سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

انتقادها به عملکرد شهرداری در پلاسکو ترس از زیر سوال رفتن وزارتخانه‌های مسئول است

کدخبر: 2086367

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که اعتراض برخی اهالی بهارستان به گزارش قرائت شده پلاسکو در صحن علنی مجلس بیشتر از جنس عکس العمل‌های سیاسی است، گفت: یک از این اعتراض‌ها از جنس احترام به مردم، حفظ حقوق شهروندان، بررسی ابعاد حادثه و دلسوزی برای آتش‌نشان‌ها نبوده و نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید حسین نقوی حسینی در گفت وگو با شهرنوشت، با تاکید بر اینکه گزارش های هفته گذشته کمیسیون های تخصصی مجلس که ماموریت بررسی ابعاد این حادثه را برعهده داشتند و گزارش وزیر کشور و شهردار تهران که در صحن علنی قرائت شد ابعاد مختلف حادثه و دلایل بروز این فروریزش ساختمان را مشخص کرده است، تصریح کرد: نمی شود که نکات بارز این گزارش ها نادیده گرفته شود و تنها یک حرف انتقادی را تکرار کرد، این رفتار فرار رو به جلو است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس دهم با اشاره به یکی از انتقادهای مطرح شده در روزهای اخیر مبنی بر اینکه آتش نشان ها کمتر از 2.5 دقیقه در صحنه حادثه حاضر نشده اند، بیان کرد: اگر این رکورد که کمتر از زمان های نرم جهانی است، دروغ است منتقدان بروند و اسناد مدارک خلاف این واقع بیاورند.

وی با یادآوری اینکه مدارک این پرونده حاکی از آن است که شهرداری تهران در زمان گذشته وظایف نظارتی را به درستی انجام داده است، ادامه داد: این انتقادها بیشتر از جنس فرافکنی و ناشی از ترس منتقدانی است که وحشت دارند نوک پیکان انتقادها به سمت وزارت خانه های دولت نشانه برود.

نقوی حسینی صحبت‌های لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در روز ارائه گزارش حادثه پلاسکو در صحن علنی مجلس را موکد این دانست که شهرداری مسئولیت‌های نظارتی‌اش را به درستی انجام داده است و افزود: این گزارش‌ها مشخص کرد که دستگاه‌هایی که ضابط قضایی هستند می‌بایست پیش از وقوع حادثه به این ساختمان مراجعه کرده و جلوی فعالیت‌ها را می‌گرفتند. سوال من از منتقدان این است مگر شهرداری ضابط قضایی است که می‌توانسته جلوی فعالیت‌های واحدهای تجاری ساختمان پلاسکو را بگیرد. اگر عوارض شان را پرداخت نمی‌کردند آن زمان شهرداری می‌توانست مانع فعالیت‌شان شود.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی تمامی داد و فریادهای نمایندگان منتقد عملکرد شهردار تهران را از جنس فرار رو به جلو دانست و گفت: این اقدامات تنها و تنها رفتارهایی سیاسی هستند که تلاش دارند بر خلاف واقعیت‌ها مطرح شوند، به هر حال نمایندگان منتقد دیر یا زود باید مسئولیت دستگاه‌های زیر مجموعه دولت در این حادثه را بپذیرند.

ارسال نظر: