نشست فیلم "اسرافیل"؛

اعتراض خبرنگاران به بی احترامی در نشست‌های جشنواره/ پناهنده: ریتم فیلمم آرام است نه کند

کدخبر: 2086313

نشست خبری فیلم سینمایی اسرافیل به کارگردانی آیدا پناهنده در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش نسیم آنلاین ، نشست خبری فیلم سینمایی «اسرافیل»، به کارگردانی آیدا پناهنده در برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست یکی از خبرنگاران با اعتراض به روند چند روزه جشنواره و حضور عوامل فیلم ها در نشست ها گفت: طی 9 روز گذشته با همه فشار کاری ملاحظه کردیم که دوستان در آن سمت میز قرار می گیرند؛ تا به سوالات ما جواب بدهند اگر دوست ندارند پاسخ بدهند میتوانند نیایند.

این خبرنگار ادامه داد: ما تلاش داریم به شما و فیلم ها کمک کنیم اما برخی دوستان به خود اجازه میدهند هر حرفی بزنند و توهین کنند؛ یکی از اتفاقات در نشست خبری فیلم رگ خواب رخ داد؛ یک مسئله دیگر درباره برخی برخوردها در سالن انتظار است که احتراممان را نگه نمیدارند هیچکس حق ندارد از خبرنگاری بپرسد که شما به چه حقی اینجا هستید؟ این برخوردها با خبرنگاران زحمت کش خوب نیست.

بهروز غریب پور که دراین نشست حضور داشت گفت: من هیچ زمان یاد ندارم با خبرنگاری بدرفتاری کرده باشم اولین شغل من روزنامه نگاری بوده است. اجازه دهید من در این زمینه کسب اطلاع کنم پاسخ می‌دهم.

پژمان بازغی در پی این نزاع ها، با ناراحتی از جایش بلند شد و گفت: این رفتارها توهین آمیز است؛ ما در این نشست، آمده ایم تا در مورد فیلم مان صحبت کنیم؛ در حالی که زیاد طول کشیده و این مشکلات مربوط به کاخ جشنواره است نه ما.

بازغی ادامه داد: ما در شرایطی کار اسرافیل کردیم که برف سنگین آمد و جانمان را کف دست گذاشتیم؛ حالا آمده ایم که رد مورد فیلم صحبت کنیم.

پناهنده در ادامه نشست درباره فیلمش گفت: مانیفست خاصی برای داستان نداشته ام. به نظرم آنچه برای من مهم تر از جشنواره است، حضور و شانسم در کشورهای مختلف است تا جایزه گرفتن.

وی افزود: درباره کند بودن ریتم فیلم باید بگویم که این کار به نظرم آرام است نه کند. برای شکل گرفتن شخصبت ها و کاراکترها به این آرامشی که در فیلم حاکم است، نیاز داشتیم.

مستانه مهاجر نیز درباره مراحل تولید فیلم گفت: این فیلم برای من خیلی سنگین اما دوست داشتنی بود.

مریلا زارعی نیز دراین نشست عنوان کرد: اجازه دهید در شرایط دیگری اعلام کنم که کارم را دوست داشتم یا نه. حال و احوال قصه را خیلی دوست داشتم؛ خانواده سخت گیری در برخورد باکارهایم دارم آنها فیلم را دیده و خیلی دوست داشتند. چیزهایی در فیلم هست که با یک بار دیدن متوجه نمیشویم. این کار یکی از درخشان ترین کارهای من بود.

ارسال نظر: