رئیس اتحادیه مرغ گوشتی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

قیمت جوجه یک روزه دو برابر شد/ صادرات مرغ "صفر" شد

کدخبر: 2085979

یوسفی گفت: قیمت مرغ به دلیل کاهش تقاضا آمده است. هیچ سالی فروش به اندازه امسال پایین نبوده است.

محمد یوسفی، رئیس اتحادیه مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » در رابطه با بازار مرغ بیان داشت: ظرف روزهای گذشته قیمت مرغ به 6 هزار و 800 تومان هم رسیده بود اما باز هم امروز یک کاهش 600 تومانی داشت، دلیلش هم این است که همیشه پس از نیمه دوم ماه توان مالی مردم کمتر شده و لذا تقاضا پایین می آید.

وی تأکید کرد: هر سال از دهه فجر تا سال جدید قیمت مرغ افزایش می یافت اما امسال برعکس بقیه سال ها حتی این افزایش قیمت را نیز نداشتیم زیرا به نسبت سال های گذشته تقاضا کمتر شده است.

وی ادامه داد: از آن جهت که 10 تا 15 درصد مازاد تولید مرغ گوشتی وجود دارد هر زمان که تقاضا کاهش می یابد قیمت ها نیز افت پیدا می کند مازاد تولید نیز به دلیل نبود صادرات است، زیرا مدتی است که صادرات به دلیل بحث های مرتبط با آنفولانزای مرغی متوقف شده است.

رئیس اتحادیه مرغ گوشتی اضافه کرد: البته تاکنون هیچ موردی مبنی بر وجود آنفولانزای مرغی در بین مرغ های گوشتی مشاهده نشده و اگر نمونه ای هم گزارش شده است در بین مرغ های تخمگذار بوده است که دامپزشکی آن را نیز تحت کنترل گرفته است.

یوسفی تصریح کرد: مرغداران یک ماه است که جوجه هزار تومانی را 2 هزار و 300 تومان یعنی دوبرابر قیمت ماه قبل می خرند و این بدان معنا است که باید قیمت مرغ هم بالا رود زیرا جوجه یک روزه یک عامل مهم در تعیین قیمت مرغ است اما بازار کشش این افزایش قیمت را ندارد.

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی در رابطه با این که این افزایش قیمت به چه دلیل بوده، گفت: قیمت جوجه یک روزه هزار تومان بود که البته این قیمت هم با قیمت واقعی آن فاصله داشت اما باید به 1400 می رسید نه ناگهان 2300 تومان. با این حال در حال حاضر این تغییر قیمت تنها به ضرر مرغدارن شده است زیرا نمی توانند به دلیل تقاضای پایین قیمت مرغ خود را بنا بر تغییر قیمت جوجه یک روزه بالاتر ببرند.

ارسال نظر: