اقبال شاکری:

کلاه مدیریت بحران برای دستگاه‌های اجرایی گشاد است/ رئیس‌جمهور وقت نمی‌کند به جلسات مدیریت بحران برود

کدخبر: 2086114

رئیس کمیته عمران شهر تهران گفت: با بارش نیم روز برف و باران شمال و جنوب استان قفل می‌شود. چه کسی در این باره پاسخگو است. ستگاه‌های اجرایی کلاه مدیریت بحران به سرشان گشاد است و حتی قادر نیستند کارهای خودشان را به درستی انجام دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اقبال شاکری پس از استماع گزارش شهردار تهران در خصوص حادثه پلاسکو، با تاکید بر اینکه باید از تمامی دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران شهر تهران در جریان حادثه پلاسکو تشکر کنیم، تصریح کرد: جا دارد که از رسانه‌ها نیز تشکر کنیم. زیرا خبرنگاران را شاهد بودیم که شبانه روز در آنجا بودند و اشک می‌ریختند و اخبار را می‌رساندند. اینقدر برخی مواقع خاکی می‌شدند که تشخیص شان با مردم عادی بسیار سخت بود. ضمن آنکه باید از رهبر انقلاب نیز تشکر کنم به خاطر پیام های ایشان و زیارت قبور شهدا.

وی با تاکید بر اینکه همان طور که گفتیم شورا باید محور کار حادثه پلاسکو باشد و باید پاسخ ها را بگیرد و جع بندی کند و به مجامع خاصه بفرستد، ادامه داد: بهتر است که این امور را در شورای شهر مدیریت کنیم تا موازی کاری در دستگاه های نظارتی نشود.

وی با بیان اینکه اولویت بعدی شهر تهران باید ایمن سازی 3 هزار ساختمان ناایمن کنونی تهران باشد، افزود: اگر می‌شود با قوانین فعلی این ایمن‌سازی‌ها را انجام دهیم، پس بهتر است دست به کار شویم نه اینکه شروع کنیم به اتهام زنی‌ها.

شاکری با انتقاد از اینکه دو سال است که قوانین در زمینه ایمن سازی های شهر تهران معطل مانده است، تصریح کرد: سوال من این است که در خصوص حریق و سیل و زلزله چه آسیب شناسی از سوی دستگاه های اجرایی شده است. لطفا منتقدان بگویند که مسئول ورود به کالاهای قاچاق کیست؟ وقتی آتش نشانی می رود تجهیزات اطفا به ساختمان ها می دهد اما می بینیم که تقلبی است مسئولش چه کسی است؟ مسئول بازرسی مستقیم از اصناف چه کسی است؟ 50 سانت برف در شمال و غرب کشور آمده و شهرها فلج شده اند، مسئولش کیست؟ نیم متر باران آمد شهرهای شمالی را آب برد مسئولش کیست؟ مسئول هواشناسی که گفت نسیم ملایم می وزد اما تبدیل به توفان سرخ در تهران شد چه کسی است؟ اگر قرار باشد برای هر کاری یک حیا کن رها کن راه بیندازیم که نمی شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این رفتار حیا کن رها کن کار کسانی است که یک ساعت به تماشای فوتبال می روند، خاطر نشان کرد: این یک کار فنی و عمرانی است که شهردار انجام داده است. کاملا موافق هستم که جلسات محرمانه بذاریم و محرمانه بررسی کنیم و آن وقت هر کسی مقصر بود معرفی کنیم. اگر قرار است حکم کنیم باید برای همه امور و پیگیری ها روال عادی را طی کنیم.

شاکری با تاکید بر اینکه مردم از اینکه ما دائما پینگ پنگی کار کنیم و پاسکاری وظایف کنیم خسته شده اند، ادامه داد: دو سال است که لایحه مدیریت بحران در مجلس معطل مانده است. ناکارآمدی بیمه مسئولش چه کسی است؟ یک سیستم به هم پیوسته است. نباید به سمت احساسات برویم. قالیباف زحماتش را کشیده است حیا کن رها کن مال زمین فتبال است نه ما که ساعت ها کار کارشناسی می کنیم.

شاکری با طرح این پرسش که جلسه سازمان مدیریت بحران چند بار در کشور تشکیل شده و مگر رئیس جمهور می رسد به این جلسات برود، مسلما خیر، ادامه داد: کلاه مدیریت بحران برای دستگاه های اجرایی گشاد است. آنهایی که به پلاسکو آمدند باید بگوییم درود به شرف و غیرتشان. اگر حادثه ای رخ دهد بی شک آمادگی برخورد با آن را نداریم. رئیس سازمان مدیریت بحران بارها جلسه گذاشته است. باید موضوع را جامع ببینیم جایگاه هر کسی در جای خودش دیده شود. درست است که عذرخواهی در برخی مواقع لازم است، اما در همه موارد باید انجام شود نه فقط گاهی که ما دلمان می خواهد.

ارسال نظر: