیان اینکه ریشه مقابله برخی مسئولان با انقلابی ها، خوی کاخ نشینی و اشرافی گری است، گفت: استقلال کشور یک پروسه است که حفظ آن نیازمند صیانت و حراست لحظه‌ای و مستمر است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی باقری عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای سابق کشورمان با حضور در مسجد الرضای تهران گفت: استقلال و آزادی دو خواست اصلی مردم در دوران انقلاب اسلامی بود که حفظ و تثبیت آنها هدف و مسئولیت جمهوری اسلامی است.

وی با تأکید بر این که دشمنان هیچگاه پیشرفت و موفقیت ملت ایران را تحمل نخواهند کرد، اظهار داشت: استقلال یک "پروژه" نبود که با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 محقق شده باشد، بلکه استقلال یک "پروسه" است که حفظ آن نیازمند صیانت و حراست لحظه‌ای و مستمر است.

باقری با تأکید بر برنامه ها و اقدامهای سخت افزاری دشمنان ملت ایران برای مخدوش کردن استقلال ایران اسلامی به تحمیل جنگ 8 ساله، کودتای نظامی، جنایت های تروریستی منافقین و ... اشاره کرد و اظهار داشت: هنگامی که امریکایی ها از موفقیت اقدام های سخت افزاری علیه ملت ایران ناامید شدند، تقابل نرم افزاری را در دستورکار قرار دادند تا از این طریق استقلال ملت ایران را از بین برده و یا دست کم آن را مخدوش نمایند که در این چارچوب پروژه ی نفوذ دشمن برای تغییر باورها و اولویت های نخبگان جامعه و کارگزاران نظام اسلامی به مهم ترین سیاست امریکا علیه ملت ایران تبدیل شد.

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مجاهدت های جوانان ایرانی در بهمن 57 و جشن های مربوط به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: گرامی داشت 22 بهمن، صرفاً بزرگداشت یک خاطره ی غرورآفرین که در 38 سال گذشته اتفاق افتاده، نیست، بلکه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، رزمایش قدرت و اقتدار ملت ایران برای اعلام هوشیاری و آمادگی ملت ایران برای "صیانت از استقلال"، "تضمین آزادی" و "تثبیت جمهوری اسلامی ایران" است، از این رو اهمیت شرکت در راهپیمایی 22 بهمن کمتر از مجاهدت های خونین جوانان انقلابی در بهمن 57 نیست.

باقری با اشاره به این که همان گونه که انقلابی بودن موجب شد تا ملت ایران بتواند "استقلال و آزادی" را به دست بیاورد و جمهوری اسلامی را برپا کند، شرط لازم برای "صیانت از استقلال"، "تضمین آزادی" و "تثبیت جمهوری اسلامی" نیز "انقلابی ماندن" است، گفت: از این رو است که طی یک سال گذشته رهبر انقلاب اسلامی بارها و بارها از انقلابی ماندن همه ی اقشار ملت به ویژه نخبگان جامعه و کارگزاران نظام اسلامی تأکید کرده اند.

وی با اشاره به پای بندی به استقلال کشور به عنوان شاخص مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی برای "انقلابی-ماندن" گفت: کارگزاران نظام به ویژه در قوای مجریه و مقننه مخاطب این شاخص بوده و مسئول صیانت از مرزهای سخت و نرم استقلال کشور هستند.

باقری با اشاره به این که شرط لازم پای بندی به استقلال کشور، "اعتماد" به استعدادهای جوانان ایرانی و "اتکا" به ظرفیت های علمی، فناوری و صنعتی داخلی است، اظهار داشت: پیشرفت کشور، حفظ منافع ملی، تأمین رفاه جامعه و نیز تثبیت صلح و آرامش صرفاً و صرفاً در گروه "انقلابی ماندن" است و آنها که با برچسب های دروغین افراطی گری و تندروی به انقلابی ها تلاش می کنند تا روحیه ی انقلابی گری را در میان نخبگان و توده های مردم تضعیف نمایند، عملاً در جهت تخریب کشور، تضعیف منافع ملی و خدشه به رفاه جامعه حرکت می کند.

وی به داشتن تقوای سیاسی و دینی به عنوان یکی دیگر از شاخص های مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی برای انقلابی ماندن اشاره نمود و گفت: قوای دینی وظیفه ی هر شهروند در نظام دینی است، اما مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی علاوه بر برخورداری از تقوای دینی باید به زیور تقوای سیاسی هم آراسته باشند.

باقری با اشاره به این که دوری از خوی کاخ نشینی و پرهیز از روحیه ی اشرافی گری و تجمل گرایی، شرط لازم داشتن تقوای سیاسی است و از این رو نیز مسئولیت قانونی و وظیفه ی شرعی هر کارگزار در جمهوری اسلامی است»، اظهار داشت: «ریشه ی مقابله ی برخی مسئولان با انقلابی گری در کشور این است که آنها از تقوای سیاسی برخوردار نبوده و متأسفانه خوی کاخ نشینی و روحیه ی اشرافی گری و تجمل گرایی در این عده از مسئولان نهادینه شده و آنها نمی توانند از این خصلت که جزء ذاتی حاکمان طاغوتی است، رها شوند.

ارسال نظر: